Luksus-nyhet i luften: Singapore Airlines lanserer førsteklasse på den populære København-Singapore ruten.

- Vi er stolte over å kunne tilby First Class på vår raskeste og mest populære rute til Singapore – nemlig ut fra København, sier Henrik Hanevold, salgssjef for Singapore Airlines i Norge.

Og passasjerene på førsteklasse får en reise helt utenom det vanlige, med blant annet et syv-retters måltid servert på Wedgewood-porselen og drikkevarer fra øverste hylle. Singapore Airlines er det eneste flyselskapet i verden som tilbyr både Dom Perignon og Krug Champagne i førsteklasse. Passasjerene får selvfølgelig også pysj, tøfler og et elegant kit fra italienske Salvatore Ferragamo før de legger seg i sin nesten 90 cm brede seng, den bredeste enkeltsengen i noen første klasse.

Bransjens romsligste seter

Ikke bare er setene brede i First Class – de er også bransjens bredeste i business med sine 71 centimeter.  I det hele tatt er det både mer plass og komfort om bord på Singapore Airlines nye B777-300ER enn på andre tilsvarende fly hos andre selskap. Flyet har kun 264 seter – eller nærmere 25 prosent færre seter enn andre flyselskap har med tilsvarende flytype.

- Det lave seteantallet gir meget god komfort i alle klasser - også for de som velger å fly økonomi, forteller Hanevold.

Hanevold opplever at stadig flere nordmenn får øynene opp for Singapore Airlines sin unike komfort og kvalitet. – Når nordmenn man skal fly langt så er de langt mer bevisste på hvem de velger som flyselskap enn når de for eksempel skal på en helgetur til Paris. Vi ser også at stadig flere nordmenn som skal på ferie oppgraderer seg når de skal reise lengre.

Populær rute blant nordmenn

Halvparten av alle business-setene om bord på den populære København-flighten er fylt med nordmenn, ikke unaturlig med tanke på alle de norske virksomhetene i Singapore mener Hanevold. - Men ruten er også meget populær blant norske feriereisende som skal videre til for eksempel Bali, Vietnam, Australia eller New Zealand. Med det nye og større flyet introduseres også mellomklassen Premium Economy på ruten fra København.

- Premium Economy har slått godt an, og er først og fremst etterspurt blant passasjerer som ønsker oppgradert komfort men til en lavere pris enn Business Class. For eksempel koster det fra rundt fem tusen kroner å oppgradere seg tur retur Australia, og det vil jeg absolutt si er vel anvendte penger.

Dobler kapasiteten fra Skandinavia

Ombord på den nye flyet av typen Boeing 777-300ER vil Singapore Airline tilby sine beste og nyeste seter i alle klasser og tilgang til internett, foruten sitt prisbelønte servicekonsept. Setene i First Class er designet av annerkjente BMW Dreamworks med et stilrent og stramt design som gir assosiasjoner til raske og eksklusive biler.

Oppgraderingen av ruten København-Singapore skjer bare kort tid etter lanseringen av den nye ruten Stockholm-Singapore, og selskapet får dermed ti ukentlige avganger fra Skandinavia til Singapore. Fra Norge kan man fly med Singapore Airlines til Singapore via København, Stockholm, London, Frankfurt, München, Amsterdam og Paris.

Den nye versjonen av Boeing 777-300ER fra København til Singapore får fire seter i First Class, 48 seter i Business Class, 28 seter i Premium Economy og 184 seter i Economy. Første fly går 31. oktober 2017.

Oslo 18. mai, 2017

For mer informasjon og/eller bilder kontakt:

Henrik Hanevold; Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg eller

lena@flerveis.no

Singapore Airlines startet opp i 1972 med ti fly til 22 destinasjoner. I dag dekker rutenettverket 64 destinasjoner i 34 land.

