Må imponere medeierne for å få jobb

For å sikre seg jobb i Coops nye innovasjonsavdeling må kandidatene imponere et knippe av medeierne i samvirket. Kandidatene må overbevise om at de er i stand til å løse konkrete hverdagsproblemer og gjøre folks liv mer friksjonsfritt og verdifullt.

–Når vi nå skal hente de beste hodene til nye og spennende stillinger i CoopX er det avgjørende at vi finner talenter med genuin interesse til å forenkle hverdagen til folk, sier leder av CoopX i Coop, Anton Nytorp.

Coop ønsker å skape morgendagens beste handleopplevelser og investerer i disse dager i en ny avdeling, CoopX. Coop tror morgendagens kunder og medeiere ønsker mindre friksjon og en enklere hverdag – slik at de kan fokusere på det som betyr mest for dem. Oppdraget til CoopX vil derfor være å jobbe frem løsninger på hverdagsproblemer knyttet til dagligvare og bygg.

– Når vi nå skal hente de beste hodene til nye og spennende stillinger i CoopX er det avgjørende at vi finner talenter med genuin interesse til å forenkle hverdagen til folk. Coop har 1,7 millioner medeiere, og det er viktig for oss å ta samvirket på alvor. For å forsikre oss om at våre fremtidige kandidater har løsninger som svarer på medeiernes behov, vil derfor et utvalg av dem delta i rekrutteringsprosessen, sier Anton Nytorp, leder av CoopX i Coop.

Mest spennende i retail
CoopX søker i første omgang fire nye talenter med design- og utviklingserfaring. Søknadsfristen er 22. februar og medeierne inviteres med på intervjuene i rekrutteringsprosessen.

– Med fare for å være for subjektiv, er jeg overbevist over at CoopX representerer det mest spennende stedet innen retail for tiden. Vi har en imponerende medeier- og kundebase, spennende konsepter, en utviklingsvillig ledelse, i tillegg til at resultatene kommer mange mennesker til gode, ikke bare en enkelt eier, sier Nytorp.

Digitale tjenester som preger morgendagen
De nye medarbeiderne i CoopX vil jobbe med hverdagsproblemer ved å finne digitale og teknologiske løsninger på disse. Å forstå hvordan retail endrer seg fremover blir blant oppgavene. Ny teknologi og nye plattformer og markedstrender påvirker alle bransjer, og CoopX-teamet vil på bakgrunn av ekte kundeinnsikt, vurdere hvilke digitale produkter og tjenester som skal utvikles innen dagligvare og bygg fremover.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Venter eksplosjon i salget av grillmat24.7.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Aldri har grillmaten vært sunnere. Laks, ørret, kylling og scampi er alle på topplista over grillprodukter det selges mest av i Coops dagligvarebutikker. I tillegg har salget av vegetarburgere doblet seg. - Aldri før har vel grillmaten vært sunnere, sier kommunikasjonsjef Harald Kristiansen i Coop Norge. Grillkongene i Norge er fortsatt ganske tradisjonelle med grillfilet, grillribbe og sommerkoteletter som sikre klassikere, sammen med hamburger- og pølsebrød. - Men det er overraskende og gledelig at stadig flere og flere legger sunne produkter som fisk og kylling på grillen, sier Harald Kristiansen i Coop Norge. Burgere og pølser er fortsatt sikre vinnere, men fordi utvalget av ulike produkter er blitt større, forsvinner de fra topp 10-listen. Et produkt i kraftig vekst er Coops vegetarburgere. Disse ble lansert for tre år siden som en del av produktserien Coop Vegetardag, som har blitt ytterligere utvidet foran årets grillsesong. - Så langt i sommer har kundene våre, som er de som ei

Flere norske menn enn kvinner ser det norske kvinnelandslaget kjempe om gull i Frankrike17.6.2019 10:43:07 CESTPressemelding

Halvparten av norske menn benker seg foran TV-en for å heie frem våre beste kvinner i det pågående fotball-VM i Frankrike. Det viser en undersøkelse utført av Norstat på vegne av Toppserie-sponsor Coop Prix ved oppstarten av gruppespillet. Likevel viser samme undersøkelse at det er en gjennomgående lav kjennskap til den hjemlige Toppserien og spillerne på landslaget. Coop Prix-sjef Ingjerd Vestengen vil nå slå et slag for å ta engasjementet rundt VM-sluttspillet videre til den norske Toppserien.