Miljøutmerkelse til Star Tours RIU-Hoteller

1.8.2016 10:00 | TUI Norge

Hele 16 hoteller i RIU-kjeden har fått utmerkelsen «TUI Environmental Champion», 12 av disse er tilgjengelige fra Norge.

RIU

Verdens største reisekonsern, TUI, som Star Tour er en del av, deler årlig ut priser til hoteller som har utmerket seg spesielt innen miljø og bærekraftighet. Hele 16 hoteller i RIU-kjeden har fått årets utmerkelse for sitt engasjement for miljøet. Hotellene som har fått årets priser er i finne i Spania og Portugal.

Målet med prisen er å synliggjøre gode resultater fra de hotellene som har gjort det lille ekstra og jobbet målrettet med bærekraftig turisme. Prisen «TUI Environmental Champion» feirer sitt 20års jubileum, og ble delt ut for første gang i 1996.

Hotellene som har fått utmerkelsen har gjennomgått en grundig evalueringsprosess der konkrete resultater, videre strategi, sosialt engasjement og forbrukernes synspunkter er en del av evalueringsgrunnlaget.

RIU-kjeden har fått mange utmerkelser for sitt arbeid med miljø og bærekraftighet fra flere internasjonale aktører.

RIU hotell tildelt TUI Environmental Champion 2016:

• RIU San Francisco (Mallorca, Spania)
  • RIU Palace Jandia (Fuerteventura, Spania)
  • RIU Palace Tres Islas (Fuerteventura, Spania)
  • RIU Palmeras (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Maspalomas (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Oasis (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Meloneras Resort (Gran Canaria, Spania)
  • Club RIU Gran Canaria (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Tenerife (Tenerife, Spania)
  • RIU Garoe (Tenerife, Spania)
  • Club RIU Paraiso Lanza Resort (Lanzarote, Spania)
  • RIU Palace Madeira (Madeira, Portugal)

TUI Gruppen, som Star Tour er en del av, lanserer sin strategi for bærekraftig turisme. ”Better Holidays, Better World” heter strategien som innen 2020 skal sørge for betydelig endring på 3 sentrale områder: redusere klimapåvirkning, bidra til positiv endring og lede an i bransjen.

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2015/16 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1093m. Gruppen har ca. 67.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 160 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).