NASDAQ OMX

Merchants' insight: Gen Z to shop in-store as much as online

Die letzte Acapture-Studie bestätigt, dass der Einzelhandel bis 2020 persönlicher, interaktiver und grenzübergreifend werden MUSS

Amsterdam, Niederlande - 04.05.2017 - Acapture, ein globales, datengetriebenes, grenzübergreifendes PSP-Unternehmen, hat die Ergebnisse der neuen Studie mit dem Titel Zukunftstrends des Verbraucherverhaltens veröffentlicht. Der Bericht betrachtet die Vorlieben der jüngsten und größten digitalen Verbraucher - die Millenium- und Z-Generationen, und bestätigt, dass der Einzelhandel bis 2020 persönlicher, interaktiver und grenzübergreifend werden MUSS.

Beide Verbrauchergruppen wurden mit Zugang zu konstanter Internetverbindung geboren oder sind damit aufgewachsen und sind somit kompetente grenzübergreifende Online-Shopper. Die Studie zeigt auch auf, dass die Verbraucher der Z-Generation sowohl persönliche Interaktionen als auch digitale Kontakte schätzen und es vorziehen, ihre Käufe über alle Plattformen und Kanäle, von Mobiltelefonen, tragbaren Geräten bis hinzu in-Store-Shopping, vorzunehmen. Die Hälfte dieser Verbraucher kommuniziert lieber persönlich, trotz der problemlosen Nutzung der Internettechnologie, wobei zwei Drittel lieber in-Store shoppen.

"Beim Verbraucherverhalten beobachten wir alle Aspekte," erklärt Gijs op de Weegh, Geschäftsführer bei Acapture. Während die Millenniumgeneration komplett online kommuniziert, kehrt unsere jüngste Generation zu den traditionellen Shoppingkanälen zurück und zieht persönliche Kontakte sowie die Entwicklung sozialer Kompetenzen vor."

Dieser neue Fokus auf offline-Erfahrungen ist ein wichtiger Punkt für die Zukunftsplanung von Einzelhändlern. Qualität und Markenethik sind für die Generation Z wichtiger als der Preis. Zudem werden persönliche Interaktionen erwartet. Diese Studie zeigt, dass "grenzübergreifend" mehr als nur ein Stichwort ist, es sollte heutzutage das wichtigste Kriterium für alle Händler sein.

Laut der Studie tätigen 40 % der Verbraucher einen zusätzlichen Kauf, wenn sie in einem Geschäft eine Click-and-Collect-Bestellung vornehmen. Daher bleibt für einen Händler Click-and-Collect eine der effektivsten Möglichkeiten, online- und offline-Kanäle zu verbinden und Umsätze zu erhöhen. Die physische Anwesenheit bietet die Möglichkeit, eine einprägsame persönliche Dienstleistung zu schaffen, die Verbrauchern eine zusätzliche Vertrauensebene und eine umfassende, 360 Grad Markenerfahrung bietet.

Die Studie erklärt weiterhin, dass Händler, welche persönliche und interaktive Angebote machen wollen, dies über Data Science, künstliche Intelligenz und maschinelles Lernen erreichen können. Intelligente Datenanalyse kann zur Vorhersage zukünftiger Trends, Wahrscheinlichkeiten und Einkaufsgewohnheiten verwendet werden, um mit zielgerichtetem Marketing arbeiten zu können. Unternehmen nutzen Data Science als wichtigstes Werkzeug, um Innovationen, Produktionsvorgänge, Kundenzentrierungen und Kundenwachstum umzusetzen.

"Maschinelles Lernen gewinnt im Handel immer mehr Bedeutung," erklärt Gijs op de Weegh. "Intelligenz bedeutet nicht nur Daten zu lesen, sondern daraus zu lernen und an neue Quellen anzupassen, um verlässlichere, wiederholbare Kaufentscheidungen und bessere Ergebnisse zu erreichen."

