Mikke som du aldri har sett ham før.

Begge album er laget for det franske forlaget Glénat, i en serie med prisvinnende tegnere og forfattere som til vanlig ikke lager Disney-historier.

Mickey’s Craziest Adventures

Av Lewis Trondheim og Keramidas

Bok på 48 sider.

To franske serieskapere har fått fritt spillerom til å leke seg i Disneys univers – og har skapt en tegneserie slik den kunne vært laget på 1960-tallet, bare at denne ville vært sensurert og ikke utgitt!

Forfatter Lewis Trondheim har fortalt historien som bruddstykker fra en mytisk, nyoppdaget tegneserieskatt. Tegningene er komponert som datidens søndagsstriper, men i Keramidas egen strek.

Som tittelen antyder er historien full av spenning og sprø hendelser. At Mikke opererer sammen med Donald Duck er en begivenhet i seg selv!

Et vakkert, nyskapende, filmatisk album.

En mystisk melodi
- eller hvordan Mikke møtte Minni

Ved Cosey

Bok på 64 sider.

Serieskaper Bernard Cosey har aldri lagt skjul på sin beundring for tidlig Disney. I den aller første Mikke-filmen fra 1928 har Mikke allerede truffet Minni, men Cosey går enda lenger tilbake. Han forteller hvordan de traff hverandre, gjennom et intrikat samspill av filmmanus og togturer og måneferder, og en mystisk melodi.

Tittelen er inspirert av den klassiske tegnefilmheadingen Silly Symphonies. Coseys tegninger leker også med de gamle avisstripene og deres rastrerte fargetoner.

En filosoferende lek med sjangere, i en nydelig strek.

Tilgjengelig fra Univers.no eller i bokhandel.
Ønskes tilsendt materiell eller mer informasjon kontakt oppgitt pressekontakt.