Merone: «Ikke snakk til meg»

Photo: Oktawian Gornik

I dag, 20. mai, slipper Merone sin debutsingel «Ikke snakk til meg».

«Ikke snakk til meg handler om mennesker som er slitsomme og ikke tar et nei for et nei. Det handler om de som maser, ringer, tekster, snapper, og sender meldinger på FB uten at de får svar eller blir oppmuntret til det. Handler om at når du er ute med jentene dine og har det gøy, og han karen som plager deg gang på gang og ikke lar deg være i fred.»

Hør «Ikke snakk til meg» HER.

Merone vokste opp med sin bestemor i en forstad i utkanten av Addis i Etiopia, før hun flyttet inn til tanten og moren i byen noen år senere. Nyheten om at hun hadde en storesøster i Addis kom like før hun skulle flytte til faren i Norge, og de to jentene endte opp på Bjørndal i 2002.

Som den energiske og livlige jenta hun var, var det ikke så lett å finne sin plass i Norge. Merone har alltid likt å få folk til å le og var den mest høylytte både på skolen og hjemme.

Merone har alltid vært artistisk, hatt et behov for å uttrykke seg og legge et spor hos folk i alle sammenhenger. Når hun begynte å skrive rap så var det inspirert av Lil Kim, Foxy Brown, Missy Ellion, MC Lyte og Nicki Minaj, Hun har alltid skrevet på engelsk, men på sin første singel «ikke snakk til meg», så gjør hun det på norsk.

Høsten 2015 bestemte Merone seg for å satse på musikken, og her er hennes debutsingel «Ikke snakk til meg».

«Ikke snakk til meg» er produsert av duoen Kastel.

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i