Marc Almond slipper ny låt og stor samling

10. mars slipper 80-tallsikonet samlingen «Hits and Pieces – The Best of Marc Almond and Soft Cell», som inneholder de beste låtene fra Almonds solokarriere og fra duoen Soft Cell.  Samlingen kan kjøpes som en enkelt-cd med 19 spor eller en dobbelt-CD med 25 spor.

På samlingen finnes også den splitter nye låta «A Kind Of Love» som er co-skrevet og produsert av annerkjente Chris Braide, som tidligere har jobbet med Beyonce, Sia og Lana Del Rey. «A Kind Of Love» ble sluppet i dag.

Helt siden oppveksten har Marc Almond vært lidenskapelig opptatt av singelformatets muligheter, noe samlingens 13 UK topp-30 låter viser at han har omfavnet.

En av disse singlene er «Tainted Love» som ga Soft Cell det store gjennombruddet i 1981 med topplasseringer på singellister verden over, og duetten «Something’s Gotten Hold Of My Heart» med Gene Pitney som gikk til topps i Storbritannia i 1989.

Her er alle låtene på de to utgavene av samlingen:

Enkelt-cd:

1. Soft Cell – Tainted Love
  2. Soft Cell - Bedsitter
  3. Soft Cell - Say Hello Wave Goodbye
  4. Soft Cell - Torch
  5. Soft Cell – What!
  6. Bronski Beat with Marc Almond – I Feel Love
  7. Marc Almond - Stories Of Johnny
  8. Marc Almond - Tears Run Rings
  9. Marc Almond with Gene Pitney - Something’s Gotten Hold Of My Heart
  10. Marc Almond – A Lover Spurned
  11. Marc Almond - Jacky
  12. Marc Almond – My Hand Over My Heart
  13. Marc Almond - The Days Of Pearly Spencer
  14. Marc Almond - What Makes A Man (Live)
  15. Marc Almond - Adored and Explored
  16. Marc Almond – The Idol (Part 1)
  17. Marc Almond - Child Star
  18. Marc Almond - Scar
  19. Marc Almond – A Kind Of Love (Radio Edit)

Dobbelt-CD:

CD1

1. Memorabilia (Soft Cell)
  2. Tainted Love / Where Did Our Love Go (Original 12” Version)  (Soft Cell)
  3. Bedsitter (Soft Cell)
  4. Say Hello Wave Goodbye (Soft Cell)
  5. Torch (Soft Cell)
  6. What! (Soft Cell)
  7. Where The Heart Is (Soft Cell)
  8. Soul Inside (Soft Cell)
  9. Down In The Subway (Extended Single Version) (Soft Cell)
  10. I Feel Love (Full Length Version) (Bronski Beat with Marc Almond)
  11. Black Heart (Marc & The Mambas)
  12. Stories Of Johnny
  13. Melancholy Rose
  14. Tears Run Rings
  15. Ruby Red
  16. Something’s Gotten Hold Of My Heart (Marc Almond with Gene Pitney)
  17. A Lover Spurned

CD2

1. The Desperate Hours
  2. My Hand Over My Heart
  3. Jacky
  4. The Days Of Pearly Spencer
  5. What Makes A Man (Live)
  6. The Idol
  7. Adored and Explored
  8. Brilliant Creatures
  9. Child Star
  10. Tragedy (Take A Look And See)
  11. Glorious
  12. Variety
  13. Burn Bright
  14. The Dancing Marquis
  15. Bad To Me
  16. Scar
  17. A Kind Of Love (Full Length Version)
  18. Tainted Love (Marc Almond with Jools Holland and the Rhythm & Blues Orchestra)

Cashmere Cat med nytt stjernesamarbeid16.1.2018 18:08Pressemelding

Kl. 18 slapp Cashmere Cat, Major Lazer og Tory Lanez låta «Miss You». Det er første gang disse tre artistene slipper et spor sammen, men Cashmere Cat og Tory Lanez samarbeidet på låtene «Trust Nobody» og «Throw Myself A Party» i fjor. «Miss You» er co-skrevet av Ed Sheeran som tidligere har vært med å skrive Major Lazers monsterhit «Cold Water». I fjor slapp den norske produsenten sitt kritikerroste debutalbum «9», der han blant andre samarbeidet med The Weeknd, Selena Gomez , Ariana Grande, MØ og Tory Lanez. Han ble nylig nominert til tre Spellemann-priser i kategoriene årets album, årets produsent og årets popsolist. Han er for øyeblikket på turné med MØ i Nord-Amerika.

