Målrettet utviklingsarbeid: Taekwondo mønster satser på rekrutteringslaget

Forrige helg hadde rekrutteringslaget i taekwondo mønster samling i Drammen. Fokuset på samlingen var teknikk, styrke og bevegelighet. Landslagssjef Fredrik Bjertnes er veldig glad for at man nå har kommet i gang med simulering av konkurransesituasjonen

. Mønsterdommerne Nils Hoffmann Olsen og Øyvind Kveine Haugen bidro på samlingen, slik at man kunne trene på poenggiving og feedback, noe som er veldig nyttig.

- Med hard jobbing vil vi med tiden se at resultatene kommer. Vi har sett en tydelig stigende kurve siden vi startet, selv om fortsatt er mye jobb som gjenstår. Med tanke på at dette er det første året av denne planlagte satsingen er jeg rimelig fornøyd med utviklingen, sier rekrutt-trener Joachim Wien.

Det store målet for laget, bortsett fra NM 18. november er det åpne ungarske mesterskapet som arrangeres i Budapest 7. oktober. Påmeldingsfristen er 25.september, eller når taket på 350 utøvere er nådd.

- Vi håper at flest mulig utøvere og klubber deltar i Budapest. Vi understreker at dette er et åpent mesterskap hvor utøvere og klubber selv må melde seg på og stille med lagleder eller trener, sier landslagssjefen, som selv vil være tilstede på mesterskapet for å se utøverne i aksjon. Invitasjon ligger HER

Når det gjelder rekrutteringssamlinger vil det bli arrangert tre ytterligere samlinger i løpet av høsten. Alle samlingene vil være på Hasle i Oslo. Tidspunkt for alle samlingene er fra klokken 10:00-14:00. Datoene er:

Søndag 17.september
Søndag 22. oktober
Søndag 12. november

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.