MERRY CHRISTMAS FROM VIENNA

9.10.2015 12:00 | Universal Music Norge

Wiens guttekor ønsker god jul med ny plate. "Merry Christmas from Vienna" slippes 6.november.

Universal Austria og Vienna Boy's Choir slipper nå sin første plate sammen. Med “Merry Christmas from Vienna” presenterer det verdensberømte guttekoret en samling med noen av de mest populære julesangene fra hele verden, som blant andre Feliz Navidad, Jingle Bells, Winter Wonderland, Il est né le divin enfant, Adeste fideles, We wish you a merry Christmas, Joy to the world.Med seg på albumet har de anerkjente solister som Rolando Villazón og Aida Garifullina. Det østerriske brassbandet phil Blech Wien er også med på to spor.

Vienna Boys' Choir, er det eldste guttekoret i verden med røtter tilbake til 1300-tallet, og en av Wiens og Østerrikets mest berømte kultureksport. Koret er stadig på turné, og begeistrer publikum i Europa, Japan og USA.

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, The Beatles, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Gabrielle m.fl. Universal Music Group er operative i 77 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, Mercury Nashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic, Verve Music Group, EMI, Virgin, Apple, Blue Note og Capitol.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f