Mari Samuelsen slipper nytt soloalbum

Mari Samuelsens debuterer på det prestisjefulle plateselskapet Deutsche Grammophon med soloalbum MARI som slippes 7.juni. Med seg har hun Konzerthausorchester Berlin og dirigent Jonathan Stockhammer.

Albumet utforsker motsetninger i det moderne samfunnet; spenningen og tempoet ved byliv, reising og rask kommunikasjon skaper også et behov for stillhet og refleksjon. Musikken trekker lytterne inn i lydlandskapene til Max Richter, Philip Glass, Brian Eno, Johann Sebastian Bach for å nevne noen.

I programmets kjerne står Bachs Chaconne i d-moll som Mari har valgt å sette sammen med “Knee Play 2” fra Philip Glass’s Einstein on the Beach. Resten av programmet har vokst organisk ut av disse to stykkene. I kjent stil presenterer Mari klassikere med helt ny musikk av dagens ledende komponister og kunstnere. Vi får servert Vladimir Martynov’s The Beatitudes, Peter Gregson’s Sequence (Four), arrangementer av Jóhann Jóhannssons Heptapod B og Brian Enos By this River m.m.

Mari har vært solist på noen av verdens mest prestisjefylte scener som blandt andre Carnegie Hall (New York), Théâtre des Champs-Elysées (Paris), Konzerthaus (Berlin), Smetana Hall (Praha), Kremlin Hall (Moskva), Victoria Hall (Gèneve) og Hollywood Bowl med Los Angeles Philharmonic. Med en unik kombinasjon av kunst og entreprenørskap har hun skapt seg en sterk profil på den internasjonale musikkscenen. Hennes konserter kjennetegnes av musikalsk finesse, virtuositet og en nyskapende tilnærming til formidling.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Nyhetsbrev fra Universal Music23.8.2019 13:18:33 CESTPressemelding

https://www.ntbinfo.no/pressemelding/popdronningen-taylor-swift-ute-med-nytt-album?publisherId=6987388&releaseId=17869446 Popdronningen Taylor Swift ute med nytt album! Emelie Hollow «Hear It Out Loud». Den unge, talentfulle sangeren, låtskriveren og artisten Emelie Hollow ga oss like før sommeren første smakebit; «HE», fra den kommende EPen Hear It Out Loud. Nå er det duket for slipp av den neste sangen fra samlingen, nemlig EPens tittelspor «Hear It Out Loud». Låten er en storslått og vakker affære, akkompagnert av en nydelig visual video. Instagram / Facebook / Twitter / Youtube / Spotify Lil Halima «Hold Me - 'A Colors Show'» I dag slippes det en versjon av Lil Halima sin singel «Hold Me», gjort på YouTube-showet COLORS tidligere i år. Videoen er sett nesten 800K ganger, og nå kan du høre den der du strømmer musikk. Gabrielle er endelig ute med sin nyeste singel «Tenker på deg», som er første smakebit fra hennes kommende album. I forbindelse med albumslipp legger hun seg ut på en n

Popdronningen Taylor Swift ute med nytt album!23.8.2019 13:15:40 CESTPressemelding

Den verdenskjente popdronningen Taylor Swift er i dag ute med sitt nye album, Lover. Samtidig følger en splitter ny musikkvideo til tittelsporet. Se videoen her! I tillegg til sin faste samarbeidspartner Jack Antonoff, har Swift fått produksjons- og låtskriverhjelp av blant andre St. Vincent, Joel Little, Louis Bell og Frank Dukes. Hun har også med seg Dixie Chicks, en av Swifts favorittgrupper, på låten "Soon You’ll Get Better". Swift har sluppet flere låter før albumslipp, inkludert singlene "ME!" og "You Need To Calm Down" som til sammen har blitt streamet over en milliard ganger på verdensbasis. Taylor Swift er en av verdens mestselgende artister og har solgt over 50 millioner album på verdensbasis. Hun har vunnet hele 10 Grammys, mottatt én Emmy, 23 Billboard Music Awards og 12 Country Music Association Awards. I Norge har hennes to siste album, 1989 og Reputation, toppet VG-lista. Nylig havnet hun nok en gang på Time Magazines liste over de 100 mest innflytelsesrike personene i v