Marokkansk varme fra Una Sand - ny video ute i dag

11.10.2016 10:23 | Universal Music Norge

Foto: Julia Naglestad

I dag slippes musikkvideoen til “You & I” som er første singel fra Universal Music sitt ferske stjerneskudd, Una Sand. Videoen er spilt inn i vakre omgivelser i Marokko.

Una Sand slapp sin første solosingel i september, og nå kommer den nydelige musikkvideoen til låten. Videoen slippes i slutten av et lengre suksessrikt opphold i London og Los Angeles hvor Una har deltatt på Masterclass med Stargate, Fred Ball og Electric.

Se videoen til «You & I» HER

– Det var som et eventyr å spille inn min første video, og jeg er så glad for at vi endte opp med å filme i Marrakech. Selv om det var 44 grader og sol elsket jeg å reise rundt. Vi var ute etter en variasjon i bilder og klipp, for å gi låten det eksotiske preget og varmen jeg følte sangen trengte.
Kontrastene fra det åpne, stille landskapet utenfor byen til det kaotiske og bråkete markedet, skapte den dynamikken jeg ønsket – og det var et fantastisk team å jobbe med!, sier Una.

Bak regien til videoen står Thomas Qvale.

Sammen med artist fant vi ut at Marrakech var stedet hvor vi skulle skape magi med You & I. Fargene, stemningen, menneskene, arkitekturen, lyset.

Vi var så heldig å fikk disponere ett helt hotel, P´tit Habibi, som er eid av en norsk arkitekt.
Der gjorde vi mye av innspillingen til videoen, vi var også så heldige at vi fikk filme på ett av verdens fineste hoteller La Mamounia, med den ekteheten fra gatene i Marrakech mot det overluksuriøse på hotellene ville det skape den mystikken og kontrasten vi så for oss.»

Thomas Qvale

Allerede som 18-åring ble Una Sand signert som låtskriver til publishingselskapet Sony ATV i Nederland. Det siste året har Una fokusert på å skrive sanger for seg selv, og hun har funnet sin egen stil gjennom å samarbeide med flere ulike produsenter.

- Siden jeg var liten jente har jeg brukt musikk som en slags terapi. Musikk har alltid vært noe jeg har funnet mye hjelp, trygghet og ikke minst glede i. Det beste er når musikken får deg til å føle at du ikke er alene om tankene og følelsene dine, men at andre også kan oppleve noe av det samme som deg. Jeg gleder meg helt sykt til å endelig få sluppet min egen musikk, og håper den første låta mi vil bli tatt godt i mot, forteller Una Sand.

Flere har også lagt merke til låtskriverteften til den målbevisste unge sangeren. Tidligere i høst ble Una plukket ut av Stargate, Fred Ball, Electric og Music Norway til å delta på deres Master Class i London og LA. Det var over 300 norske produsenter og låtskrivere som søkte om å få være med. Una kom med som eneste kvinnelige låtskriver

«You & I» er skrevet av Una Sand & Kirsten Michel og produsert av GANZ (NL), co-produsert av svenske Jake Oh.

Litt mer om Una Sand

Musikk har vært noe veldig spesielt for Una Sand helt siden barndommen. Allerede som tiåring skrev hun sine første låter. Og hun startet med piano i en alder av åtte år.

Som 18-åring ble Una invitert til å delta på Songfarm hvor hun ble satt i team med flere profesjonelle låtskrivere, blant annet Kirsten Michel som er låtskriver for Sony ATV Nederland. Kjemien var super og låten de lagde ble godt mottatt. Etter bare noen uker ble Una invitert til Amsterdam for å jobbe mer med Michel. Dette resulterte i en publishingkontrakt med Sony ATV i Nederland, og det ble tilrettelagt så hun kunne reise til Amsterdam for å jobbe underveis i sitt siste år på videregående.

Nå er Una Sand signert til Universal Music og ser frem mot å etablere sin egen artistkarriere.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f