NASDAQ OMX

Merchants' insight: Gen Z to shop in-store as much as online

5.7.2017 10:00 | NASDAQ OMX

Die letzte Acapture-Studie bestätigt, dass der Einzelhandel bis 2020 persönlicher, interaktiver und grenzübergreifend werden MUSS

Amsterdam, Niederlande - 04.05.2017 - Acapture, ein globales, datengetriebenes, grenzübergreifendes PSP-Unternehmen, hat die Ergebnisse der neuen Studie mit dem Titel Zukunftstrends des Verbraucherverhaltens veröffentlicht. Der Bericht betrachtet die Vorlieben der jüngsten und größten digitalen Verbraucher - die Millenium- und Z-Generationen, und bestätigt, dass der Einzelhandel bis 2020 persönlicher, interaktiver und grenzübergreifend werden MUSS.

Beide Verbrauchergruppen wurden mit Zugang zu konstanter Internetverbindung geboren oder sind damit aufgewachsen und sind somit kompetente grenzübergreifende Online-Shopper. Die Studie zeigt auch auf, dass die Verbraucher der Z-Generation sowohl persönliche Interaktionen als auch digitale Kontakte schätzen und es vorziehen, ihre Käufe über alle Plattformen und Kanäle, von Mobiltelefonen, tragbaren Geräten bis hinzu in-Store-Shopping, vorzunehmen. Die Hälfte dieser Verbraucher kommuniziert lieber persönlich, trotz der problemlosen Nutzung der Internettechnologie, wobei zwei Drittel lieber in-Store shoppen.

"Beim Verbraucherverhalten beobachten wir alle Aspekte," erklärt Gijs op de Weegh, Geschäftsführer bei Acapture. Während die Millenniumgeneration komplett online kommuniziert, kehrt unsere jüngste Generation zu den traditionellen Shoppingkanälen zurück und zieht persönliche Kontakte sowie die Entwicklung sozialer Kompetenzen vor."

Dieser neue Fokus auf offline-Erfahrungen ist ein wichtiger Punkt für die Zukunftsplanung von Einzelhändlern. Qualität und Markenethik sind für die Generation Z wichtiger als der Preis. Zudem werden persönliche Interaktionen erwartet. Diese Studie zeigt, dass "grenzübergreifend" mehr als nur ein Stichwort ist, es sollte heutzutage das wichtigste Kriterium für alle Händler sein.

Laut der Studie tätigen 40 % der Verbraucher einen zusätzlichen Kauf, wenn sie in einem Geschäft eine Click-and-Collect-Bestellung vornehmen. Daher bleibt für einen Händler Click-and-Collect eine der effektivsten Möglichkeiten, online- und offline-Kanäle zu verbinden und Umsätze zu erhöhen. Die physische Anwesenheit bietet die Möglichkeit, eine einprägsame persönliche Dienstleistung zu schaffen, die Verbrauchern eine zusätzliche Vertrauensebene und eine umfassende, 360 Grad Markenerfahrung bietet.

Die Studie erklärt weiterhin, dass Händler, welche persönliche und interaktive Angebote machen wollen, dies über Data Science, künstliche Intelligenz und maschinelles Lernen erreichen können. Intelligente Datenanalyse kann zur Vorhersage zukünftiger Trends, Wahrscheinlichkeiten und Einkaufsgewohnheiten verwendet werden, um mit zielgerichtetem Marketing arbeiten zu können. Unternehmen nutzen Data Science als wichtigstes Werkzeug, um Innovationen, Produktionsvorgänge, Kundenzentrierungen und Kundenwachstum umzusetzen.

"Maschinelles Lernen gewinnt im Handel immer mehr Bedeutung," erklärt Gijs op de Weegh. "Intelligenz bedeutet nicht nur Daten zu lesen, sondern daraus zu lernen und an neue Quellen anzupassen, um verlässlichere, wiederholbare Kaufentscheidungen und bessere Ergebnisse zu erreichen."

