Marit Momrak Wright blir leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt i Bedriftsforbundet

Bedriftsforbundet styrker laget og ansetter Marit Momrak Wright som ny leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt. Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonsjef i Kirkens Sosialtjeneste og er tidligere kommunikasjonsjef i YS.

Marit Momrak Wright er utdannet innen kommunikasjon og statsvitenskap. Hun har tidligere jobbet som kommunikasjonssjef i YS og som informasjonsrådgiver for Redd Barna. Hun har også hatt ulike partipolitiske stillinger for sentrumspartiene på Stortinget gjennom Nordisk Råd. I KrF har Wright hatt ulike stillinger og verv, ikke minst som politisk rådgiver i Arbeids- og administrasjonsdepartementet under den første Bondevik-regjeringen.

- Jeg er svært fornøyd med at Marit Momrak Wright har takket ja til stillingen hos oss. Med hennes bakgrunn og brede erfaring er jeg overbevist om at Bedriftsforbundet vil bli en tydeligere stemme på vegne av de små og mellomstore bedriftene i Norge, sier Olaf Thommessen, administrerende direktør i Bedriftsforbundet.

Wright ser frem til nye utfordringer i Bedriftsforbundet.

- Jeg gleder meg til å jobbe for en spennende organisasjon som setter dagsorden på vegne av de små og mellomstore bedriftene. Dette er de viktigste verdiskaperne i Norge, sier Wright.

Marit Momrak Wright tiltrer i stillingen som leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt i Bedriftsforbundet ved årsskifte.

Joachim Dagenborg (38) blir ny kommunikasjonssjef for Bedriftsforbundet2.5.2018 10:30Pressemelding

Bedriftsforbundet med leder Olaf Thommessen i spissen gjennomførte større endinger i organisasjonen i fjor, og har de siste månedene fått om bord flere dyktige medarbeidere for å fremme arbeidet for små og mellomstore bedrifter i Norge. Nå får de også med Joachim Dagenborg på laget, for å ytterligere styrke satsingen på kommunikasjon. Han kommer fra stillingen som journalist i Reuters.

- Betaler man full arbeidsgiveravgift skal man få sykelønn!11.4.2018 13:00Pressemelding

Høyre har nå vedtatt å ”gjennomgå aldershindringer” i arbeidslivet og fjerne øvre aldersgrenser i arbeidsmiljøloven. Det tar Bedriftsforbundet som en del-seier i sin kamp om at små og mellomstore bedrifter som betaler arbeidsgiveravgift skal ha retten til sykelønn eller slippe avgiften, og mener det er på høy tid at man gir sykelønn eller fjerner arbeidsgiveravgiften for selvstendig næringsdrivende over 70 år.