Mark Knopfler med nytt album

Mark Knopfler er 16. november klar med det nye albumet Down The Road Wherever. Dette er hans niende studioalbum og inneholder 14 klassiske Knopfler-låter.

Første smakebit fra albumet er singelen "Good On You Son", som ble sluppet i dag.

Om det nye albumet sier han selv; “Down The Road Wherever is a line from 'One Song At A Time.' I remember my pal Chet Atkins once saying that he picked his way out of poverty one song at a time, and it just stuck in my mind. You get to an age where you’ve written quite a few songs. But Down The Road Wherever seems to be appropriate for me just because it's what I've always done. I've always tried to make a record and also to keep my own geography happening in the songs.”

Down The Road Wherever er produsert av Knopfler selv sammen med Guy Fletcher og ble spilt inn i British Grove Studios i London.

Down The Road Wherever trackliste:

1.   Trapper Man

2.   Back On The Dance Floor

3.   Nobody’s Child

4.   Just A Boy Away From Home

5.   When You Leave

6.   Good On You Son

7.   My Bacon Roll

8.   Nobody Does That

9.   Drovers’ Road

10. One Song At A Time

11. Floating Away

12. Slow Learner

13. Heavy Up

14. Matchstick Man

«TIME WAITS FOR NO ONE» - Tidligere uutgitt Freddie Mercury innspilling20.6.2019 11:51:48 CESTPressemelding

Freddie Mercury – kjent fra det ikoniske rockebandet Queen, som soloartist, og senest som portrettert av Rami Malek i filmen Bohemian Rhapsody - er i dag aktuell med låten «Time Waits For No One» - en tidligere uutgitt versjon av låten «Time» fra Dave Clark musikalen ved samme navn fra 1986. «Time Waits For No One» viser Freddie Mercury på sitt mest trollbindende – en helt nedstrippet fremførelse, kun akkompagnert av et piano, der en av musikkhistoriens største og mest elskede stemmer kommer til sin fulle rett. Med singlen kommer det også en musikkvideo og et intervju med Mercury og Clark fra 1986. Pianosporet er spilt inn på nytt av Mike Moran som også deltok på originalinnspillingen.

Erik Sæter slipper nye singelen Skyfri20.6.2019 08:00:00 CESTPressemelding

ERIK, til nå kanskje mest kjent som Erik Anders Sæter, har den siste tiden vært å se på TV-skjermen som en av årets deltakere på TV2 suksessen Farmen Kjendis. Den tidligere Paradise Hotel-deltakeren fra Tysfjord, debuterte februar i år med låta "Ukjent" som lå flere uker inne på Spotify topp 50. Nå er han tilbake med soundtracket til sommeren 2019 - låta "Skyfri". Erik sier selv: «Låta ble til en litt kjip regnværsdag i mars, da alt man gleder seg til er sommeren. Skyfri er en låt om det man ser for seg en perfekt sommer skal være. Skyfri himmel, stranda og gode venner. Det er en uironisk sommerlåt med høyt tempo og college-vibe vi tror kommer til å treffe bra hos unge voksne og tenåringer» Hør Skyfri her Connect med ERIK Instagram / YouTube

Robyn releases 'Ever Again' video17.6.2019 16:39:13 CESTPressemelding

There is Robyn, a microphone stand and a landscape she describes as “a dreamy place, somewhere undefined, somewhere in my unconsciousness”, as she revels in the power of sensuality, self care and human touch. Robyn worked on the video for ‘Ever Again’ with director Colin Solal Cardo and long time collaborator choreographer Maria ‘Decida’ Wahlberg. She wears a beautiful Louis Vuitton outfit designed by Nicholas Ghesquierre especially for the video. Watch ‘Ever Again’ here Robyn plays festivals across Europe and the US this summer, including headline slots at Wilderness and Pitchfork Music Festival in Chicago, as well as NOS Alive, Mad Cool and Rock Werchter. These performances follow her sold out European and US tours, including critically acclaimed shows at London’s Alexandra Palace and New York’s Madison Square Gardens, and her first festival performance of the year at Primavera Sound in Barcelona. For more information visit robyn.com. Praise for Robyn’s live show: “Dance pop perfecti