Mer eliteseriefotball i NRK Sport

Søndag 31. mars er en utvidet versjon av 4-4-2 Radiosporten tilbake – i 2019 i ny drakt, med fotballfrelste Thomas Aune og Aleksander Schau som programledere.

Eliteseriefotball favner bredt og er viktig for NRK. Nå utvides sendetiden på tradisjonsrike 4-4-2 Radiosporten med to timer. I tillegg overføres alle senkampene søndager i sin helhet som før.

Det betyr at Schau og Aune er på lufta i radiokanalen NRK Sport fra kl. 1600 hver søndag, med rapporter fra de ulike arenaene og aktuelle gjester før avspark.

I tillegg følger de Toppserien, Premier League og mange andre pågående fotballkamper i inn- og utland. De vil også oppsummere høydepunktene fra fotballhelgen for øvrig.

Når klokka blir 1750, kobler også NRK P1 seg på med den tradisjonelle runden rundt på eliteseriearenaene. Der får du får scoringer, dødballer, kort og all dramatikk fra NRKs kommentatorer rundt på arenaene.

– Vi gleder oss til å kjenne duften av grønt gress, til å høre dommerne blåse i fløyta og til å sparke i gang eliteseriesesongen 2019 med en utvidet 4-4-2-sending, sier redaksjonssjef i NRK-sporten, Håkon Grønbech.

Historiefortellere

Med Thomas Aune og Aleksander Schau som programledere gjennom hele sesongen får lytterne alt det viktigste fra runden. I tillegg får du historier, kuriosa og ting du ikke visste fra fotballens forunderlige verden.

– Det er ennå lenge til serievinnerne skal kåres og nedrykkslagene skal tørke sine tårer, men med sterke historiefortellere som Thomas og Aleksander i programlederstolen skal lagenes skjebner formidles fra første spark på ballen. Og det kapittelet innledes kommende helg, sier Grønbech.

Radiokanalen NRK Sport sender alle kamper som ikke inngår i hovedrunden i sin helhet. Hovedrunden spilles som utgangspunkt søndager kl. 1800. Opplysninger om sendeplanen finnes på nrk.no.

For ytterligere informasjon, kontakt redaksjonssjef Håkon Grønbech, 918 18 933.