Maria Haukaas Mittets dag i «Hver gang vi møtes»

Foto: Alexander Thorsen, TV2

I sesongens tredje episode av «Hver gang vi møtes» er det Maria Haukaas Mittet som står i sentrum.

Forrige helg ble det skapt nye, uforglemmelige øyeblikk og minner i «Hver gang vi møtes» da det var Trine Reins dag, hvor hun og hennes karriere ble hyllet - blant annet med covre av enorme hits som «Torn» og «Stay With Me Baby». I kveld er det endelig Maria Haukaas Mittet sin tur!

Hør musikken fra Maria Haukaas Mittets dag her!

Allerede som 11-åring sto Maria på scenen på Bryggeteateret i Oslo som «Annie». Hun har spilt i en rekke teater og showproduksjoner. Artisten og skuespilleren deltok i musikkprogrammet IDOL på TV 2 i 2004. Maria har også deltatt i både norsk og svensk Melodi Grand Prix, og vant den norske finalen i 2008 med låten «Hold On Be Strong». Låten kom på femteplass i den internasjonale MGP-konkurransen samme år. Låten ble nominert til Spellemannsprisen for årets hit. Maria har gitt ut fem album og flere singler. Hun debuterte som soloartist i 2004 med singelen «Breathing». Singelen lå 10 uker på VG-lista med femteplass som beste notering. I 2015 vant Maria førsteplass i Stjernekamp på NRK.

– Det virker utrolig spennende og givende å få gå inn i andres musikkarrierer, å få reise inn i andres liv. Dette vil garantert gi inspirasjon og jeg gleder meg til å være en del av sesongens «Hver gang vi møtes gjeng». Sjelden jeg har gledet meg så mye til noe, sa Maria Haukaas Mittet i forkant av innspillingen.

Den åttende sesongen av «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro.

Det offisielle albumet fra sesongen er ute digitalt og på CD 15. februar

Dette blir sunget i kveld:
• Tom Mathisen - «Te øya mi»
• Petter «Katastrofe» Kristiansen - «Glorious (Suveren)»
• Elisabeth Andreassen - «Heim»
• Trine Rein - «Precious To Me»
• Sol Heilo - «Hold On Be Strong»
• Lars Bremnes - «Himmel imella oss»

Foto: Alexander Thorsen, TV2

Ny singel fra Brødrene Iversens Orkester og Helge Jordal11.4.2019 11:06:19 CESTPressemelding

Våren 2019 fyller Brødrene Iversens Orkester ti år, og dette feires med nytt album, video og ikke minst singel som er ute i dag. Brødrene Iversens Orkester slipper i 2019 nytt album, fem år etter debuten og ti år etter oppstarten. Denne gangen tar de med seg kjente og kjære gjester som ofte entrer scenen når de de spiller hver torsdag i Dyvekes Vinkjeller i Hollendergaten i Bergen sentrum. Første singel fra albumet er «Her i gaten vår» med Bergens stolthet og fast gjest med brødrene; her er nemlig Helge Jordal hedersgjest og frontfigur. Helge har oversatt Tom Waits' «In the Neighbourhood» til norsk. Denne låten har på et vis blitt varemerket til Hollendergatens musikkscene. Opprinnelig gjorde Jordal sangen i forbindelse med en julekonsert for Frelsesarmeens rusomsorg, men den har i fortsettelsen blitt et glansnummer sammen med Brødrene Iversen i Hollendergaten. Ekstra stas er det at Waits selv har godkjent oversettelsen. Hør «Her i gaten vår» her! Gaten er også åsted for Helge og brødr

Oriental Winds of the Baroque er ute nå9.4.2019 13:11:45 CESTPressemelding