Milepæl i heisbransjen

5.4.2016 12:52 | Omsorgsbygg Oslo KF

Omsorgsbygg skal ha en rammeavtale på heis, og inviterte hele heisbransjen til en dialogkonferanse for åpen diskusjon. Dette har aldri noen lykkes med tidligere, og lenge så det ut til å være vanskelig å samle hele bransjen denne gangen også. Men med god drahjelp fra Heismontørenes fagforening ble oppmøtet godt og dialogen fruktbar.

Omsorgsbygg har lykkes med å samle heisbransjen til en åpen dialogkonferanse forut for inngåelse av rammeavtale på heisleveranser. Leder i Heismontørenes Fagforening, Markus Hansen, betegner dialogkonferansen som en milepæl.

Omsorgsbygg har mange eiendommer hvor det er helt kritisk at heisen fungerer. Dette gjelder blant annet sykehjem og omsorgsboliger hvor beboerne er avhengige av heis for å komme seg mellom etasjene. Mange av heisene til foretaket er av eldre årgang, noe som kan gi visse driftsutfordringer.

- Vi ønsker nå en rammeavtale hvor driftsstabilitet med færrest mulig stopp og kortest mulig nedetid er to nøkkelfaktorer, skisserer driftsansvarlig hos Omsorgsbygg, Sigmund Tønnesen, som sammen med kollegene Nina Mellem, Øystein Solberg, John Georg Marcussen og Bror Andresen har stått på for å få god deltakelse og kvalitet på dialogkonferansen.

- Det er en milepæl i heisbransjen at man kan snakke om kvalitet på service og vedlikehold åpent sammen med kunden. Nettopp dette med å diskutere kvalitet, og ikke pris på service, er noe vi i fagforeninga har jobbet lenge med sammen med innholdet på service på heis og for å dekke behovet til kunden. Vi håper at enda flere vil gjøre det samme som Omsorgsbygg har gjort, å invitere leverandørene til dialogkonferanse. Vi bistår gjerne i en slik prossess for å få det til, sier Markus Hansen, leder i Heismontørenes Fagforening.

Følg saker fra Omsorgsbygg Oslo KF

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Omsorgsbygg Oslo KF på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Omsorgsbygg Oslo KF