Marius Johannesen fra Baxt er Årets KAM

22.9.2016 15:15 | Reitangruppen

Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende samarbeidspartnere. Marius Johannesen fra Baxt ble kåret til Årets KAM, etter et år med sterk vekst i bakerikategorien.

Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende samarbeidspartnere. Marius Johannesen fra Baxt (t.h.) ble kåret til Årets KAM, etter et år med sterk vekst i bakerikategorien. Her sammen med kategorisjef i Reitan Convenience Norge, Runar Ørmen.

- Fjoråret var et rekord-år for oss innen bakeri, hvor vi hadde en økning i salget på over 45 prosent. At vi i år fortsetter med tosifret vekst på toppen av dette, er rett og slett fantastisk. Det er takket være et enormt engasjement blant folkene våre ute i butikk, i samspill med tett og god oppfølging fra leverandøren Baxt, med Marius i spissen, sier Runar Ørmen, kategorisjef for mat i Reitan Convenience Norge (RCN).

Totalt har RCN sine tre kjeder, Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven, solgt 15 prosent flere bakervarer hittil i år enn i samme periode i fjor. Vekstvinneren blant de ulike produktene er croissant, som i Shell/7-Eleven alene har hatt en økning på over 100 prosent.

Prioritert over britisk gigant

Årets KAM tar utfordringer på strak arm, og har bidratt til å utvikle flere av RCNs bakeri-bestselgere. Han har god forståelse av og forutseenhet for kundenes behov, og er en svært løsningsorientert støttespiller og samarbeidspartner. Svært tydelig ble dette tidligere i år, da en stor kampanje førte til faretruende lav lagerbeholdning av croissanter i Narvesen. Johannesen sørget da for at den norske kjeden, med 345 butikker, ble skjøvet foran en av Storbritannias aller største dagligvare- og convenienceaktører i køen hos den franske produsenten.

- Reitan Convenience Norge er en viktig kunde for oss og da vil vi levere, og ikke minst vil vi sikre at kundene får de produktene som de etterspør. Det er veldig hyggelig å få en slik annerkjennelse fra en kunde som jeg samarbeider så tett med, men jeg vil understreke at dette ikke er et "one man show", det handler om teamarbeid, sier Marius Johannesen i Baxt.

Fem verdige vinnere

Under sitt leverandørmøte på Sentralen i Oslo i dag kåret Reitan Convenience Norge også Årets produkt i sine tre kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets gårdeier. Disse gikk til topps i dagens kåring:

Årets produkt Narvesen – Softis, Diplom-Is

Årets produkt 7-Eleven – Skruf Slim Fresh Xtra Sterk White, Imperial Tobacco

Årets produkt Shell/7-Eleven – Kebabgrill, Leiv Vidar

Årets KAM – Marius Johannesen, Baxt

Årets gårdeier – Sporveien

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.