Medietilsynet støttar lovforslag for å stoppe ulovleg pengespelreklame
Berre nokre få aktørar, som Norsk Tipping og Norsk Rikstoto, har lov til å reklamere for pengespel i Noreg. I høyringsfråsegna si støttar Medietilsynet forslaget til endring i kringkastingslova. Den nye loven vil gi Medietilsynet moglegheit til å påleggje distributørar å hindre eller gjere det vanskelegare å marknadsføre pengespel utan løyve i Noreg.
Gir moglegheit til å redusere pengespelreklamen frå utlandet
Trass i at det berre er Norsk Tipping, Norsk Rikstoto og enkelte private lotteri som har lov til å reklamere for pengespel i Noreg, blir norske sjåarar eksponerte for store mengder pengespelreklame som blir send eller gjord tilgjengeleg frå utlandet. Dette gjeld i sendingar både frå fjernsynskanalar og via såkalla audiovisuelle bestillingstenester (program som kan sjåast på det tidspunktet sjåaren ønskjer).
– Den innstramminga av lovverket som no blir foreslått er positiv av fleire grunnar. Den kan hjelpe dei sårbare spelarane, samtidig som det blir lettare for folk å skilje mellom lovleg og ulovleg reklame. I Medietilsynets nye undersøking om kritisk medieforståing kjem det fram at omkring ein av fem av dei spurde trur det er lov å publisere reklame for utanlandske pengespel i norske medium, seier Velsand.
Må vurdere kva som er praktisk og teknisk mogeleg
Medietilsynet er einig med departementet i at det bør kunne gripast inn mot alle former for ulovleg marknadsføring av pengespel. I høyringsfråsegna si påpeiker tilsynet at det likevel kan oppstå utfordringar når den ulovlege marknadsføringa må skiljast frå anna kommersielt og redaksjonelt innhald.
– For eksempel kan reklame som sendast på fjernsyn i blokker mellom redaksjonelle program lettare skiljast frå anna innhald enn det produktplassering kan fordi produktplassering er meir integrert i det redaksjonelle produktet, seier Velsand.
Medietilsynet meiner det bør vurderast nærmare korleis ulovleg reklame kan skiljast frå anna innhald før dei nye reglane tre i kraft.
– For at Medietilsynet skal kunne handheve dei nye reglane, er det avgjerande at det er teknisk mogeleg å skilje ut den ulovlege reklamen utan at dette grip inn i det redaksjonelle innhaldet. Vi føreset at dette lèt seg løyse, men påpeiker at løysingar må på plass for at vi skal ha moglegheit til å gjere jobben vår som tilsynsstyresmakt, seier Velsand.
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeRådgiver, avdeling for kommunikasjon, rådgivning og analyse
Tel:41934154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Forbod mot reklame i radio og tv i påska21.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
Medietilsynet deler kunnskap om dataspill11.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Medietilsynet samler voksne som jobber med barn og ungdom til seminar om hvordan dataspill kan bli en mer inkluderende arena.
Medietilsynet ga seks advarsler for regelbrudd i fjor27.2.2024 12:33:04 CET | Pressemelding
Medietilsynet ga seks advarsler for brudd på regelverket i 2023. Fem av advarslene gjaldt brudd på reglene for reklame, sponsing og produktplassering.
Forordningen for digitale tjenester (DSA) håndheves i EU fra lørdag16.2.2024 09:51:49 CET | Pressemelding
Et nytt europeisk regelverk iverksettes nå for å sørge for mer demokratisk kontroll over sosiale medier og andre internett-tjenester. Fra 17. februar håndheves DSA i EU, mens det foreløpig ikke er avklart når regelverket blir en del av norsk lov.
Samiske aviser kan søke om over 42 millioner kroner15.2.2024 08:36:02 CET | Pressemelding
Medietilsynet åpner nå for årets søknader om støtte til samiske aviser og samiskspråklige avissider. I år skal det fordeles 42,7 millioner kroner.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom