Må imponere medeierne for å få jobb
Coop ønsker å skape morgendagens beste handleopplevelser og investerer i disse dager i en ny avdeling, CoopX. Coop tror morgendagens kunder og medeiere ønsker mindre friksjon og en enklere hverdag – slik at de kan fokusere på det som betyr mest for dem. Oppdraget til CoopX vil derfor være å jobbe frem løsninger på hverdagsproblemer knyttet til dagligvare og bygg.
– Når vi nå skal hente de beste hodene til nye og spennende stillinger i CoopX er det avgjørende at vi finner talenter med genuin interesse til å forenkle hverdagen til folk. Coop har 1,7 millioner medeiere, og det er viktig for oss å ta samvirket på alvor. For å forsikre oss om at våre fremtidige kandidater har løsninger som svarer på medeiernes behov, vil derfor et utvalg av dem delta i rekrutteringsprosessen, sier Anton Nytorp, leder av CoopX i Coop.
Mest spennende i retail
CoopX søker i første omgang fire nye talenter med design- og utviklingserfaring. Søknadsfristen er 22. februar og medeierne inviteres med på intervjuene i rekrutteringsprosessen.
– Med fare for å være for subjektiv, er jeg overbevist over at CoopX representerer det mest spennende stedet innen retail for tiden. Vi har en imponerende medeier- og kundebase, spennende konsepter, en utviklingsvillig ledelse, i tillegg til at resultatene kommer mange mennesker til gode, ikke bare en enkelt eier, sier Nytorp.
Digitale tjenester som preger morgendagen
De nye medarbeiderne i CoopX vil jobbe med hverdagsproblemer ved å finne digitale og teknologiske løsninger på disse. Å forstå hvordan retail endrer seg fremover blir blant oppgavene. Ny teknologi og nye plattformer og markedstrender påvirker alle bransjer, og CoopX-teamet vil på bakgrunn av ekte kundeinnsikt, vurdere hvilke digitale produkter og tjenester som skal utvikles innen dagligvare og bygg fremover.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom