McDonald’s-bøker kan bli Norges mest leste barnebøker

McDonald’s i Norge lanserer 12 bøker som Happy Meal-leke. Med over en kvart million bøker i opplag vil McDonald’s bidra til å gi leseglede til familier over hele landet.

McDonald's lanserer 12 bøker om Tretopp-tvillingenes opplevelser.

Bøkene du nå kan få på McDonald’s består av en serie med totalt 12 ulike bøker av den anerkjente forfatteren av barne- og ungdomslitteratur Cressida Cowell. Hun er kjent for sin suksess med Dragertreneren-bøkene, som det også har blitt laget tre filmer og TV-serie av.

–Vi ønsker å bidra til gode lesestunder for familier, og vi håper dette er bøker som blir lest igjen og igjen, sier Pia Martinsen Mellbye, Managing Director i Food Folk Norge, som er selskapet som forvalter og utvikler McDonald’s merkevare i Norge.

Kan sette Norgesrekord

McDonald’s i Norge har bestilt et opplag på over en kvart million bøker, og om etterspørselen står til forventningene kan de med dette bli distributør av en av landets mest leste barnebøker. Bøkene vil passe for barn i barnehagen og barneskolen, men kan leses av hele familien. Bokserien handler om Tretopp-tvillingenes opplevelser og deres foreldre som har bygd en tidsmaskin for å dra tilbake i tiden for å studere på dinosaurenes tid.

- Vi håper bøkene våre kan gi et lite avbrekket i hverdagen og være et hyggelig samlingspunkt for både store og små, sier Pia Martinsen Mellbye.

McDonald's lanserer 12 bøker om Tretopp-tvillingenes opplevelser.
McDonald's lanserer 12 bøker av den kjente forfatteren Cressida Cowell.

Food Folk Norge AS forvalter og utvikler McDonald’s merkevare i Norge. McDonald’s er en av Norges største restaurantkjeder, med 73 restauranter, og en årlig omsetning på over 2 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 3 100 medarbeidere, og ble i 2018 kåret blant én av Norges beste arbeidsplasser. Vi mottok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.

Sammen om en ren by6.5.2019 11:36:01 CESTAktuelt

McDonalds er selvsagt med når Rusken går av stabelen i Oslo. Velkommen innom vår stand i Spikersuppa, «Rusken-byen», og hør om vårt arbeid innen bærekraft. Vi vil blant annet sammen med The Good Store presentere våre nye serveringsbrett laget av 100 % havplast. I tillegg vil Ronald McDonald Barnefond delta og det vil være morsomme aktiviteter for barn, hvor de kan vinne morsomme og miljøvennlige gaver. Standen vil være bemannet hver dag fra 10 til 16.