Weitere Einblicke in das Verbraucherverhalten und Möglichkeiten zu grenzübergreifenden Angeboten, verbundenen Technologien, virtuellen Realitäten sowie künstlichen Intelligenzen finden Sie kostenlos in der aktuellen Acapture-Studie Zukunftstrends des Verbraucherverhaltens.

Über Acapture

Acapture ist ein Tochterunternehmen von Payvision, eines der weltweit am schnellsten wachsenden globalen Karten-Acquiring-Netzwerke. Acapture wurde von der Holländischen Zentralbank als Zahlungsinstitution lizenziert, und maximiert zusammen mit Payvision die Umsätze der Händler. Zudem werden die Händlerunternehmen global über eine komplett datengetriebene grenzübergreifende Zahlungslösung gefördert, die Zahlungen auf allen Ebenen verwalten kann, vom Checkout über die Zahlung bis zur Abrechnung.

Zusammen mit dem Mutterunternehmen Payvision wurde Acapture 2017 bei den MPE-Awards in Berlin als bestes PSP-Unternehmen ausgezeichnet, welches sich auf die Umsatzmaximierung für Händler und Marktplätze mit internationalen Ambitionen spezialisiert hat. Das Acapture-System umfasst SlicePay für die vereinfachte Mittelvergabe an verschiedene Parteien aus einer einzelnen Transaktion, Data Science-Management für verbesserte Autorisierungsraten, eine eintägige Integration über eine RESTful API, flexible und konsolidierte Berichterstattung, optimierter Abstimmungsprozess, globales Karten-Acquiring und ermöglicht den Umgang mit mehr als 80 der beliebtesten alternativen Zahlungsmethoden mit über 160 Währungen.

Weitere Information über Acapture besuchen Sie unter www.acapture.com und folgen Sie uns auf Twitter @Acapture_Global, LinkedIn, Facebook, YouTube und Corporate blog.

Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an:

Alina Geosanu | Assistentin für Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation; E-Mail: alina@payvision.com

This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Acapture BV via Globenewswire

Om NASDAQ OMX

NASDAQ OMX
One Liberty Plaza - 165 Broadway
NY 10006 New York

+1 212 401 8700http://www.nasdaqomx.com

NASDAQ OMX (NASDAQ: NDAQ) is a leading provider of trading, exchange technology, information and public company services across six continents.

Følg saker fra NASDAQ OMX

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra NASDAQ OMX på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra NASDAQ OMX

Nasdaq Welcomes Secoo Holding Limited (Nasdaq: SECO) to The Nasdaq Global Market22.9.2017 21:11Pressemelding

NEW YORK, Sept. 22, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Secoo Holding Limited (Nasdaq:SECO), Asia's largest online integrated upscale products and services platform, rang the opening bell at the Nasdaq MarketSite in Times Square today in celebration of its initial public offering (IPO) on The Nasdaq Global Market. Photos accompanying this announcement are available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/45f7dc57-524d-4463-a839-d201c341a0f1 http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/149603ca-4949-4531-bf94-aeb6ded2e6df http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/e80a55e0-3858-41cb-80d3-9c9296d6143a Secoo is a consumer-focused online retail platform that offers offline experience centers to provide customer support and membership services. Secoo has built a trusted and comprehensive global supply chain for upscale produ

Alipay teams up with Nordic partners to bring "smart tourism" to Chinese visitors22.9.2017 11:42Pressemelding

HANGZHOU, China, Sept. 22, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Alipay, the world's largest online and mobile payment platform, operated by Ant Financial Services Group ("Ant Financial", "Ant"), today announced that it has signed separate MoUs with Finpro (Finland), Svensk Handel (Sweden) and the Scandinavian Tourist Board, which will enable merchants across Nordic region to accept payment via Alipay and reach Chinese customers before, during and after their visit via Alipay's in-app marketing platform. This will bring Chinese tourists the same convenient payment and travel experience that they enjoy in China. Douglas Feagin, President of International Business, Ant Financial Services Group, said, "Alipay has been leading the trend of smart living in China. People not only use Alipay for payment, but also for settlement of all types of needs in their daily life. As part of our globalization strategy, we are focused on working with local partners to bring this

OpenAire brings in the sun with retractable structures across Europe22.9.2017 08:00Pressemelding

OAKVILLE, Ontario, Sept. 22, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Venues around the world have been thrilled by OpenAire's retractable roof and enclosure designs since 1989. In 28 years, OpenAire's team of experts has completed nearly 1,000 unique retractable roof enclosures and operable skylights for venues of every size and kind internationally, including many groundbreaking designs across Europe. From Russia to warm and sunny Gibraltar, OpenAire has provided many commercial enterprises, resorts and even some private residences with beautiful retractable enclosures that suit their location and climate perfectly. OpenAire works closely with every client from the start, providing them with the flexibility to make their visions a reality. Many clients across Europe have seen increased business and excellent reviews after building an OpenAire solution. Some notable OpenAire designs include: Aqua Sferra's record-breaking 5,667 m2 (60,999 sq. ft.) free-standing aluminum dome housing its indoor

XBiotech to Present at Cantor Fitzgerald's Global Healthcare Conference21.9.2017 14:00Pressemelding

AUSTIN, Texas, Sept.  21, 2017  (GLOBE NEWSWIRE) -- XBiotech Inc. (NASDAQ:XBIT) announced today that management will be presenting at Cantor Fitzgerald's Global Healthcare Conference taking place September 25-27 at the InterContinental New York Barclay Hotel in New York City. Mr. Benjamin Guzman, the Company's Senior Vice President of Corporate Strategy & Finance, will provide a corporate overview on Wednesday, September 27th at 2:50pm Eastern Time. About True Human(TM) Therapeutic Antibodies Unlike previous generations of antibody therapies, XBiotech's True Human(TM) antibodies are derived without modification from individuals who possess natural immunity to certain diseases. With discovery and clinical programs across multiple disease areas, XBiotech's True Human antibodies have the potential to harness the body's natural immunity to fight disease with increased safety, efficacy and tolerability. About XBiotech

At the 10th anniversary of the iPhone, Chairman of Pilatus Bank draws a stark comparison of the role technology has played in banking vs telecommunication21.9.2017 08:58Pressemelding

LONDON, Sept. 21, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Ali Sadr, Chairman of Pilatus Bank, believes that banks have failed to capture the true essence of technology for improving quality of service, as well as lacking the vision necessary to capture customers' imaginations. Meanwhile, other industries have been revolutionized and continue to thrive by the same technology. America has in the last 10 years been forced to close 10,000 branches. Since 2008, Europe has lost close to 48,000 branches, which is more than 20% of its branch network. There is little doubt that branch banking is on the decline, and online banking is failing to provide a quality service.  As we mark the 10th anniversary of the iPhone, Ali Sadr, Chairman of Pilatus Bank, gives a sobering count of the current state of affairs in the use of technology among well established banks, and elaborates on a vision that has the potential to become the largest revolution the banking industry is yet to experience. Chairman Al

Asure Software to Attend at Quora Consulting's Smartworking Summit21.9.2017 07:00Pressemelding

Asure Join's Industry Leaders to Discuss "Understanding the Productivity Enigma" AUSTIN, Texas, Sept. 21, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Asure Software, (NASDAQ:ASUR), a leading provider in human capital management and workspace management software, will be sponsoring Quora Consulting's Smartworking Summit in central London, September 28th 2017. These summits have continued to lead in addressing work space issues, such as occupancy, utilization, and productivity in the workforce. Dominic Jackson, Asure Sales Director of EMEA commented, "It is workplace issues like productivity that have driven thought leadership here at Asure." He continued "Utilization of workspace solutions help you recruit and retain the best talent, improve employee productivity, streamline operations, and realize a significant ROI on your most valuable assets - people, space and technology. We are thrilled to be not only part of the discussion, but part of the solu

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom