MGP: KEiiNO storfavoritt – Chris Medina ute av tetsjiktet

Da verdensstjernen Chris Medina ble offentliggjort som en av deltakerne til Melodi Grand Prix, ble han umiddelbart en av de store favorittene. Dagen før finalen, har KEiiNO parkert amerikaneren.

Chris Medina har et stort internasjonalt navn, og mange tippet tidlig at han kom til å være en av de store favorittene til å representere Norge i Eurovision. Ettersom den norske MGP-finalen har nærmet seg, har imidlertid vinnersjansene sunket drastisk, melder spillselskapet Unibet.

- Da oddsen åpnet var det to favoritter som lå omtrent likt – KEiiNOs låt ”Spirit in the Sky” og Chris Medinas ”We Try”. Begge hadde en odds som tilsa omtrent 20 prosent sjanse for å vinne. Oddsen endrer seg imidlertid ettersom spill blir plassert, og da spillene på Chris Medina uteble, føk oddsen raskt i været. Nå er oddsen helt oppe i 15, som betyr at vinnersjansene hans er nede i omtrent seks prosent”, forklarer Steffen Løvholen, PR Manager i Unibet Norge.

KEiino-låta ”Spirit in the Sky” har på sin side seilet opp som den enerådende favoritten.

- KEiiNO ser ut til å ha truffet ekstremt bra med sitt låtvalg. Oddsen på 1,40 betyr at de har en nesten 70 prosent sjanse til å vinne Melodi Grand Prix. Den oddsforandringen kommer utelukkende fra hva folk spiller på; nesten 80 prosent av alle spill vi har på Melodi Grand Prix, har vært på KEiiNO, avslutter Løvholen.

Odds på vinner av Melodi Grand Prix 2019:

KEiiNO: 1,40

Kjetil Mørland: 6,00