Helt siden oppstart har selskapet hatt som mål å være markedsleder i luften. Singapore Airlines arbeider derfor kontinuerlig med modernisering og innovasjon. I dag er selskapet det mest prisbelønte flyselskapet i verden, og ble i 2018 kåret til verdens beste flyselskap i «Travellers’ Choice Awards for Airlines».

I 2007 skrev Singapore Airlines luftfartshistorie når verdens største passasjerfly lettet - en Airbus A380. I 2013 satte selskapet ny standard i luften for Premium Class i 2017 lanserte selskapet "hotellrom" i luften i First Class og samtidig dobbeltseng i Business Class om bord A380. Den 11. oktober 2018 skrev selskapet seg nok en gang inn i luftfartshistorien med premieren på verdens lengste flight fra Singapore til New York.

Følg pressemeldinger fra Singapore Airlines

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Singapore Airlines på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Singapore Airlines

Singapore Airlines og Thai Airways signerer MoU om nytt strategisk partnerskap  6.12.2022 08:43:06 CET | Pressemelding

Thai Airways International Public Company Limited (THAI) og Singapore Airlines (SIA) har signert et ´memorandum of understanding´ (MoU) om et nytt strategisk partnerskap. Avtalen betyr at selskapene gradvis vil øke sin ´codeshare´ samt se på mulighetene for et bredere kommersielt samarbeid. Et samarbeid som vil gi selskapenes kunder flere valgmuligheter, mer verdi og en enda bedre reiseopplevelse.

Hver fjerde planlegger en eksotisk vinter13.11.2022 15:00:00 CET | Pressemelding

Nå vil vi bytte ut Rudolf med kenguru. En fersk undersøkelse* viser at nordmenns interesse for reiser til fjerne himmelstrøk er høy. 43% planlegger en eksotisk reise i vinter, og 11% har allerede bestilt. Undersøkelsen viser også at Oslofolk er de som drømmer mest om en eksotisk reise, tett fulgt av vestlendinger og trøndere. Og jula? Får vi drømme fritt - uten tanke på budsjett – så vil vi aller helst feire den i Australia eller på New Zealand.

Dette er viktig når nordmenn skal fly langt30.10.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

I en ny undersøkelse har man spurt nordmenn om hva som er viktig når de skal fly langt. Aller viktigst er direktefly (72%), tett fulgt av at bagasjen er inkludert (70%) og komfort om bord (68%). Bærekraft, underholding og bonusprogrammer er minst viktig når man skal fly mer enn seks timer viser undersøkelsen, gjennomført av YouGov for Singapore Airlines. Den viser videre at når vi flyr langt, er det først og fremst for å oppleve sol og varme.

SINGAPORE AIRLINES MELDER OM PLUSS 556 MSGD (3,9 MRD NOK) I FØRSTE KVARTAL. SOM FØLGE AV STERK ETTERSPØRSEL.15.8.2022 08:13:31 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) gjenopptar trafikken med fem ukentlige avganger fra København til Singapore. Selskapet melder om en positiv utvikling - spesielt for Europa og Norden. Selskapet har med et driftsresultat på 556 millioner Singapore dollar (SGD) i første kvartal presentert sitt nest beste driftsresultatet i flyselskapets 50 år lange historie. SIA har avvikende regnskapsår som går fra 1. april ´22 til 31. mars ´23.

Singapore Airlines fortsetter som tittelsponsor for Formel 1-løpet Singapore Grand Prix!23.5.2022 10:42:04 CEST | Pressemelding

Singapore Airlines (SIA) bekrefter at de fortsetter som tittelsponsor for det ikoniske Formel 1- løpet ´Singapore Grand Prix´. Avtalen forlengelse med tre år, og årets løp i Singapore blir det første siden pandemien brøt ut. Løpet er et gateløp, og var det første Formel 1-løpet som ble kjørt i flomlys i kveldsmørket. Årets Grand Prix går av stabelen 30.9 til 2.10.