Lunch-bladet øker fra 8 til ti numre i 2016

26.1.2016 08:30 | Egmont Publishing

Tegneseriebladet Lunch har hatt to vellykkede barneår på det norske bladmarkedet. Nå er det på tide å vokse: I 2016 øker Lunch utgivelsene fra 8 til 10.

– Det er veldig moro å øke antall blader i dagens printmarked. Det føles som om vi gjør det motsatte av omtrent alle andre i bransjen, Kjell ville vært stolt, sier serieskaper Børge Lund.

Kjell er hovedpersonen i serien Lunch. En serie der høyt utdannede kontorrotter svinser rundt i en evig prosessutvikling. Ord som visjon, proaktivitet, endringsvilje og omorganisering er dagligtale, og det å faktisk få gjort noe ærlig arbeid er like fremmed som et møterom uten power point.

Alle liker Lunch
LUNCH har på kort tid blitt en av landets mest populære serier. Serieskaperen bak suksessen, Børge Lund, er mannen som har æresgallerier på kjøleskap og ved kaffemaskiner i åpne kontorlandskap over hele landet.

– Redaksjonen har fått henvendelser fra alt fra lærere og sykepleiere til aksjemeglere og næringslivstopper. De har til felles at alle kjenner seg igjen i LUNCH, og de er helt sikre på at serien handler om deres arbeidssituasjon. Dette sier noe om norsk arbeidsliv som kanskje er litt urovekkende, men heldigvis for oss er dette god butikk, sier redaktør Tonje Tornes.

Et variert blad
Foruten serien LUNCH er bladet fullt av frekke biserier, samt faste artikler fra Mediehuset 5080, Tynn & Trendy, Filter og blog-innlegg fra selveste Tegnehanne. Med andre ord, bladet gir deg den ultimate guiden, spekket med råd du selvsagt ikke ante du trengte, for å overleve i det moderne arbeidslivet. Og dette vil Norges bladlesere tydeligvis ha mer av.