Marcus & Martinus sin nye singel «Remind Me» er ute i dag!

Bare to måneder etter at de ga ut sitt tredje studioalbum "Moments", som allerede har passert over 40 millioner streams på Spotify, er Marcus & Martinus tilbake med ny musikk. Den nye singelen "Remind Me" skulle egentlig være det ellevte sporet på albumet, men i siste liten bestemte guttene seg for å spare den, som en aldri så liten overraskelse til det nye året.

«Remind Me» er skrevet og produsert av den norske produsentduoen Rat City (Kent og Cato Sundberg fra Donkeyboy). Marcus & Martinus har selv vært involvert i både låtskriving og komposisjon. De fire guttene stortrivdes i studioet sammen.

Det var veldig god stemning da vi jobbet med Rat City i studio, kjemien var på topp og vi jobbet godt sammen, og da blir resultatet veldig bra. Cato og Kent er kjempeflinke og gøy å jobbe sammen med, sier Martinus.

Å jobbe sammen med Rat City var bra, veldig bra. De er flinke og har et sound som vi liker veldig godt. Vi har vært med i hele prosessen og det har vært både interessant og gøy, legger Marcus til.

Rat City har kun lovord om de unge artistene; De var veldig morsomme å jobbe sammen med. Begge to er utrolig talentfulle og tar sang veldig seriøst. Mellom hvert opptak øvde de på låten. Vi var jo to brødrepar som jobbet sammen så det var veldig enkelt for oss å finne dynamikken. Ble det for folketett i studio stakk to stykker og spilte dataspill, imens to jobbet med låt – og så motsatt. Helt genialt!

Selv om «Remind Me» er kraftfull og energisk er den på samme tid nostalgisk og følelsesladet. Og til tross for at låten er av den reflekterende sorten, bobler refrenget over av den karakteristiske og smittsomme Marcus & Martinus-energien som guttene har gjort til sitt kjennemerke.

Om «Remind Me», sier Marcus: «Det er en gladlåt som sikkert brukes like mye på dansegulvet som til trening. Good feeling!»

«Låten er full av energi og jeg håper at mange vil like den. Den bygges veldig fint opp mot refrenget, og man får en god følelse av å høre på den», uttaler Martinus.

Sangen slippes som en bonus-singel på Moments-prosjektet like før guttene drar ut på Europa-turné. I vår og sommer besøker de 14 land og holder 26 konserter totalt.

Feb 09 Jyske Bank Boxen - Herning, Denmark UTSOLGT

Spotify: https://open.spotify.com/artist/3N4FiTxpPQRsrihmTMN349

Twitter: https://twitter.com/marcusmartinus

YouTube: https://www.youtube.com/MarcusMartinusVEVO

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.

Bob Dylan - More Blood, More Tracks - The Bootleg Series Vol. 14 to be released by Columbia Records/Legacy Recordings Friday, November 220.9.2018 16:05Pressemelding

Eagerly anticipated new chapter in acclaimed Dylan Bootleg Series unveils previously unreleased studio performances from 1974's mythic "Blood On The Tracks" sessions. Single Disc / 2LP edition showcases revelatory alternate NYC versions of all 10 songs from the original album + unreleased take of "Up to Me". 6CD Limited Edition Deluxe Set presents the complete New York City recording sessions + the five existing Minneapolis/Sound 80 recordings in chronological order.