Weitere Einblicke in das Verbraucherverhalten und Möglichkeiten zu grenzübergreifenden Angeboten, verbundenen Technologien, virtuellen Realitäten sowie künstlichen Intelligenzen finden Sie kostenlos in der aktuellen Acapture-Studie Zukunftstrends des Verbraucherverhaltens.

Über Acapture

Acapture ist ein Tochterunternehmen von Payvision, eines der weltweit am schnellsten wachsenden globalen Karten-Acquiring-Netzwerke. Acapture wurde von der Holländischen Zentralbank als Zahlungsinstitution lizenziert, und maximiert zusammen mit Payvision die Umsätze der Händler. Zudem werden die Händlerunternehmen global über eine komplett datengetriebene grenzübergreifende Zahlungslösung gefördert, die Zahlungen auf allen Ebenen verwalten kann, vom Checkout über die Zahlung bis zur Abrechnung.

Zusammen mit dem Mutterunternehmen Payvision wurde Acapture 2017 bei den MPE-Awards in Berlin als bestes PSP-Unternehmen ausgezeichnet, welches sich auf die Umsatzmaximierung für Händler und Marktplätze mit internationalen Ambitionen spezialisiert hat. Das Acapture-System umfasst SlicePay für die vereinfachte Mittelvergabe an verschiedene Parteien aus einer einzelnen Transaktion, Data Science-Management für verbesserte Autorisierungsraten, eine eintägige Integration über eine RESTful API, flexible und konsolidierte Berichterstattung, optimierter Abstimmungsprozess, globales Karten-Acquiring und ermöglicht den Umgang mit mehr als 80 der beliebtesten alternativen Zahlungsmethoden mit über 160 Währungen.

Weitere Information über Acapture besuchen Sie unter www.acapture.com und folgen Sie uns auf Twitter @Acapture_Global, LinkedIn, Facebook, YouTube und Corporate blog.

Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an:

Alina Geosanu | Assistentin für Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation; E-Mail: alina@payvision.com

This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Acapture BV via Globenewswire

Om NASDAQ OMX

NASDAQ OMX
One Liberty Plaza - 165 Broadway
NY 10006 New York

+1 212 401 8700http://www.nasdaqomx.com

NASDAQ OMX (NASDAQ: NDAQ) is a leading provider of trading, exchange technology, information and public company services across six continents.

Følg saker fra NASDAQ OMX

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra NASDAQ OMX på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra NASDAQ OMX

Vistajet Launches New Digital Platforms as Growth Accelerates in China27.7.2017 14:36Pressemelding

VistaJet grows team and launches Chinese website owing to passenger demand VistaJet VistaJet Challenger 850  VistaJet Ltd For the six months to 30th June 2017: Program Membership sales increase globally by a record 57% as customer retention hits 91% across all regions 12% year-on-year increase on passenger departures from China 100% customer renewal rate in Greater China in the first half of 2017 VistaJet Chinese website launched at www.vistajet.cn HONG KONG, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- VistaJet continues to build on its China growth and demonstrates a commitment to the region by expanding its team and launching

Minerva Neurosciences to Report Second Quarter 2017 Financial Results and Business Updates on August 3, 201727.7.2017 14:30Pressemelding

Management to host conference call WALTHAM, Mass., July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Minerva Neurosciences, Inc. (NASDAQ:NERV), a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of therapies to treat central nervous system (CNS) disorders, today announced that it will release financial results and business updates for the second quarter of 2017 on Thursday, August 3, 2017.  The Company will host a webcast and conference call that day at 8:30 a.m. Eastern Time to discuss these results and updates.  The live call may be accessed by dialing (877) 312-5845 for domestic callers or (765) 507-2618 for international callers and referring to conference ID number 53086270.  A live webcast of the conference call will be available online in the Investors and Media section of the Company's website at ir.minervaneurosciences.com.  The archived webcast will be available on the Company's website beginning approximately two hours after

Vertiv Sells ASCO® to Schneider Electric27.7.2017 14:22Pressemelding

Sale enables greater focus on core business COLUMBUS, Ohio, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vertiv, formerly Emerson Network Power, today announced plans to sell its ASCO® business as it continues to sharpen its focus on the digital critical infrastructure space. The $1.25 billion sale to Schneider Electric allows Vertiv to apply additional resources toward business and technological advancements in its core data center, telecommunications and commercial and industrial markets. As Vertiv has repositioned itself after being sold to Platinum Equity in November 2016, it became clear that ASCO's strengths in the automatic transfer switch arena fell outside the new organization's more focused strategy, said Vertiv CEO Rob Johnson. "This sale is a significant step forward in our evolution as the premier provider of digital critical infrastructure solutions," Johnson said. "This is consistent with our strategy of focus

Abiomed Announces Q1 FY 2018 Revenue of $132.5 Million, Up 29% Over Prior Year27.7.2017 13:00Pressemelding

Company announces Japanese reimbursement for Impella® heart pumps and raises lower end of FY 2018 revenue guidance DANVERS, Mass., July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Abiomed, Inc. (NASDAQ:ABMD), a leading provider of breakthrough heart support technologies, today reported first quarter fiscal 2018 revenue of $132.5 million, an increase of 29% compared to revenue of $103.0 million for the same period of fiscal 2017. First quarter fiscal 2018 GAAP net income was $37.4 million or $0.82 per diluted share, compared to GAAP net income of $12.9 million or $0.29 per diluted share for the prior year period.   Financial and operating highlights during the first quarter of fiscal 2018 include: Fiscal first quarter worldwide revenue from Impella® heart pumps totaled $127.2 million, an increase of 30% compared to revenue of $97.8 million during the same period of the prior fiscal year.  U.S. revenue from Impella heart pumps grew 28% to $114.7 million and

TESARO and Takeda Enter Into Exclusive Licensing Agreement to Develop and Commercialize Novel Cancer Therapy Niraparib in Japan27.7.2017 13:00Pressemelding

-   Takeda's Rights Include all Potential Indications for Niraparib in Japan and Rights Excluding Prostate Cancer in South Korea, Taiwan, Russia and Australia -   TESARO to Receive $100 Million Upfront Payment and is Eligible for Future Regulatory and Commercial Milestones, Plus Royalties WALTHAM, Mass. and OSAKA, Japan, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TESARO, Inc. (NASDAQ:TSRO) and Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502) today announced an exclusive licensing agreement for the commercialization and clinical development of niraparib, a novel poly ADP-ribose polymerase (PARP) inhibitor. This agreement includes the development of niraparib for the treatment of all tumor types in Japan, and all tumor types excluding prostate cancer in South Korea, Taiwan, Russia and Australia. Niraparib, first marketed in the U.S. in April under the brand name ZEJULA(TM), has quickly

Concurrent Introduces Media Delivery Springboard26.7.2017 17:34Pressemelding

Fully Featured Entry Level Video-on-Demand and Live-Streaming Solutions for Cable Operators ATLANTA, July 26, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Concurrent (NASDAQ:CCUR), a global leader in storage, protection, transformation and delivery of visual assets, introduces today its new Media Delivery Springboard solutions, a cost-effective means for small and medium-sized independent cable operators to ingest, store, transform and deliver video-on-demand (VOD) and live-streaming content.   Traditional content delivery networks come with high start-up costs, which present a challenge for small and mid-size operators that may lack the necessary capital to invest in large-scale infrastructure. Concurrent's new Media Delivery Springboard helps independent cable operators with smaller budgets and limited resources remain competitive with an entry-level video delivery solution requiring minimal infrastructure investment.    There are three options available, including a VOD solution fo

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom