Miljøutmerkelse til Star Tours RIU-Hoteller

Hele 16 hoteller i RIU-kjeden har fått utmerkelsen «TUI Environmental Champion», 12 av disse er tilgjengelige fra Norge.

RIU

Verdens største reisekonsern, TUI, som Star Tour er en del av, deler årlig ut priser til hoteller som har utmerket seg spesielt innen miljø og bærekraftighet. Hele 16 hoteller i RIU-kjeden har fått årets utmerkelse for sitt engasjement for miljøet. Hotellene som har fått årets priser er i finne i Spania og Portugal.

Målet med prisen er å synliggjøre gode resultater fra de hotellene som har gjort det lille ekstra og jobbet målrettet med bærekraftig turisme. Prisen «TUI Environmental Champion» feirer sitt 20års jubileum, og ble delt ut for første gang i 1996.

Hotellene som har fått utmerkelsen har gjennomgått en grundig evalueringsprosess der konkrete resultater, videre strategi, sosialt engasjement og forbrukernes synspunkter er en del av evalueringsgrunnlaget.

RIU-kjeden har fått mange utmerkelser for sitt arbeid med miljø og bærekraftighet fra flere internasjonale aktører.

RIU hotell tildelt TUI Environmental Champion 2016:

• RIU San Francisco (Mallorca, Spania)
  • RIU Palace Jandia (Fuerteventura, Spania)
  • RIU Palace Tres Islas (Fuerteventura, Spania)
  • RIU Palmeras (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Maspalomas (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Oasis (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Meloneras Resort (Gran Canaria, Spania)
  • Club RIU Gran Canaria (Gran Canaria, Spania)
  • RIU Palace Tenerife (Tenerife, Spania)
  • RIU Garoe (Tenerife, Spania)
  • Club RIU Paraiso Lanza Resort (Lanzarote, Spania)
  • RIU Palace Madeira (Madeira, Portugal)

TUI Gruppen, som Star Tour er en del av, lanserer sin strategi for bærekraftig turisme. ”Better Holidays, Better World” heter strategien som innen 2020 skal sørge for betydelig endring på 3 sentrale områder: redusere klimapåvirkning, bidra til positiv endring og lede an i bransjen.