Marit Momrak Wright blir leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt i Bedriftsforbundet

27.9.2016 12:57 | Bedriftsforbundet

Bedriftsforbundet styrker laget og ansetter Marit Momrak Wright som ny leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt. Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonsjef i Kirkens Sosialtjeneste og er tidligere kommunikasjonsjef i YS.

Marit Momrak Wright er utdannet innen kommunikasjon og statsvitenskap. Hun har tidligere jobbet som kommunikasjonssjef i YS og som informasjonsrådgiver for Redd Barna. Hun har også hatt ulike partipolitiske stillinger for sentrumspartiene på Stortinget gjennom Nordisk Råd. I KrF har Wright hatt ulike stillinger og verv, ikke minst som politisk rådgiver i Arbeids- og administrasjonsdepartementet under den første Bondevik-regjeringen.

- Jeg er svært fornøyd med at Marit Momrak Wright har takket ja til stillingen hos oss. Med hennes bakgrunn og brede erfaring er jeg overbevist om at Bedriftsforbundet vil bli en tydeligere stemme på vegne av de små og mellomstore bedriftene i Norge, sier Olaf Thommessen, administrerende direktør i Bedriftsforbundet.

Wright ser frem til nye utfordringer i Bedriftsforbundet.

- Jeg gleder meg til å jobbe for en spennende organisasjon som setter dagsorden på vegne av de små og mellomstore bedriftene. Dette er de viktigste verdiskaperne i Norge, sier Wright.

Marit Momrak Wright tiltrer i stillingen som leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt i Bedriftsforbundet ved årsskifte.