Noah Kahan debuterer med EP12.1.2018 16:05Pressemelding

Den unge singer-songwriteren Noah Kahan slapp i dag sin debut-EP «Hurt Somebody». Den inneholder blant annet singelen med samme navn, samt en ny versjon der Grammy-nominerte Julia Michaels bidrar med vokal. I tillegg inneholder EP-en de nye låtene «Catastrophize», «Passenger» og «Please». «Hurt Somebody» er produsert av Joel Little, som tidligere har produsert for blant andre Lorde og Khalid. Noah Kahan har vokst opp i den lille byen Strafford i Vermont, og begynte å skrive låter i ung alder inspirert av artister som Paul Simon, Ben Howard og The Lumineers. Han havnet etter hvert på radaren til låtskrivere som Dan Wilson (Adele), Scott Harris (Shawn Mendes) og produsent Joel Little. 21-åringen slapp sin debutsingel «Young Blood» i fjor, etterfulgt av flere enkeltlåter som totalt har fått over 40 millioner streams på Spotify.

Andre smaksprøve fra Turbonegro - Hurry Up & Die12.1.2018 12:58Pressemelding

To uker før utgivelsen av Oslo-bandet´s niende!(!) fullengder ROCKNROLL MACHINE kommer andre smaksprøve fra albumet. ”Hurry Up & Die” er Turbonegro i klassisk format, med høyenergiske riff, baklengsbudskap og supercatchy vokal som ballesparker så det svir - denne gangen er det diverse ekstremsportvarianter som får unngjelde! HØR "HURRY UP & DIE" HER Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske. ROCKNROLL MACHINE TOUR! 09.02: Folken, Stavanger, NO 10.02: USF Verftet, Bergen, NO 16.02: Studentersamfundet, Trondheim, NO 17.02: Rockefeller, Oslo, NO 02.03: Koko, London, UK 03.03: Paradiso Noord, Amsterdam, NL 09.03: Berns, Stockholm, SE 10.03: 50 36, B

Troye Sivan er tilbake med ny musikk11.1.2018 10:06Pressemelding

I dag tidlig slapp australieren låta «My My My!», hans første nye musikk siden 2015. Dette er første smakebit fra Sivans neste album, som slippes denne våren. Han slapp samtidig videoen til låta, som er regissert av Grant Singer som tidligere har laget videoer for blant andre Lorde og The Weeknd. Se videoen nederst i saken. Om «My My My!» sier Sivan: “«My My My!» is a song of liberation, freedom, and love. Throw all inhibition to the wind, be present in your body, love wholeheartedly, move the way you’ve always wanted to, and dance the way you feel – hopefully even to this song!” Debutalbumet “Blue Neibourhood” fra 2015 toppet iTunes-lista i 66 land og etablerte 22-åringen som en verdens fremste unge popstjerner. Albumet fikk strålende anmeldelser og ble kåret til årets beste av Associated Press. Han ble også kåret til en av verdens mest innflytelsesrike tenåringer av TIME.

Queen mottar Grammy Lifetime Achievement Award10.1.2018 15:55Pressemelding

The Recording Academy annonserte i dag vinnerne av Special Merit Award. Prisen gis utøvere som har bidratt av kunstnerisk betydning innen musikken. I løpet av en karriere på over 40 år har Queen toppet hitlister verden over og blitt innlemmet i hall of fames uten sidestykke. Bandet har mottatt flere Ivor Novello Awards, en MTV Global Icon Award, og har innspillinger som er innført i Grammy Hall of Fame: «Bohemian Rhapsody», «We Will Rock You»/«We Are The Champions», sistnevnte brukes fortsatt flittig på idrettsarrangementer og arenaer rundt om i verden. Nylig ble Queen det første bandet noensinne til å selge mer enn seks millioner eksemplarer av et album i Storbritannia med sitt Greatest Hits. Selv med det tragiske tapet av deres unike og talentfulle frontmann Freddie Mercury, er Queen et av de mest ærverdige bandene i rock og pophistorien. Queen, John Deacon, Brian May, Mercury og Roger Taylor, fanget hjerter og erobret hitlistene som ingen andre band i historien, en arv som fortsette

Nominerte til Spellemann 2017 - fra Universal Music9.1.2018 15:20Pressemelding

I dag ble de nominerte til Spellemann 2017 offentliggjort. Utdelingen går av stabelen 25. februar, og Universal Music har en rekke nominerte. Vi gratulerer artistene våre! Årets Låt Astrid S - Think Before I Talk Linda Vidala & King Skurk One - Bængshot Hkeem & Temur - Fy Faen Årets Popsolist Cashmere Cat Årets Popgruppe Seeb Årets Nykommer & Gramo-stipend Hkeem Årets Produsent Cashmere Cat Årets Album Cashmere Cat