Mills først ute med miljø- og helsetiltak i Østfold

Mills fabrikk i Fredrikstad har som første bedrift i Østfold signert avtale om å være med i miljø og helsetiltaket Hjem-jobb-hjem.

Hjem-Jobb-Hjem er et initiativ fra aktørene i Bypakke Nedre Glomma (Østfold fylkeskommune, Fredrikstad kommune, Sarpsborg kommune, Statens vegvesen og Jernbanedirektoratet) for å redusere personbiltrafikken i byområdene gjennom å tilrettelegge for at flere velger å gå, sykle eller reise med kollektivtransport til og fra jobb. Første bedrift ut i Østfold er Mills.

Bra for både miljø og helse

Klarer man å få ned personbilbruken er det bra for miljøet, både lokalt og globalt. Klarer man å få ned personbilbruken samtidig som folk er i litt mer bevegelse ved å sykle og gå til jobb er det et bra for den enkelte og for folkehelsen.

-For oss var dette helt naturlig å bli med på. Prosjektet passer rett inn i det vi jobber med for å være en ansvarlig arbeidsgiver, som både vil bidrar til å ta vare på helsen til våre ansatte og på miljøet rundt oss, sier fabrikksjef Eirin Skovly

Vil ikke bilen til livs

Fylkesordfører i Østfold Ole Haabeth (Ap) var i dag tilstede ved fabrikken i Fredrikstad, for å signere avtalen på vegne av fylket. Han takket Mills for å gå foran og viser vei for andre bedrifter i regionen, og understrekte viktigheten av at skal man få ned bilbruken eller bedre folkehelsen er det noe man må jobbe for i felleskap.

– Dette er veldig positivt. Bedriftene er nøkkelen her, siden det er de arbeidsreisende vi henvender oss til. Vi ønsker at flere skal velge alternativer til bil på veien mellom hjem og jobb, og da er det avgjørende at arbeidsplassene er med. At Mills nå tar ansvar og melder seg som førstemann, er gledelig. Vi skal jobbe for å få med flere bedrifter, og da vil erfaringene fra Mills være av stor betydning, sier fylkesordfører Ole Haabeth.

For mer informasjon om Hjem-jobb-hjem ta kontakt med

Thomas Sirland, Rådgiver samferdselsseksjonen, tlf 934 21 307

For mer informasjon om Mills arbeid, ta kontakt med

Hege Rognlien, Informasjonssjef, tlf. 904 00 430

Mills AS er et norsk, familieeid mat- og merkevarehus som ble etablert på Grünerløkka i Oslo i 1885. Der holder vi hus fremdeles, og produserer og markedsfører flere av landets mest kjente og kjære matvarer under merkevarene Delikat, Mills, Vita hjertego’, Soft Flora og Melange. Vår hovedoppgave å gjøre det enklere for dagens og fremtidens generasjoner å samles rundt sunn og god mat.

Følg saker fra Mills

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mills på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Mills