MENY-kunder kan betale med Trumf-bonus

MENY-kunder har over 240 millioner kroner utestående gjennom sine oppsparinger i Trumf-bonus. Nå åpner MENY opp for at kundene kan bruke bonusen sin som betaling i kassa og i nettbutikken.
Allerede etter et par uker har 13 000 personer aktivert sine bonuser og innløst fem millioner kroner. Foto: Erik Norrud

- Vi ønsker å sikre at våre kunder får full effekt av sine bonussparinger. Derfor gjør vi utbetalingen mer tilgjengelig. Nå kan kundene våre bruke Trumf-bonusen som betaling i kassa og i nettbutikken, sier Jørgen Normann-Larsen, markedsdirektør i MENY.

Alle Trumf-medlemmer får én prosent i bonus på hele sin handel, og på enkeltdager også tre prosent gjennom Trippel-Trumf. Disse bonusene samler seg til store gevinster.

- Vi har mange lojale kunder som gjennom mange år har verdsatt vårt brede utvalg, gode råvarer, sterk fagkompetanse og gode pristilbud. Vi ønsker å sikre at vi gir kundene bonusen tilbake, sier Normann-Larsen.

Enkelt og populært
De som vil betale med oppspart bonus, må gå inn på meny.no eller app’n MinMENY og aktivere beløpet de ønsker å bruke. Da trekkes beløpet automatisk i kassen neste gang de handler hos MENY.

MENY lanserte så smått den nye betalingsmuligheten i begynnelsen av september. Allerede nå har 13 000 personer aktivert sine bonuser og innløst fem millioner kroner.

- Den enkle måten å aktivere bonusutbetalingen på er ledd i vårt arbeid med å forenkle kundens hverdag. Vi tilbyr også netthandel i store deler av landet og erfarer at vi får stadig flere kunder her, sier Normann-Larsen.

Fakta om Trumf

• Etablert i 1997. Har nesten 2,2 millioner medlemmer.
  • Gir 1% bonus på alle dagligvarer handlet hos MENY, KIWI, SPAR, Jacobs og Joker. Gir 3% bonus i de samme butikkene på Trippel Trumf-dager.
  • Gir 30 øre per liter i bonus hos Shell.