Story House Egmont

Martine Lunder Brenne er ny direktør for Ung-segmentet

Med ansettelsen av Brenne som direktør for Ung, er adm. direktør Nina Vesterby i mål med sin nye ledergruppe i Egmont Publishing.
Martine Lunder Brenne, ansv. redaktør/direktør. Foto Ida Bjerk

Martine Lunder Brenne startet i Egmont i april 2018, som redaktør for Foreldre & Barn og leder for alt foreldreinnhold i Egmont. Hun kom da fra VG og jobben som MinMote-leder. Under området «Ung» ligger en rekke produktet knyttet til kvinne- og livsstilsegmentet – deriblant Kamille, Shape Up, Detnye, Side2 og Blogg.no.

- Jeg er takknemlig for tilliten, og ser virkelig frem til å ta fatt på oppgaven. Heldigvis er jeg omgitt av utrolig dyktige kolleger og ledere, og sammen har jeg stor tro på at vi kan drive innovasjon og skape vekst i avdelingen, sier hun og fortsetter: - Vi har allerede en solid posisjon på noen områder, som i kvinnesegmentet med Kamille, og jeg gleder meg nå til å utvikle alle satsingene våre i en digital og nyskapende retning.

Vesterby varslet i mars store endringer i Egmont Publishing, med ny organisering for å styrke satsingen på målgrupper og skape større gjennomføringskraft på nye inntektsstrømmer.

- Vår ambisjon er å fornye og forsterke vår posisjon både redaksjonelt og kommersielt mot målgruppen Ung. Jeg er derfor veldig glad for å få Martine inn som leder for denne satsningen. Hun er uredd og innovativ, og kjenner målgruppen hun skal jobbe med svært godt. På tross av sin unge alder har hun lang erfaring med å skape treffsikkert innhold til en definert målgruppe, og utvikle nye modeller for hvordan godt innhold kan brukes til å skape nye inntekter.

Den nye ledergruppen i Egmont Publishing består av fem kvinner og tre menn. Nina Vesterby, adm. direktør, Elisabeth Lund-Andersen, direktør/ansv. redaktør Voksen, Martine Lunder Brenne, direktør/ansv. redaktør Ung, Kjell Frosterud, direktør/ansv. redaktør Kids, Charlotte Pedersen, direktør Transformasjon, Morten Danielsen, kommersiell direktør, Anne Mari Nordbø, økonomidirektør, og Axel Walø, operasjonell direktør.

Nina Vesterby, Administrerende direktør Egmont Publishing, tlf 982 47 877
Martine Lunder Brenne, Ansv. redaktør/direktør Ung, tlf
482 59 860

Martine Lunder Brenne, ansv. redaktør/direktør. Foto Ida Bjerk

Om Story House Egmont

Story House Egmont

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont