MARI SAMUELSEN PÅ VG-LISTA FOR ANDRE GANG!

Mari Samuelsens nye album "Nordic Noir" går inn på andreplass på VG-lista!

Fiolinist Mari Samuelsen slapp sitt nye album «Nordic Noir» 15.september og markerte med dette et nytt kapittel som soloartist. Solokarrieren har fått en sterk start med besøk på Lindmo forrige lørdag og ikke minst med dagens plassering på VG-lista. Hun kan nå skilte med en andreplass på VGs albumliste!

Forrige gang et klassisk album lå i toppen på listen var det Mari selv og broren Håkon Samuelsen med «Pas De Deux». Albumet kom i 2015 og var da det første klassiske albumet som hadde toppet VG-lista siden 1995. «Nordic Noir» har også markert seg sterkt internasjonalt med topplasseringer i klassiske albumlister i Amazon og iTunes i Storbritannia og i Norge.

Mari Samuelsen har fått med seg ledende komponister fra de siste årenes nordiske krimsuksesser på «Nordic Noir». Albumet inneholder blant annet nye komposisjoner av Frans Bak (Forbrytelsen), Uno Helmersson og Johan Söderqvist (Broen), så vel som originalskrevet musikk og arrangementer av Arvo Pärt og Ólafur Arnalds. Mari har vært involvert i skriveprosessen på alle bestillingsverk og jobbet tett med komponistenene. På denne måten har hun satt sitt personlige preg på musikken på albumet.

I løpet av karrieren har Samuelsen oppnådd stor internasjonal annerkjennelse, spilt på en rekke av de mest prestisjetunge scenene i verden og samarbeidet med noen av de største navnene innen klassisk musikk.

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Nyhetsbrev fra Universal Music19.10.2018 12:25Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev fra Universal Music! Post Malone og Swae Lee med filmmusikk Major Lazer har teamet opp med Tove Lo Lemaitre slipper to Spotify Singles Post Malone og Swae Lee med filmmusikk Travelle ute med tredje singel fra kommende EP Ezzari ute med ny låt Hvem faen er Ka2? I går slapp The 1975 sin nye låt "It’s Not Living (If It’s Not With You)". Singelen er den tredje fra deres nye album A Brief Inquiry Into Online Relationships som slippes 30. november. Multitalentet Tory Lanez har fått med seg Meek Mill på den nye låten "Drip Drip". Albumet Love Me Now kommer 26. oktober. Jessie Reyez er ute med EPen Being Human In Public. I låtbuketten finner man blant annet “Saint Nobody”. Stjerna som tidligere har samarbeidet med Calvin Harris og Eminem ble nylig nominert til to priser på MTV EMAs, som går av stabelen 4. november. Den unge lovende rapperen Lil Mosey er i dag ute med debutalbumet Northsbest, som inkluderer hiten "Noticed" og "Kamikaze". Billie Eilish er ute med

Travelle – Tredje singel fra kommende EP19.10.2018 11:22Pressemelding

Etter å nylig ha sluppet “stay for the night”, er Travelle i dag klar med sin tredje singel fra den kommende debut-EPen “in paradise pt.1”, som slippes neste uke. - “Jeg skrev denne låten om harryhandel. Det var noe jeg begynte med etter at jeg flyttet til Oslo. Jeg ser egentlig på det som litt trashy, men jeg gjør det av prinsipp.” - Travelle HØR “SWEDEN” HER Multitalentet har brukt mye av den foregående tiden på å jobbe i studio – helt alene. Han er kjernen i sitt eget prosjekt, og er alene om alt som omhandler prosessen med å skape ny musikk. Den 2. november slippes debut-EP´en ‘in paradise pt.1’, og de syv låtene er nettopp ferdigstilt. Det har skjedd mye på kort tid for talentet som opplevde en brakstart på karrieren da han gikk #1 på Spotify sin Viral-liste med debutsingelen ‘Nobody Else’. Nå ser han fremover til nye utfordringer i året som kommer. - Målet for resten av 2018 og videre ut i 2019 blir å fortsette som nå – jeg vil gi ut varierte låter med en form for sammenheng. En

Ezzari – Tiden leger sår19.10.2018 11:15Pressemelding

Etter å ha spilt rundt om i landet i sommer med låter som “Casablanca”, er Ezzari i dag klar med en låt som er dedikert til alle som går igjennom noe vanskelig. Uansett hvor vanskelig en har det, så er det viktig å holde hodet oppe og se frem, forteller han. Ezzari har ikke ligget på latsiden i sommer. Etter han slapp “Casablanca” i sommer, har han spilt på en rekke festivaler som f.eks Slottsfjell, HAVNA 0150, Træna festivalen, H&M Loves Music, VG lista i Oslo og hele turneen. Han er også aktiv med podkasten “Andregenerasjonen” på NRK P3 som er i sin andre sesong. HØR EZZARI - "TIDEN LEGER SÅR" HER - «Tiden leger sår» er en låt dedikert til alle som går gjennom noe vanskelig. Den handler om en gutt som har mange problemer i oppveksten, mister til og med forholdet til far og mor, og ender opp i fengsel. Men når han slipper fri prøver han å se fremover, og kommer på rett spor, og historien ender veldig positivt. Jeg føler det viser at uansett hvor langt nede en er, så er det viktig å ho

Lemaitre slipper to Spotify Singles19.10.2018 08:44Pressemelding

I dag er Lemaitre ute med to splitter nye Spotify Singles. Lemaitre er de aller første nordmenn til å lage Spotify Singles, som ble spilt inn på Spotifys hovedkontor i Stockholm. I sann Spotify Singles-ånd byr duoen på spennende nytolkninger. De har laget en ny versjon av "Big" som gjestes av Timbuktu og en unik cover av Tame Impalas "Feel Like We Only Go Backwards". Hør på låtene her. Siden åpningen av Spotifys studioer i Stockholm i april har en rekke nordiske artister laget egne tolkninger av kjente låter, blant andre First Aid Kit, Scarlet Pleasure, Seinabo Sey, Hov1 og Lykke Li. Sveriges egne Timbuktu bidro til å skape magi på deres nye versjon av "Big": - Innspillingen i Spotify’s studioer var en vill opplevelse! Til vanlig jobber vi hjemmefra på laptops, så det å være i dette nye og fullutstyrte studioet var fantastisk. - Timbuktu kom inn og gjorde et vers på "Big", som var utrolig fett. Det er alltid spennende å høre gjestevers, fordi man aldri helt vet om gjesteartisten har sa

Post Malone og Swae Lee med filmmusikk18.10.2018 20:33Pressemelding

Post Malone & Swae Lee er i dag ute med låten "Sunflower". "Sunflower" er første låt ut fra soundtracket til filmen Spider-Man™: Into the Spider-Verse. Post & Swae Lee har igjen teamet opp etter deres forrige samarbeid “Spoil My Night”, som er på albumet beerbongs & bentleys, et albumet som har streamet nærmere 85 millioner ganger bare i Norge. Se video HER! Filmen har verdenspremiere 14. desember og soundtracket gis ut av Republic Records i samarbeid med Sony Pictures Entertainment. Om låten sier Spring Aspers, Head of Music, Creative Affairs Worldwide for Sony Pictures Entertainment’s Motion Picture Group; “Post and Swae have delivered a song that’s both heroic and emotional, which is exactly what a Spider-Man story needs. It’s anthemic, but also heartfelt - the perfect soundtrack for Miles to discover the Spider-Man inside himself”. Den animerte filmen er basert på Marvel Comics karakteren Miles Morales, tenåringen fra Brooklyn, som må sjonglere videregående skole med sin status som

Major Lazer har teamet opp med Tove Lo18.10.2018 12:55Pressemelding

Major Lazer har teamet opp med svenske Tove Lo og er ute med den afrikanskinspirerte "Blow That Smoke". Inspirasjonen til låten kommer fra deres nylige turné i Afrika hvor de blant annet spilte i Malawi, Kenya, Etiopia og Sør-Afrika. Om samarbeidet sier Tove Lo; “This song has been long in the making and I'm so happy about this collab! Started with me and Wes just sending ideas back and forth until I sent this vocal I was unsure what to do with, and they made magic with it! To me the song is about the sweet escape from your troubles or just mundane life by being a bit reckless and romantic”.