MANIC STREET PREACHERS annonserer nytt album og omfattende UK turné!

'Resistance Is Futile' blir bandets trettende studioalbum, og slippes 6. april 2018 via Columbia/Sony Records.

Bandet kan selv fortelle dette om det kommende albumet, som blir det første på fire år:

“The main themes of ‘Resistance is Futile’ are memory and loss; forgotten history; confused reality and art as a hiding place and inspiration. It’s obsessively melodic - in many ways referencing both the naive energy of ‘Generation Terrorists’ and the orchestral sweep of ‘Everything Must Go’. After delay and difficulties getting started, the record has come together really quickly over the last few months through a surge of creativity and some old school hard work.”

Bandet forteller videre at de me sitt kommende album går tilbake til røttende, med et ydbilde de selv beskriver som "widescreen melancholia". Låtene er spilt inn i bandets nye 'Door to the River' studio (i nærheten av Newport).

I tillegg til albumrelease, annonserer bandet også at de legger ut på sin største UK-turné på over et tiår, hvor de tar med seg 'The Coral' som special guests.

Full turnéoversikt her:

23 April     NEWCASTLE, Metro Radio Arena

25 April     GLASGOW, The SSE Hydro Arena

27 April     BIRMINGHAM, Arena

28 April     MANCHESTER, Arena

1 May      LLANDUDNO, Venue Cymru Arena

2 May      LEEDS, First Direct Arena

4 May      LONDON, The SSE Arena Wembley

5 May      CARDIFF, Motorpoint Arena

Billetter blir lagt ut for salg fredag 24. november.

gigsandtours.com / ticketmaster.co.uk

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.