McDonald’s lanserer søtpotet-fries i Norge

McDonald’s har kommet med flere oppsiktsvekkende produktlanseringer i år. Nå melder verdens største restaurantkjede at den lanserer søtpotet-fries i Norge. Produktet blir tilgjengelig fra og med i dag, onsdag 14. juni. I tillegg lanseres en helt ny premium-burger kalt Homestyle Glaze, med norsk storfekjøtt og syltet rødløk.

-Dette er spennende produkter, som vi tror vil bli godt mottatt i det norske markedet. Flere av kundene våre har etterspurt disse produktene, og da er det ekstra hyggelig å kunne lansere nyheten rett før sommersesongen, når man gjerne vil prøve nye og spennende smaker, sier Erik Lødding, leder for kommunikasjon og myndighetskontakt i McDonald’s Norge.

Siste i rekken av flere produktlanseringer

Tidligere i år lanserte McDonald’s den nye vegetarburgeren Veggie McSpice, som fikk stor oppmerksomhet på sosiale medier, samt premium-burgeren Homestyle Juicy med trøffelmajones.

-Vegetarburgeren ble særdeles godt mottatt, noe vi er veldig fornøyde med. Homestyle er på sin side en serie med premium-burgere, med smaker som man ikke nødvendigvis har forbundet med McDonald’s i Norge tidligere. Kampanjeburgeren med trøffelmajones slo godt an tidligere i vår, og vi gleder oss derfor til å presentere den nye Homestyle Glaze, som passer svært godt sammen med søtpotet-fries, sier Lødding.

Innsamlingsaksjon for syke barn

-Samtidig som vi lanserer nye produkter, er vi også svært glade for å starte en ny innsamlingsaksjon for Ronald McDonald Barnefond i Norge, sier Lødding.

Innsamlingsaksjonen er et samarbeid mellom McDonald’s og Coca Cola, hvor 1 krone fra hver solgte Bonaqua går til Ronald McDonald Barnefond. Denne innsamlingsaksjonen settes igang i dag, 14. juni og varer til i begynnelsen av august.

-Ronald McDonald Barnefond har som formål å hjelpe syke barn og deres familier, og er en selvstendig stiftelse. Barnefondets første prosjekt i Norge ble realisert i 2016, da stiftelsen gikk inn i partnerskap med Stine Sofies Stiftelse, og bygget helt nye familiehytter ved Stine Sofie-senteret i Grimstad, avslutter Lødding.

Følg pressemeldinger fra McDonald's Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra McDonald's Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra McDonald's Norge