Masterseek planlegger børsnotering i USA

14.6.2016 11:44 | Masterseek Corp.

Nettopp der hvor Microsoft har kjøpt Linkedin for $26,2 milliarder, så annonserer Masterseek Corp. en kapitalutvidelse og børsnotering i USA som skal sikre virksomheten mulighet for å bli «Google for Profesjonelle».

Søkemaskinen Masterseek har nettopp lansert sin nye versjon til det som skal bli verdens største online-plattform for næringslivet. Den nye versjonen inneholder over 170 millioner firmaprofiler, og antallet stiger med over 150.000 firmaprofiler hver dag, og er dermed den hurtigst voksende søkemaskinen for næringslivet. Over 216 millioner medlemmer fra Linkedin har en personlig profil på Masterseek.com.

Masterseek vil nå søke om opptak på OTC Market i USA og deretter videre til Nasdaq Capital Market. I denne forbindelsen planlegger Masterseek Corp en «private placement» for å sikre den nødvendige kapitalen til å kunne gjennomføre en listing på Nasdaq. Noteringen på OTC Market vil skje i Q4, 2016 med en etterfølgende notering på Nasdaq, som forventes i løpet av 2017.

Masterseek Corp har allerede 850 europeiske aksjonærer, men vil åpne opp for tegning av ytterligere 5 millioner aksjer a 2,75 USD per aksje. Tegningsmulighetene blir forbeholdt en mindre gruppe inviterte investorer i Europa, jf. reglene om salg av aksjer i «private placement».

Om Masterseek Corp.

Masterseek.com ble stiftet i 1999, er i dag i 26 land, og er en av de største og mest besøkte portalene når man skal finne virksomhetsinformasjon. Masterseek største markeder er i dag Asia, Afrika og USA. Masterseeks forretningsmodell er bygd på global B2B markedsføring samt premium-profiler for personer og virksomheter.

Masterseek Corp.
Tel. DK +45 33111113
Kontakt: investor@masterseek.com

Følg saker fra Masterseek Corp.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Masterseek Corp. på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.