Michael Krohn nytolker ikonisk låt

Michael Krohn slipper legendariske Kjøtt sin låt "Jeg vil bli som Jesus" i ny drakt i dag, som en forsmak på hans kommende plate. Foto: Bjørn Opsahl

"En gammel mester flekker tenner", påpekte iTromsø. "Han oser fortsatt av glød, vitalitet og smittende entusiasme", mente Deichman Musikkbloggen. "Dette er Michael Krohn på sitt beste", erklærte Dagsavisen.

Med andre ord var det ikke manko på lovord da den legendariske frontmannen i minst like legendariske Raga Rockers slapp soloskiva Unwanted i fjor.

Nå heller Michael Krohn mer bensin på bålet med det som er hans første singel fra det kommende albumet Søvnløse netter - en tittel som nok er mer enn kjent for fans av Raga Rockers. Dette er et album med nytolkninger fra bandets katalog, samt én låt fra Krohns Easy Riders, én splitter ny låt og denne singelen fra Kjøtt: "Jeg vil bli som Jesus".

Hør Krohns nytolkning av "Jeg vil bli som Jesus" her!

– Ideen med denne platen har vært å lage et roligere album enn det som forbindes med Raga Rockers, for å la tekstene og sangen komme bedre fram. Produsent Hugo Alvarstein har pakket det hele inn i behagelig vellyd, og instrumentene trakteres av kremen av Norges musikere. Så da er det bare å lene seg tilbake og nyte den nye versjonen av denne klassikeren, sier Krohn selv om albumets første smakebit.

Denne kremen av musikere består av blant annet Geir Sundstøl, Amund Maarud, Bugge Wesseltoft, Eirik Øyen, Kenneth Kapstad og mange flere.

Artwork for "Jeg vil bli som Jesus"

Keep Coming Back Band slipper singel fra kommende album22.2.2019 13:50:11Pressemelding

8. mars kommer Keep Coming Back Band sitt nye album om levd liv, kjærlighet og tungt rusmisbruk. «På tide» er den første av totalt ni fortellinger du får høre. Keep Coming Back Band består av fire menn som alle har gjennomgått noe helt ubegripelig for de aller fleste. De møttes gjennom musikken, men felleskapets røtter stikker enda dypere. Alle fire har gått igjennom tungt rusmisbruk, men kom ut på den andre siden med liv og sjel i behold. Bandets historie er et moderne eventyr, men som albumtittelen Hjula ruller antyder går veien fortsatt videre. Albumets singel og åpningsspor «På tide» er ute nå, og ifølge bandet handler den om at man noen ganger i livet må ta et valg. – Du har tenkt lenge at du skulle tatt grep og går med følelsen av at noe må skje. Kanskje våkner du opp en vakker dag, og går en annen vei, sier de. Hør «På tide» her! «På tide» er skrevet av Dag Vargset. På albumet deler Sigmund Øvrum (vokal/gitar) og Dag Vargset (vokal/gitar) låtskriverjobben mellom seg med god hjel

Endelig ny musikk fra Bodin22.2.2019 11:34:36Pressemelding

Bodin følger opp sin forrige singel og mest streamede låt hittil, «Nobody Owns Me», med en gyllen, ny poplåt. I dag slipper Bodin «One in a Million», som inkorporerer dansbare bassrytmer med balladevibber, og som alltid har han vært med som låtskriver og produsent på låta. Ifølge Bodin handler denne singelen om to som finner hverandre, og til slutt forstår at de er spesielle sammen. – Uten å si at det er en kjærlighetslåt, så er det det, sier Bodin. Hør «One in a Million» her! Med seg på låta har han med den urbane popartisten VILDE på gjestevokal, som også har høstet generøst med streams med sine egne singler. Hun er intet mindre enn en perfekt match sammen med Bodin på «One in a Million». Det 24 år gamle multi-talentet Bodin fra Lindesnes har blitt en godt synlig artist for tidligere singler som «Set On You» og «Wild Fire». Selv kategoriserer han musikken sin som «superpop»; en sjanger som befinner seg helt på grensen mellom pop og skamløs, funky disco.

Ingrid Lovise er ute med debutsingelen22.2.2019 09:39:43Pressemelding

«Oscar» kan høres overalt nå! Den 21-år gamle singer-songwriteren Ingrid Lovise fra Drøbak begynte å synge, spille gitar, og skrive sanger da hun var svært ung. Med en oppvekst full av ulike tilnærminger til musikken, er hun nå klar med debutsingelen «Oscar» som er ute på Drabant Music i dag. Hør «Oscar» her! Ingrid Lovise bruker mye tid på å utforske og forestille seg det store i det lille i hverdagen, som reflekteres i låtskrivingen hennes. «Oscar» er et ypperlig eksempel på dette, som levende beskriver den ufattelig sterke følelsen av forelskelse. Om å klare å være sterk, glad og selvstendig. Om følelsen av å være hovedkarakteren i en Oscar-vinnende film.

Inge Bremnes - «Naiv (Ianick Remix)»15.2.2019 10:50:19Pressemelding

Inge Bremnes varmer opp til neste ukes show på Parkteatret med en kruttsterk remix fra Ianick. De siste månedene har Inge Bremnes sluppet andreplata Har det no å si, blitt A-listet på NRK P1 for «Tunnelsyn», og attpåtil jobbet med enda mer fantastisk musikk. Om én uke inntar han Parkteateret for å spille nok en uforglemmelig konsert den 22. februar. For å varme opp til dette slippes «Naiv» i dag i elektronisk drakt, i form av en remix med tyngde fra Ianick - en soleklar musikalsk godsak å svinge seg til i forkant av konserten der, altså. Vi gleder oss! Hør «Naiv (Ianick Remix)» her!

Singelslipp fra The Dogs8.2.2019 10:54:24Pressemelding

I dag slipper Norges mest hardtarbeidende rockeband, The Dogs, sin tredje singel fra albumet Before Brutality. For øyeblikket er The Dogs ute på en omfattende turné landet rundt. Forrige helg rundet de Trondheim Calling, denne helgen er det Lillestrøm og Fredrikstad som står for tur. Midt oppi dette kommer tredje singel fra Before Brutality, og et naturlig valg i disse dager er derfor allsangvennlige «Who’s Gonna Pay». Frontmann Kristopher Schau beskriver den slik: – Det er vel sjelden vi har vært såpass horete i arrangementet på ei låt som akkurat her. Vi ville ha inn en låt på skiva som vi bare visste ville bli gøy å spille live, og la den opp deretter. Et spedt forsøk på stadionrock med andre ord. Det er bare å lære seg refrenget først som sist, for denne blir værende på settet i laaaang tid fremover. Hør «Who’s Gonna Pay» her! For mer informasjon om The Dogs sin «Brutality 2019»-turné, klikk her.

Temporary er ute med debutplata25.1.2019 14:13:59Pressemelding

Duoen Temporary har benyttet de siste par årene til å vokse og samtidig forme sin albumdebut When I Leave, som er ute i dag på Drabant Music. Neste uke opptrer de på Byscenen under Trondheim Calling. Med klare nikk til artister som The Tallest Man on Earth, Jonas Alaska og Whitney, har 23- åringene Jonas Utseth Peitersen og Mikael Øgaard satt sammen et album bestående av elleve sanger som Temporary. På When I Leave står disse låtene, i lys av Temporary sitt live-uttrykk, i vekslingen mellom forskjellige besetninger - fra det storslåtte arrangementet i tittellåten, preget av flere lag med vokalharmonier, synther og et orkester av 12-strengere, og videre til den helt nedstrippede låten «Closing Time» hvor det er større rom for stillhet og ettertanke. Hør When I Leave her! Temporary lager musikk innenfor folk-pop sjangeren, men viser med sin albumdebut hvordan dette kan utfordres og strekkes innenfor sitt melankolske landskap av vokalharmonier og fengende melodilinjer. Etter å ha sluppet