Michael Krohn ute med ny singel

For de med interesse for norsk rock trenger Michael Krohn neppe noen nærmere presentasjon. I over 30 år har han satt sitt preg på sjangeren, blant annet på grunn av sine velformulerte galgenhumoristiske tekster.

«Ikke bare bare» er første smakebit på hans kommende soloalbum Unwanted som slippes til høsten. Foto: Julia Marie Naglestad

Nå er han tilbake med nok en godbit! Krohns nye låt «Ikke bare bare», kan være en stemningsskaper på enhver fest med sitt hårete driv og allsangvennlige refreng. Hør «Ikke bare bare» her!

Dette sier Krohn selv om den nye låten:

«Dette er fengende 70-talls rock a la Deep Purple og Led Zeppelin med en tekst som harselerer med fotomodeller og andre som flyter på utseende sitt når de vil bli tatt på alvor for tankene og følelsene sine også.»

«Ikke bare bare» er første smakebit på hans kommende soloalbum Unwanted som slippes til høsten.

Følg Michael Krohn på Facebook for oppdateringer!

Singeldebut fra The Sleepends23.2.2018 11:00Pressemelding

Hågen Rørmark spaserte inn døra på Rodeløkka studio i Oslo en gang tidlig på 90-tallet. Der traff han Jørn Christensen, og sammen produserte de Hågens første soloalbum «Mondo Cane» som kom ut i 1995. Det ble starten på et vennskap og en musikalsk relasjon som vi nå kan stifte bekjentskap med via duoens første utgivelse under navnet The Sleepends. Innspillingen har gått over flere år og flere verdensdeler siden Rørmark har vært bosatt i Los Angeles, New York og London store deler av denne perioden. Musikalsk er The Sleepends forankret i 60- og 70-tallet med stor vekt på atmosfære og stemning. Begge bidrar som komponister og produsenter, som gir The Sleepends et variert, men helhetlig uttrykk basert på fellesnevnere i Hågens og Jørns musikalske verden. «Som musiker har jeg kjent Jørn Christensen i veldig, veldig mange år, da jeg har fulgt karrieren hans fra tidlig på 80-tallet. Personlig har jeg kjent Jørn siden 1993, da jeg som purung bransjemann var med på studiobesøk med CC Cowboys i

ORBO ute med ny singel og musikkvideo23.2.2018 09:40Pressemelding

Spellemannprisvinner ORBO (Ole Reinart Berg-Olsen) har åtte albumutgivelser bak seg både som soloartist og sammen med bandet ORBO & The Longshots, og har medvirket på en rekke norske plateutgivelser - både som utøver, produsent og låtskriver. Nå er han klar med sin nye singel «Road To Riches», som allerede kan betegnes som årets landeveislåt. Låta handler om å være i kontinuerlig bevegelse, uansett på hvilken vei du befinner deg på eller hvilken fart det måtte gå i - enten du kjører sportsbil, trailer, taxi, buss, fly, båt eller el-bil. Hør singelen her, eller se musikkvideoen lenger ned i saken. ORBO ba fansen om å sende inn videobidrag som kunne brukes i musikkvideoen til «Road To Riches» og responsen var overveldende. Musikk og reiseglade mennesker verden over har sendt inn videobidrag fra mange spennende turer. Her snakker vi øyeblikk av alle slag, fra luksusturer i ørkenen i Dubai, til tuk-tuk i India, roadtrip i USA og snøscooter-kjøring på Svalbard. ORBO-fansen har bidratt til å

Oslo Ess slipper singel og annonserer turné23.2.2018 08:28Pressemelding

I desember i fjor ga de oss den første smakebiten fra deres kommende album Frie radikaler, i form av singelen «Leter etter deg». I dag slipper de låta «Jeg vil ikke!» og annonserer turnédatoene for våren 2018. «Låta "Jeg vil ikke!" ble til i tolvte time før vi gikk i studio i november. Svensken i Peter kom fram, som en slags folketonemelodi han bare dro opp fra folkedrakten sin. Teksten er et ungdomsopprør i fase to. Et opprør mot å gjøre alt det du bare gjør fordi det forventes av deg fordi du er voksen. Låta er innspilt live i studio den første dagen - og er full av kødd og faenskap» forteller vokalist Åsmund Lande. Hør «Jeg vil ikke!» her! Bandets femte studioalbum - Frie radikaler - slippes 6. april og det skal selvsagt følges opp med en turné. Til våren kan du se Oslo Ess live på følgende steder: 01.03 - Longyearbyen, Svalbar 05.04 - Stavanger, Folken 06.04 - Bergen, Kron Bar 13.04 - Førde, Larris Scene 14.04 - Ålesund, Terminalen 20.04 - Fredrikstad, Gamlebyen Kulturhus 21.04 - R

Ny singel ute fra Marcus Dale16.2.2018 12:18Pressemelding

16 år gamle Marcus Dale har allerede imponert stort med debutsingelen sin «Lights» som nærmer seg en million avspillinger på Spotify, og som har fått hyppig radiospilling på NRJ - og flere store kanaler i utlandet. Nå følger han opp suksessen med sin nye singel «Galaxy». Hør den her! Det unge, norske, fremadstormende produsent-talentet flyttet fra Drammen til Malaga som 3-åring sammen med familien. Han låste seg nærmest inne på gutterommet da han som 13-åring forelsket seg i sitt første miksebord. Etter et par år med hard jobbing ble innsatsen belønnet ved at han i 2016 ble invitert til Berlin av Sony ATV for å jobbe sammen med flere dyktige låtskrivere, og da begynte ballen å rulle. På sin nye singel har han fått med seg den svært populære Youtuberen Ellen Aabol på vokal, som forøvrig nylig ble nominert til 'Årets Vlogger' i Gullsnutten.

Beckstrøm Kvartett er ute med nytt album16.2.2018 10:15Pressemelding

I dag slipper Beckstrøm Kvartett sitt nye album «Gjest i mitt liv». Hør den her! Lars Beckstrøm er antagelig mest kjent som bassist og låtskriver i deLillos, men han har også gitt ut flere albumer på egenhånd og sammen med Beckstrøm Kvartett. I 2008 kom den kritikerroste debuten «Døgenikt» med kvartetten, som landet en hit på NRKP1 sommeren 2008 med "Et Eksperiment". Og nå, ti år etter kommer oppfølgeren «Gjest i mitt liv». Det har tatt lang tid å lage den nye plata, mye fordi medlemmene i kvartetten har vært opptatt med andre musikalske prosjekter, men nå er de altså klare for ny utgivelse! Beckstrøm Kvartett opererer i mange musikalske landskap (pop, folk, rock, jazz) og de har laget en melodiøs plate med sterke, personlige og underfundige tekster. Kvartetten består av: Tov Ramstad (kontrabass, cello), Marius Stegegjerde-Kristiansen (elektriske gitarer, kor), Lars Beckstrøm (akustisk gitar, vokal) og Bjørn Einar Hanstveit (trommer, perkusjon).

Anja Garbarek er ute med ny singel16.2.2018 08:54Pressemelding

Anja Garbarek er en konstant utfordrer innen det musikalske kunst- og poputtrykket, der hun søker, skaper og komponerer nye visuelle, musikalske og teatralske uttrykk, som fremføres med en sjelden detaljrikdom både på scene og plate. Det er 13 år siden hennes siste album Briefly Shaking, og vi er glade for å melde at hun nå er i gang med et nytt album som har tittelen The Road Is Just A Surface. Platen kommer til høsten, men den første singelen «The Will To Walk» slippes allerede i dag! Den kan du høre her! «The Will To Walk» er produsert av Anja Garbarek og Kåre Chr. Vestrheim.