Intendia Group

Mikael Kaunitz utnevnt til administrerende direktør i Intendia Group

Styret i Intendia Group, en ledende aktør i markedet for privat utdanning og voksenopplæring i Norge og Sverige, utnevnte i styremøte 18.06.19 Mikael Kaunitz til administrerende direktør og konsernsjef. Kaunitz har vært konstituert i stillingen siden desember 2018.

- Mikael har vist at han på en systematisk og energisk måte har tatt tak i de oppgavene som han og styret definerte som primære da han ble konstituert som daglig leder for virksomheten, sier styreleder Nicolai H. Løvenskiold. Det gjelder både effektivisering og besparelser på konsernnivå samt en omfattende gjennomgang av porteføljestrategien og strategien for utvikling av de enkelte segmenter vi driver innenfor. Vi er sikre på at Mikael Kaunitz er riktig person til å lede utviklingen av virksomheten videre og sørge for at selskapene tilpasser seg og vokser i et marked i kraftig endring, understreker Løvenskiold.

Mikael Kaunitz ble september 2018 ansatt som finansdirektør for Intendia Group. Før dette har han innehatt en rekke lederroller på nordisk og internasjonalt nivå i TUI Group og Radisson Hotel Group.

For ytterligere informasjon:

Nicolai H. Løvenskiold, +47 905 28 245

Mikael Kaunitz, +46 761 353 798

Om Intendia Group

Intendia Group
Øvre Vollgate 9

+47 915 13 185https://intendiagroup.com/no

Fakta om Intendia Group

Intendia Grouper et av Skandinavias ledende utdanningskonsern med virksomhet i Sverige og Norge. Konsernet består av 12 sterke merkevarer, og hvert år har selskapet rundt 40 000 studenter og deltakere.

I Norge drives virksomheten gjennom Bilder Nordic School of Photography, Bjørknes Høyskole, Bjørknes Privatskole, Joblearn, Junglemap, SoFI - School of Fashion Industry og Treider. I Sverige driver konsernet virksomhet gjennom Berghs School of Communication, Competens, Iris og Medlearn.

Følg saker fra Intendia Group

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Intendia Group på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Intendia Group