Maroon 5 annonserer nytt album

Foto: Travis Schneider

Det amerikanske bandet annonserte i dag at deres sjette studioalbum, «Red Pill Blues», kommer 3. november. Artister som SZA, A$AP Rocky, Lunchmoney Lewis og Julia Michaels bidrar på albumet, der hitmakeren J. Kash er executive producer.

Allerede i morgen slipper bandet en ny smakebit fra albumet, nemlig «Help Me Out» med Julia Michaels. Se albumets trackliste nederst i pressemeldingen.

Nylig slapp bandet musikkvideoen til «What Lovers Do», som er albumets første singel. Den SZA-gjestede låta har allerede blitt streamet godt over 80 millioner ganger og er også blant de 15 mest populære låtene i Norge om dagen. Bandet har også hatt stor suksess med singlene «Don’t Wanna Know» med Kendrick Lamar og «Cold» med Future det siste året.

Maroon 5 har vunnet tre Grammy-priser, har solgt over 20 millioner album og 48 millioner singler gjennom karrieren. Bandet har hatt hele 12 låter i topp ti på Billboards Hot 100, noe som gjør dem til et av de mest suksessfulle bandene i listens historie.

Trackliste:

Best 4 U

What Lovers Do ft. SZA

Wait

Lips On You

Bet My Heart

Help Me Out with Julia Michaels

Who I Am ft. LunchMoney Lewis

Whiskey ft.  A$AP Rocky

Girls Like You

Closure

Denim Jacket

Visions

Plastic Rose

Don’t Wanna Know ft. Kendrick Lamar

Cold ft. Future

Foto: Travis Schneider

Nyhetsbrev fra Universal Music14.9.2018 13:44Pressemelding

Endelig fredag og nytt nyhetsbrev fra oss! Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: OnklP er tilbake med Føler Meg Bedre Ny låt fra Lemaitre Lil Halima ute med tredje singel fra debut-EP Kajander med personlig låt som vekker gamle følelser 6LACK er endelig ute med debutalbumet East Atlanta Love Letter. Albumet består av 13 låter og inneholder blant annet singlene «Switch» og «Nonchalant». Av artister som bidrar på albumet finner vi Future, J Cole og Khalid. I sommer gjestet han Oslo og spilte på Øyafestivalen. Kanye West er ute med låten «I Love It» som har med hip-hop kometen Lil Pump. Låten gikk raskt til nummer 1 på Spotify. Den artige musikkvideoen som slapp samtidig, regissert av Spike Jonze, gikk umiddelbart viralt og har fått over 70 millioner visninger på YouTube på bare noen dager. Kanye gikk nylig til Twitter og teaset et nytt album, Watch The Throne 2. Carrie Underwood er i dag klar med det nye albumet https://open.spotify.com/album/6LURW

Ny låt fra Lemaitre14.9.2018 13:21Pressemelding

Lemaitre er nå ute med låten «Big». I kveld slippes også en fersk musikkvideo som hører til, hvor duoen har fått med seg vennene Magnus Devold, Jonis Josef og Markus Neby. «Big» er allerede blitt listet på P3 og Spotifys New Music Friday-spilleliste. Låten «Rocket Girl» med australske Betty Who var temalåten for X Games Norge 2018. Duoen har sanket inn over 120 millioner streams på Spotify og gjort store turnéjobber som Coachella, Lollapalooza, Roskilde og flere. De er aktuelle på Austin City Limits festival i Texas i oktober før de starter Europaturné i Dublin. Lemaitre gjør en Norgesturné i november, og avslutter året med en USA-turné.

Kajander med personlig låt som vekker gamle følelser14.9.2018 10:29Pressemelding

Etter å ha spilt Norge rundt i sommer, er Kajander klar med sin nye singel “Hjem”, som leder opp til hans debut-EP. Låten er allerede listet på NRK P1 fra neste uke. I sommer har Lofotværingen Kajander spilt Norge rundt, og mellom slagene har han vært i studio både i Norge og Sverige for å gjøre ferdig debut-EP´en som er ventet i oktober. I dag slipper han “Hjem” - en låt som vekker gamle følelser for 26-åringen. HØR "HJEM" HER - «Det var utrolig fint å skrive “Hjem”, men samtidig litt rart. Jeg gikk inn i noen gamle følelser jeg ikke har rørt i på lenge. Jeg står nok ovenfor et krysspunkt der jeg føler meg klar for å utforske mer hva musikken for meg kan være. Gjennom det siste året, har jeg lært at uansett om jeg tenker over det eller ikke så reflekterer låtene og tekstene noe jeg har følt eller føler. Dette har ført til at skriveprosessen har vært lange, der jeg har utforsket de mange fasene jeg har vært i gjennom det siste året. Særlig etter bruddet med eks dama for en stund siden

Lil Halima - Jasmine14.9.2018 10:27Pressemelding

Bare fire måneder etter at hun debuterte med sin første singel, har 19 år gamle Lil Halima satt sine spor i inn- og utland. Nå slipper hun tredje singel fra sin debut-EP, og vi har kun sett begynnelsen på det som spås å bli en spennende karriere for multitalentet fra Bardu. Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen. Fredag 14. september slipper hun singelen «Jasmine» - tredje låt fra hennes debut-EP som er ventet 12. oktober. - I sangen «Jasmine» ville jeg få frem sjalusi på en litt annen måte. Ikke en offer-setting hvor man skal hate personene det gjelder men fortsatt være sjalu, bitter og sinna. Samtidig som at den er mye vibes og passer min stil, forteller hun. HØR "JASMINE" HER 19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fi