Martine Lunder Brenne er ny direktør for Ung-segmentet

Med ansettelsen av Brenne som direktør for Ung, er adm. direktør Nina Vesterby i mål med sin nye ledergruppe i Egmont Publishing.

Martine Lunder Brenne, ansv. redaktør/direktør. Foto Ida Bjerk

Martine Lunder Brenne startet i Egmont i april 2018, som redaktør for Foreldre & Barn og leder for alt foreldreinnhold i Egmont. Hun kom da fra VG og jobben som MinMote-leder. Under området «Ung» ligger en rekke produktet knyttet til kvinne- og livsstilsegmentet – deriblant Kamille, Shape Up, Detnye, Side2 og Blogg.no.

- Jeg er takknemlig for tilliten, og ser virkelig frem til å ta fatt på oppgaven. Heldigvis er jeg omgitt av utrolig dyktige kolleger og ledere, og sammen har jeg stor tro på at vi kan drive innovasjon og skape vekst i avdelingen, sier hun og fortsetter: - Vi har allerede en solid posisjon på noen områder, som i kvinnesegmentet med Kamille, og jeg gleder meg nå til å utvikle alle satsingene våre i en digital og nyskapende retning.

Vesterby varslet i mars store endringer i Egmont Publishing, med ny organisering for å styrke satsingen på målgrupper og skape større gjennomføringskraft på nye inntektsstrømmer.

- Vår ambisjon er å fornye og forsterke vår posisjon både redaksjonelt og kommersielt mot målgruppen Ung. Jeg er derfor veldig glad for å få Martine inn som leder for denne satsningen. Hun er uredd og innovativ, og kjenner målgruppen hun skal jobbe med svært godt. På tross av sin unge alder har hun lang erfaring med å skape treffsikkert innhold til en definert målgruppe, og utvikle nye modeller for hvordan godt innhold kan brukes til å skape nye inntekter.

Den nye ledergruppen i Egmont Publishing består av fem kvinner og tre menn. Nina Vesterby, adm. direktør, Elisabeth Lund-Andersen, direktør/ansv. redaktør Voksen, Martine Lunder Brenne, direktør/ansv. redaktør Ung, Kjell Frosterud, direktør/ansv. redaktør Kids, Charlotte Pedersen, direktør Transformasjon, Morten Danielsen, kommersiell direktør, Anne Mari Nordbø, økonomidirektør, og Axel Walø, operasjonell direktør.

Nina Vesterby, Administrerende direktør Egmont Publishing, tlf 982 47 877
Martine Lunder Brenne, Ansv. redaktør/direktør Ung, tlf