Lunch-suksessen fortsetter: Nå lanseres det to bøker i året!

Lunch-serien har på kort tid blitt en av Norges mest populære tegneserier. Så nå øker Egmont Publishing frekvensen på bokutgivelsene fra en til to bøker i året!

Det vil i årene fremover komme ut en Lunch-bok på våren og en til høsten.
– Vi ser at Lunch-tegneserien har fått et stort og trofast publikum som ikke kan få nok av Børge Lunds serie. Og da er det hyggelig å fremover kunne tilby dem to bøker i året, sier redaktør Tonje Tornes.

Lunch er en humoristisk stripeserie, skrevet og tegnet av Børge Lund. Tegneserien, som første gang så dagens lys i 2007, foregår i et kontormiljø sterkt preget av kverulanten og uromomentet Kjell. Den lille mannen med det store egoet befinner seg et stykke nede på stigen, men med dårlige idéer, elendig arbeidsmoral, upassende kommentarer og et og annet idiotisk påfunn klarer han likevel å gjøre seg til midtpunktet for det meste som skjer.

Den fjerde Lunch-boken, som lanseres nå i februar, heter «Hva var det jeg sa?»  og kan blant annet by på langhistorien «Julebords of Norway». Allerede en moderne klassiker for alle Lunch-fans. Samt rikelig med striper og halvsider. De tre tidligere Lunch-bøkene havnet alle på bestselgerlistene da de kom ut.

Lunch-bladet fornyes
Samtidig har det populære Lunch-bladet, som har hele 230 tusen lesere fått en designmessig ansiktsløftning i beste Nico-stil.
– Vi hørte på vår indre Nico og følte for å gi bladet en liten designoppusning, sier Tornes.
I serien Lunch er Nico Kjells viktigste sidekick. Nico fatter seg i svartkledd, arrogant korthet. Veien til helvete er brolagt med piffi, furu og Android. Dit skal ikke han.

KjellTech får flere oppgaver
Også det fiktive firmaet KjellTech, som eies og styres av tegneseriefiguren Kjell fra Lunch, får en travel vinter. For i februar utvides selskapets oppgaver fra  synsing på sosiale medier til å delta i E24s Aksje NM. Strategien til Kjell er å investere i alle som har «Tech» i bedriftsnavnet.