MAX RICHTER "THREE WORLDS: MUSIC FROM WOOLF WORKS"

Komponist Max Richter annonserer sitt nye album på Deutsche Grammophon; "Three Worlds: Music From Woolf Works". Kommer 27.januar 2017!

Etter suksessen med SLEEP, avslører Max Richter sitt siste prosjekt; Three Worlds: Music From Woolf Works. Musikken er hentet fra Wayne McGregors prisvinnende ballett Woolf Works - inspirert av tekster av Virginia Woolf. Balletten hadde sin premiere i 2015, og settes opp igjen på Royal Opera House i London fra 21.januar.

Som balletten har Richters nye album en tredelt struktur som er bygget rundt temaer fra tre av Woolfs noveller: Mrs Dalloway, Orlando og The Waves. I tillegg er fragmenter fra brev, dagbøker og andre tekster innarbeidet i verket.

Richters nye album som består av bearbeidet materiale fra ballettmusikken, inkluderer en stor palett av lyder - fra soloinstrumenter og orkesterpartier, til elektroniske landskap og tekstløs musikk for sopran. Det hele åpner med lyden av Big Ben, hvis umiskjennelige klang kan høres over Londons trafikk fra Gordon Square hvor Virginia bodde før hun giftet seg med Leonard Woolf.

Woolfs selvmordsbrev, hennes farvel til ektemannen, lest av skuespiller Gillian Anderson, setter atmosfæren for "Tuesday", albumets siste og lengste spor. Stykket utvikler seg fra lyden av bølger til en enkel solomelodi som repeteres og varieres til den vokser til en drømmeliknende meditasjon over liv og død.

“I believe ‘Tuesday’ connects to minimalism in painting and architecture; within the realm of what people call spirituality, it connects to Zen Buddhism. All those things flow together in the striving for the maximum from the minimum.” - Max Ricter

Woolf Works ble møtt med strålende kritikker på sin premiere i 2015, og vant Critics’ Circle Award for beste klassiske koreografi og Olivier Award for beste nye danseproduksjon.

Den norske fiolinisten Mari Silje Samuelsen medvirker som solist på albumet!

Presseomtale:

“A lavishly atmospheric score from Max Richter” Guardian *****

“Richter’s score weeps like a broken heart, cries out in lonely despair, and soaks everything in epic, languid emotions” The Times ****

“Max Richter’s music evokes the novel’s long timespan, going from mock-baroque to bubbling electronica” – Independent ****

“Melting and mingling, the dancers really grasp Max Richter's music, punchy, deep flowing and packed with emotion” – Sunday Express

“An extraordinary score by composer Max Richter that ranges from surging romantic strings to Wurlitzer Bach” – The Stage *****

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven