MENY Årets Retailer
- Dette er en formidabel lagseier. Jeg sender en stor takk til våre medarbeidere, leverandører og samarbeidspartnere som hver dag står på for å gi det norske folk det dagligvareutvalget de fortjener. MENY har vokst med seks milliarder de siste fem årene og har snart 11 prosent av det norske dagligvaremarkedet, sier MENY-sjef Vegard Kjuus.
Har løftet standarden
Formålet med den årlige Retailprisen er å hylle de beste retailjobbene. Bidragene vurderes ut ifra kreativitet og dokumentert effekt. Årets Retailer tildeles en retailbedrift eller en person som har utmerket seg spesielt ved å skape gode resultater gjennom kontinuerlig utvikling og/eller har satt en standard i sin bransje.
Juryen sier følgende om hvorfor MENY ble Årets Retailer:
MENY er en aktør som over tid har vært med på å løfte standarden i sin kategori. Gjennom langsiktig merkevarebygging og en tydelig tro på egen strategi har de kjempet mot strømmen av det som er vanlig i dette markedet. I en bransje som hele tiden maner til krig, har årets vinner vist hva man kan få til om man heller løfter sine egne kvaliteter og maner til ro og nytelse. De har vært tro mot et helhetlige konsept over tid, men samtidig klart å fornye og vitalisere det på kryss av alle mediekanaler. MENY er et strålende eksempel på hvordan produkt og kommunikasjon bør fungere sammen, og de har virkelig bevist at noen ganger er det beste å gjøre det bedre. Eller som de sier selv: Spiser du bedre – lever du bedre.
- MENY skal inspirere folk til å spise bedre. Det er det viktigste samfunnsoppdraget vårt. Juryens begrunnelse viser at vi lykkes med vårt konsept i et tøft marked hvor de fleste har fokus på et mer begrenset utvalg. Å vinner tre gull under årets retailpriser er en stor inspirasjon for alle oss i MENY. Dette motiverer oss veldig til å fortsatt utvikle nye produkter og slåss for et større utvalg, sier Vegard Kjuus i MENY.
Kontakter
Vegard KjuusAdministrerende direktør MENY
(Foto: Birgitte Sjøberg)
Bilder
Om MENY
MENY er Norges ledende supermarkedkjede på nett og i butikk med 188 butikker og en omsetning på 22 milliarder kroner i 2021. MENYs lidenskap er gode råvarer, norsk matkultur og gode matopplevelser. I MENY sier vi at spiser du bedre, lever du bedre. Vi er overbeviste om at mat er viktig for folks livskvalitet. MENY har stort utvalg, mye ferskvare og måltidsløsninger, eget bakeri, mange tusen lokalmatprodukter og store frukt- og grøntavdelinger, men også hundrevis av ukentlige tilbud. Nær 10 000 matarbeidere sørger for personlig service og matfaglig veiledning. For inspirasjon, oppskrifter, vareinformasjon og tilbud, se meny.no. MENY er en del av NorgesGruppen.
Følg pressemeldinger fra MENY
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MENY på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra MENY
MENY lanserer kundeklubb20.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Med kundeklubben «MENY Mer» skal kundene pleies mer individuelt. – Vi må gi kundene mer av det de faktisk liker. Basert på tidligere kjøp skal de nå få flere og mere relevante tilbud, samt mer skreddersydd matinspirasjon, sier markedsdirektør Jørgen Normann-Larsen i MENY.
Nær halvering av matsvinnet21.3.2024 15:29:41 CET | Pressemelding
MENY har redusert matsvinnet med 45 prosent målt i tonn, mot 2015. I 2023 gikk matsvinnet ned med 11 prosentpoeng fra året før. – Vi er langt fra i mål, men glade for at vårt arbeid gir gode resultater, sier Unni Skjønhaug, driftsansvarlig for matsvinn i MENY.
MENY Revetal kåret til landets beste31.1.2024 14:50:46 CET | Pressemelding
MENY Revetal gikk igjen til topps i den høythengende MENY-kåringen «Årets butikk». – Å vinne prisen én gang er imponerende, å vinne for sjette gang skal ikke være mulig. At Norges råeste supermarked ligger i et lite tettsted i Vestfold, sier alt om dedikasjonen, presisjonen og atmosfæren til MENY Revetal, sier Vegard Kjuus, juryleder og MENY-sjef.
1 million matposer reddet fra søpla27.12.2023 09:00:00 CET | Pressemelding
MENY-kundene har nå totalt reddet en million poser med overskuddsmat, tilsvarende 1000 tonn, via appen Too Good To Go. – Kundene får god mat til en billig penge og vi unngår å kaste mat. En fin og viktig ordning, sier bærekraftsansvarlig Kenneth Skauge i MENY.
Barnegrøt med 100% norske, naturlige råvarer10.11.2023 12:57:41 CET | Pressemelding
For første gang får vi en 100 prosent norsk barnegrøtserie inn i dagligvarehylla. – Jeg er opptatt av at vi skal spise norsk mat, og at det ungene får i seg er trygt og kortreist, sa landbruks- og matminister Geir Pollestad da han lanserte barnegrøten på gården til Den sorte havre i Våler.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom