Marokkansk varme fra Una Sand - ny video ute i dag

Foto: Julia Naglestad

I dag slippes musikkvideoen til “You & I” som er første singel fra Universal Music sitt ferske stjerneskudd, Una Sand. Videoen er spilt inn i vakre omgivelser i Marokko.

Una Sand slapp sin første solosingel i september, og nå kommer den nydelige musikkvideoen til låten. Videoen slippes i slutten av et lengre suksessrikt opphold i London og Los Angeles hvor Una har deltatt på Masterclass med Stargate, Fred Ball og Electric.

Se videoen til «You & I» HER

– Det var som et eventyr å spille inn min første video, og jeg er så glad for at vi endte opp med å filme i Marrakech. Selv om det var 44 grader og sol elsket jeg å reise rundt. Vi var ute etter en variasjon i bilder og klipp, for å gi låten det eksotiske preget og varmen jeg følte sangen trengte.
Kontrastene fra det åpne, stille landskapet utenfor byen til det kaotiske og bråkete markedet, skapte den dynamikken jeg ønsket – og det var et fantastisk team å jobbe med!, sier Una.

Bak regien til videoen står Thomas Qvale.

Sammen med artist fant vi ut at Marrakech var stedet hvor vi skulle skape magi med You & I. Fargene, stemningen, menneskene, arkitekturen, lyset.

Vi var så heldig å fikk disponere ett helt hotel, P´tit Habibi, som er eid av en norsk arkitekt.
Der gjorde vi mye av innspillingen til videoen, vi var også så heldige at vi fikk filme på ett av verdens fineste hoteller La Mamounia, med den ekteheten fra gatene i Marrakech mot det overluksuriøse på hotellene ville det skape den mystikken og kontrasten vi så for oss.»

Thomas Qvale

Allerede som 18-åring ble Una Sand signert som låtskriver til publishingselskapet Sony ATV i Nederland. Det siste året har Una fokusert på å skrive sanger for seg selv, og hun har funnet sin egen stil gjennom å samarbeide med flere ulike produsenter.

- Siden jeg var liten jente har jeg brukt musikk som en slags terapi. Musikk har alltid vært noe jeg har funnet mye hjelp, trygghet og ikke minst glede i. Det beste er når musikken får deg til å føle at du ikke er alene om tankene og følelsene dine, men at andre også kan oppleve noe av det samme som deg. Jeg gleder meg helt sykt til å endelig få sluppet min egen musikk, og håper den første låta mi vil bli tatt godt i mot, forteller Una Sand.

Flere har også lagt merke til låtskriverteften til den målbevisste unge sangeren. Tidligere i høst ble Una plukket ut av Stargate, Fred Ball, Electric og Music Norway til å delta på deres Master Class i London og LA. Det var over 300 norske produsenter og låtskrivere som søkte om å få være med. Una kom med som eneste kvinnelige låtskriver

«You & I» er skrevet av Una Sand & Kirsten Michel og produsert av GANZ (NL), co-produsert av svenske Jake Oh.

Litt mer om Una Sand

Musikk har vært noe veldig spesielt for Una Sand helt siden barndommen. Allerede som tiåring skrev hun sine første låter. Og hun startet med piano i en alder av åtte år.

Som 18-åring ble Una invitert til å delta på Songfarm hvor hun ble satt i team med flere profesjonelle låtskrivere, blant annet Kirsten Michel som er låtskriver for Sony ATV Nederland. Kjemien var super og låten de lagde ble godt mottatt. Etter bare noen uker ble Una invitert til Amsterdam for å jobbe mer med Michel. Dette resulterte i en publishingkontrakt med Sony ATV i Nederland, og det ble tilrettelagt så hun kunne reise til Amsterdam for å jobbe underveis i sitt siste år på videregående.

Nå er Una Sand signert til Universal Music og ser frem mot å etablere sin egen artistkarriere.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Eminem er ute med «Revival»15.12.2017 09:28Pressemelding

I dag slapp superstjernen endelig sitt niende album. Fansen har allerede fått høre Beyoncé-samarbeidet «Walk On Water» og låta «Untouchable» som ble sluppet i forrige uke  Han har også fått bidrag fra artister som Ed Sheerhan på den nye singelen «River», Beyoncé, Alicia Keys, Pink, X Ambassadors og Kehlani. I tillegg til å ha produsert flere av sporene selv, så har Eminem jobbet med blant andre Rick Rubin, Dr. Dre, Just Blaze, Mr. Porter og Boi-1da.   Etter å ha blitt oppdaget av Dr. Dre på slutten av 90-tallet, har Marshall Mathers blitt en av vår tids aller største artister. Han er den mestselgende artisten i USA siden tusenårsskiftet, har toppet den amerikanske albumlista med ti forskjellige album, har vunnet 15 Grammy-priser og er sett på som en av tidenes største rappere. Eminems forrige album, «The Marshall Mathers LP 2» fra 2013, toppet albumlista i Norge, USA og i en rekke land verden over. Albumet inneholdt blant annet hitsingelen «The Monster» med Rihanna, som også toppet lis

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin