Marit Momrak Wright blir leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt i Bedriftsforbundet

Bedriftsforbundet styrker laget og ansetter Marit Momrak Wright som ny leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt. Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonsjef i Kirkens Sosialtjeneste og er tidligere kommunikasjonsjef i YS.

Marit Momrak Wright er utdannet innen kommunikasjon og statsvitenskap. Hun har tidligere jobbet som kommunikasjonssjef i YS og som informasjonsrådgiver for Redd Barna. Hun har også hatt ulike partipolitiske stillinger for sentrumspartiene på Stortinget gjennom Nordisk Råd. I KrF har Wright hatt ulike stillinger og verv, ikke minst som politisk rådgiver i Arbeids- og administrasjonsdepartementet under den første Bondevik-regjeringen.

- Jeg er svært fornøyd med at Marit Momrak Wright har takket ja til stillingen hos oss. Med hennes bakgrunn og brede erfaring er jeg overbevist om at Bedriftsforbundet vil bli en tydeligere stemme på vegne av de små og mellomstore bedriftene i Norge, sier Olaf Thommessen, administrerende direktør i Bedriftsforbundet.

Wright ser frem til nye utfordringer i Bedriftsforbundet.

- Jeg gleder meg til å jobbe for en spennende organisasjon som setter dagsorden på vegne av de små og mellomstore bedriftene. Dette er de viktigste verdiskaperne i Norge, sier Wright.

Marit Momrak Wright tiltrer i stillingen som leder for kommunikasjon- og samfunnskontakt i Bedriftsforbundet ved årsskifte.

En god plattform for de små og mellomstore bedriftene15.1.2018 18:30Pressemelding

Bedriftsforbundet gleder seg over at flere av deres kampsaker ligger i regjeringens nye plattform; blant annet øke bunnfradraget i formueskatten, reduksjon /tak på eiendomsskatt, signalet om sykelønn og det å gjøre det enklere for små og mellomstore bedrifter å delta i offentlige anbud. - Dette er en nettopp en god plattform for de små og mellomstore bedriftene. Vi i Bedriftsforbundet tar gjerne rollen som rådgivere og vaktbikkjer når flere av disse tiltakene skal utformes, sier administrerende direktør for Bedriftsforbundet, Olaf Thommessen.

OECD-rapporten må ikke bli en sovepute19.12.2017 11:30Pressemelding

I dag gikk det ut en pressemelding fra Finansdepartementet som sier at Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling (OECD) tegner et positivt bilde av utviklingen i norsk økonomi i en ny spesialrapport om Norge som blir lagt frem i dag. Bedriftsforbundet synes det er bra at OECD gir støtte til regjeringen, men mener dette ikke må bli en sovepute for regjeringens økonomiske politikk. OECD understreker nettopp behovet for å føre en næringslivsvennlig politikk.