McDonald’s lanserer søtpotet-fries i Norge

McDonald’s har kommet med flere oppsiktsvekkende produktlanseringer i år. Nå melder verdens største restaurantkjede at den lanserer søtpotet-fries i Norge. Produktet blir tilgjengelig fra og med i dag, onsdag 14. juni. I tillegg lanseres en helt ny premium-burger kalt Homestyle Glaze, med norsk storfekjøtt og syltet rødløk.

-Dette er spennende produkter, som vi tror vil bli godt mottatt i det norske markedet. Flere av kundene våre har etterspurt disse produktene, og da er det ekstra hyggelig å kunne lansere nyheten rett før sommersesongen, når man gjerne vil prøve nye og spennende smaker, sier Erik Lødding, leder for kommunikasjon og myndighetskontakt i McDonald’s Norge.

Siste i rekken av flere produktlanseringer

Tidligere i år lanserte McDonald’s den nye vegetarburgeren Veggie McSpice, som fikk stor oppmerksomhet på sosiale medier, samt premium-burgeren Homestyle Juicy med trøffelmajones.

-Vegetarburgeren ble særdeles godt mottatt, noe vi er veldig fornøyde med. Homestyle er på sin side en serie med premium-burgere, med smaker som man ikke nødvendigvis har forbundet med McDonald’s i Norge tidligere. Kampanjeburgeren med trøffelmajones slo godt an tidligere i vår, og vi gleder oss derfor til å presentere den nye Homestyle Glaze, som passer svært godt sammen med søtpotet-fries, sier Lødding.

Innsamlingsaksjon for syke barn

-Samtidig som vi lanserer nye produkter, er vi også svært glade for å starte en ny innsamlingsaksjon for Ronald McDonald Barnefond i Norge, sier Lødding.

Innsamlingsaksjonen er et samarbeid mellom McDonald’s og Coca Cola, hvor 1 krone fra hver solgte Bonaqua går til Ronald McDonald Barnefond. Denne innsamlingsaksjonen settes igang i dag, 14. juni og varer til i begynnelsen av august.

-Ronald McDonald Barnefond har som formål å hjelpe syke barn og deres familier, og er en selvstendig stiftelse. Barnefondets første prosjekt i Norge ble realisert i 2016, da stiftelsen gikk inn i partnerskap med Stine Sofies Stiftelse, og bygget helt nye familiehytter ved Stine Sofie-senteret i Grimstad, avslutter Lødding.

McDonald's er en av Norges største restaurantkjeder, med 70 restauranter, og en årlig omsetning på over 1,5 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 2 800 medarbeidere, og er i 2018 kåret blant én av Norges arbeidsplasser. Vi motok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.