Fleksibel utdanning Norge

Marius fra Drangedal kåret til Årets nettlærer

Hvert år gjør interesseorganisasjonen Fleksibel utdanning Norge (FuN) stas på en nettlærer. Nettundervisning er for noen den aller beste måten å lære på, for andre den eneste muligheten de har til utdanning. Læreren er en nøkkel til god nettundervisning, og FuN verdsetter denne innsatsen gjennom utlysing av prisen «Årets nettlærer».

Prisvinner Marius Vøllestad. Foto: privat

Blant mange dyktige lærere ble Marius Vøllestad fra Gautefall i Drangedal valgt ut. Marius jobber i videregående skole, virtuelt i Vestfold og fysisk i Telemark. Det var Nettskolen Vestfold som nominerte ham, blant annet med ordene: «Marius setter høye krav og henter ut det beste av sine elever. Hvert år ligger hans elever over landsgjennomsnittet på eksamen.»

Som nettlærer i spansk III bruker Marius Vøllestad omvendt undervisning. Han har laget en serie e-leksjoner på video, som elevene får bruke i stedet for den tradisjonelle læreboka. Så møtes de i det virtuelle klasserommet, der de øver muntlig spansk sammen, gjør gruppeoppgaver og får veiledning.

Prisen overrekkes i forbindelse med lærings- og teknologikonferansen FuNKon17, på Høyskolen Kristiania i Prinsens gate i Oslo. Vøllestad vil benytte anledningen til å dele noen av sine beste råd.

Fleksibel utdanning Norge: Torhild Slåtto, direktør
Epost: slaatto@fleksibelutdanning.no telefon: 99586258
Kontakt Nettskolen Vestfold: Kjetil Idås, rektor/daglig leder
Epost: kjetili@vfk.no telefon: 90162710/33 07 90 00

Prisvinner Marius Vøllestad. Foto: privat

Om Fleksibel utdanning Norge

Fleksibel utdanning Norge
Lilleakerveien 23

Fleksibel utdanning Norge (tidligere Norsk forbund for fjernundervisning) er en nasjonal medlemsorganisasjon og fellesorgan for de godkjente nettskolene. Medlemmene er i dag vel 20 offentlig godkjente nettskoler, 16 universiteter og høgskoler, private institusjoner og bransjeopplæringssentra. Medlemstallet er økende.

Følg saker fra Fleksibel utdanning Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fleksibel utdanning Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Fleksibel utdanning Norge