Marc Almond slipper ny låt og stor samling

10. mars slipper 80-tallsikonet samlingen «Hits and Pieces – The Best of Marc Almond and Soft Cell», som inneholder de beste låtene fra Almonds solokarriere og fra duoen Soft Cell.  Samlingen kan kjøpes som en enkelt-cd med 19 spor eller en dobbelt-CD med 25 spor.

På samlingen finnes også den splitter nye låta «A Kind Of Love» som er co-skrevet og produsert av annerkjente Chris Braide, som tidligere har jobbet med Beyonce, Sia og Lana Del Rey. «A Kind Of Love» ble sluppet i dag.

Helt siden oppveksten har Marc Almond vært lidenskapelig opptatt av singelformatets muligheter, noe samlingens 13 UK topp-30 låter viser at han har omfavnet.

En av disse singlene er «Tainted Love» som ga Soft Cell det store gjennombruddet i 1981 med topplasseringer på singellister verden over, og duetten «Something’s Gotten Hold Of My Heart» med Gene Pitney som gikk til topps i Storbritannia i 1989.

Her er alle låtene på de to utgavene av samlingen:

Enkelt-cd:

1. Soft Cell – Tainted Love
  2. Soft Cell - Bedsitter
  3. Soft Cell - Say Hello Wave Goodbye
  4. Soft Cell - Torch
  5. Soft Cell – What!
  6. Bronski Beat with Marc Almond – I Feel Love
  7. Marc Almond - Stories Of Johnny
  8. Marc Almond - Tears Run Rings
  9. Marc Almond with Gene Pitney - Something’s Gotten Hold Of My Heart
  10. Marc Almond – A Lover Spurned
  11. Marc Almond - Jacky
  12. Marc Almond – My Hand Over My Heart
  13. Marc Almond - The Days Of Pearly Spencer
  14. Marc Almond - What Makes A Man (Live)
  15. Marc Almond - Adored and Explored
  16. Marc Almond – The Idol (Part 1)
  17. Marc Almond - Child Star
  18. Marc Almond - Scar
  19. Marc Almond – A Kind Of Love (Radio Edit)

Dobbelt-CD:

CD1

1. Memorabilia (Soft Cell)
  2. Tainted Love / Where Did Our Love Go (Original 12” Version)  (Soft Cell)
  3. Bedsitter (Soft Cell)
  4. Say Hello Wave Goodbye (Soft Cell)
  5. Torch (Soft Cell)
  6. What! (Soft Cell)
  7. Where The Heart Is (Soft Cell)
  8. Soul Inside (Soft Cell)
  9. Down In The Subway (Extended Single Version) (Soft Cell)
  10. I Feel Love (Full Length Version) (Bronski Beat with Marc Almond)
  11. Black Heart (Marc & The Mambas)
  12. Stories Of Johnny
  13. Melancholy Rose
  14. Tears Run Rings
  15. Ruby Red
  16. Something’s Gotten Hold Of My Heart (Marc Almond with Gene Pitney)
  17. A Lover Spurned

CD2

1. The Desperate Hours
  2. My Hand Over My Heart
  3. Jacky
  4. The Days Of Pearly Spencer
  5. What Makes A Man (Live)
  6. The Idol
  7. Adored and Explored
  8. Brilliant Creatures
  9. Child Star
  10. Tragedy (Take A Look And See)
  11. Glorious
  12. Variety
  13. Burn Bright
  14. The Dancing Marquis
  15. Bad To Me
  16. Scar
  17. A Kind Of Love (Full Length Version)
  18. Tainted Love (Marc Almond with Jools Holland and the Rhythm & Blues Orchestra)

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i