Metallica med re-utgivelse av Master Of Puppets

Metallica annonserte i dag at Master Of Puppets blir sluppet som en re-utgivelse 10. november. Det hele skjedde via en unboxing av James Hetfield i dag.

Master Of Puppets vil bli tilgjengelig i forskjellige formater, som blant annet standard LP, standard CD, utvidet utgave med tre CD'er og The Limited Edition Deluxe Box Set. Den sistnevnte utgaven inneholder aldri tidligere publiserte intervjuer, en 108-siders bok som inkluderer aldri tidligere publiserte bilder, tre LP'er, ti CD'er, en kassett, to DVD'er, et litografi, en mappe med håndskrevne tekster og et sett med seks buttons.

Master Of Puppets er ute for pre-order i dag.

Albumet ble originalt sluppet 3. mars 1986 og ble Metallicas første album som ble sertifisert platina av RIAA. I USA alene har albumet gått 6x platina og på verdensbasis har det solgt over 10 millioner. Albumet var det første metalalbumet som ble innlemmet i National Recording Registry of the Library of Congress - et register som inneholder kulturelle, historiske og estetisk viktige låter i USA.

Metallica spiller på Telenor Arena 2. mai 2018.

BLUE LIPS fra Tove Lo ute i dag17.11.2017 14:35Pressemelding

Grammy-nominerte Tove Lo er i dag ute med det nye albumet BLUE LIPS. BLUE LIPS er det avsluttende kapittelet i Lady Wood-historien. Der Lady Wood var delt inn i delene Fairy Dust og Fire Fade er BLUE LIPS delt inn i LIGHT BEAMS og PITCH BLACK. Første singel ut fra det nye albumet var "Disco Tits", en låt gjort i samarbeid med The Struts som hun har jobbet med tidligere på “Cool Girl”, “Habits (Stay High)” og “Talking Body”. Låten er B-listet på NRK P3. Hennes kritikerroste Lady Wood-album inneholdt "Cool Girl", som til dags dato har over 48 millioner YouTube-visninger. I forbindelse med albumet Lady Wood slapp hun kortfilmen Fairy Dust, hvor hun fikk sin skuespillerdebut. Filmen inneholdt låtene “Influence”, “Lady Wood,” “Vibes”, “True Disaster” og “Cool Girl”. Filmen ble kontroversiell og ble kort tid etter release fjernet fra YouTube, for så å bli lagt opp igjen kort tid etter den ble tatt ned. V magazine har beskrevet filmen som: “a raw, beautiful, and proudly provocative exploratio

Bjørn Rogstad blir General Manager for Universal Music Norge10.11.2017 16:00Pressemelding

Bjørn Rogstad blir General Manager for Universal Music Norge   Bjørn Rogstad har blitt forfremmet til General Manager, Universal Music Norway, med øyeblikkelig virkning. Bjørn sin forfremmelse kommer litt over ett år etter at tidligere sjef Petter Singsaas forlot selskapet etter 22 år. Rogstad ble ansatt i Universal Music i 2013 og har vært sjef for lokalavdelingen siden. I sin nye rolle vil Bjørn rapportere direkte til Per Sundin, President of Universal Music, Nordic Region.   Les mer her: https://www.musicbusinessworldwide.com/universal-promotes-bjorn-rogstad-general-manager-norway/