Marc Almond slipper ny låt og stor samling

31.1.2017 15:28 | Universal Music Norge

10. mars slipper 80-tallsikonet samlingen «Hits and Pieces – The Best of Marc Almond and Soft Cell», som inneholder de beste låtene fra Almonds solokarriere og fra duoen Soft Cell.  Samlingen kan kjøpes som en enkelt-cd med 19 spor eller en dobbelt-CD med 25 spor.

På samlingen finnes også den splitter nye låta «A Kind Of Love» som er co-skrevet og produsert av annerkjente Chris Braide, som tidligere har jobbet med Beyonce, Sia og Lana Del Rey. «A Kind Of Love» ble sluppet i dag.

Helt siden oppveksten har Marc Almond vært lidenskapelig opptatt av singelformatets muligheter, noe samlingens 13 UK topp-30 låter viser at han har omfavnet.

En av disse singlene er «Tainted Love» som ga Soft Cell det store gjennombruddet i 1981 med topplasseringer på singellister verden over, og duetten «Something’s Gotten Hold Of My Heart» med Gene Pitney som gikk til topps i Storbritannia i 1989.

Her er alle låtene på de to utgavene av samlingen:

Enkelt-cd:

1. Soft Cell – Tainted Love
  2. Soft Cell - Bedsitter
  3. Soft Cell - Say Hello Wave Goodbye
  4. Soft Cell - Torch
  5. Soft Cell – What!
  6. Bronski Beat with Marc Almond – I Feel Love
  7. Marc Almond - Stories Of Johnny
  8. Marc Almond - Tears Run Rings
  9. Marc Almond with Gene Pitney - Something’s Gotten Hold Of My Heart
  10. Marc Almond – A Lover Spurned
  11. Marc Almond - Jacky
  12. Marc Almond – My Hand Over My Heart
  13. Marc Almond - The Days Of Pearly Spencer
  14. Marc Almond - What Makes A Man (Live)
  15. Marc Almond - Adored and Explored
  16. Marc Almond – The Idol (Part 1)
  17. Marc Almond - Child Star
  18. Marc Almond - Scar
  19. Marc Almond – A Kind Of Love (Radio Edit)

Dobbelt-CD:

CD1

1. Memorabilia (Soft Cell)
  2. Tainted Love / Where Did Our Love Go (Original 12” Version)  (Soft Cell)
  3. Bedsitter (Soft Cell)
  4. Say Hello Wave Goodbye (Soft Cell)
  5. Torch (Soft Cell)
  6. What! (Soft Cell)
  7. Where The Heart Is (Soft Cell)
  8. Soul Inside (Soft Cell)
  9. Down In The Subway (Extended Single Version) (Soft Cell)
  10. I Feel Love (Full Length Version) (Bronski Beat with Marc Almond)
  11. Black Heart (Marc & The Mambas)
  12. Stories Of Johnny
  13. Melancholy Rose
  14. Tears Run Rings
  15. Ruby Red
  16. Something’s Gotten Hold Of My Heart (Marc Almond with Gene Pitney)
  17. A Lover Spurned

CD2

1. The Desperate Hours
  2. My Hand Over My Heart
  3. Jacky
  4. The Days Of Pearly Spencer
  5. What Makes A Man (Live)
  6. The Idol
  7. Adored and Explored
  8. Brilliant Creatures
  9. Child Star
  10. Tragedy (Take A Look And See)
  11. Glorious
  12. Variety
  13. Burn Bright
  14. The Dancing Marquis
  15. Bad To Me
  16. Scar
  17. A Kind Of Love (Full Length Version)
  18. Tainted Love (Marc Almond with Jools Holland and the Rhythm & Blues Orchestra)

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f