Luksuriøs nyhet: Singapore Airlines lanserer sin berømte førsteklasse på den populære København-Singapore ruten.

Syv retter servert på Wedgewood porselen akkompagnert av chamapgne fra Dom Perignon er ikke hverdagskost i flyverdenen. Nå tar verdens mest prisbelønte selskap flyreisen til et nytt nivå med lanseringen av sin berømte First Class direkte fra København til Singapore.

- Vi er stolte over å kunne tilby First Class på vår raskeste og mest populære rute til Singapore – nemlig ut fra København, sier Henrik Hanevold, salgssjef for Singapore Airlines i Norge.

Og passasjerene på førsteklasse får en reise helt utenom det vanlige, med blant annet et syv retters måltid servert på Wedgewood-porselen og drikkevarer fra øverste hylle. Singapore Airlines er det eneste flyselskapet i verden som tilbyr både Dom Perignon og Krug Champagne i førsteklasse. Passasjerene får selvfølgelig også pysj og tøfler før de legger seg i flybransjens bredeste enkeltseng.

Bransjens romsligste seter

Ikke bare er setene brede i First Class – de er også bransjens bredeste i Business.  I det hele tatt er det både mer plass og komfort om bord på Singapore Airlines nye B777-300ER enn på andre tilsvarende fly hos andre selskap. Flyet har kun 264 seter – eller nærmere 25 prosent færre seter enn hva som er vanlig med tilsvarende flytype i bransjen.

- Det lave seteantallet gir meget god komfort i alle klasser - også for de som velger å fly økonomi, forteller Hanevold.

Populær rute blant nordmenn

Halvparten av alle business-setene om bord på den populære København-ruten er fylt med nordmenn, ikke unaturlig med tanke på alle norske virksomheter i Singapore mener Hanevold. Men ruten er også populær blant norske feriereisende som skal videre til for eksempel Bali, Vietnam, Australia eller New Zealand. Med det nye flyet introduseres også populære Premium Economy.

- Premium Economy har slått godt an, og er etterspurt blant passasjerer som ønsker oppgradert komfort men til en lavere pris enn Business Class. For eksempel koster det fra rundt fem tusen kroner å oppgradere seg tur retur Australia, en investering stadig flere tar når de skal reise så langt.

Oppgraderingen av ruten København-Singapore skjer bare kort tid etter lanseringen av den nye ruten Stockholm-Singapore, og selskapet får dermed ti ukentlige avganger fra Skandinavia til Singapore.

Oslo 22. mai, 2017

For mer informasjon og/eller bilder kontakt:

Henrik Hanevold; Henrik_Hanevold@singaporeair.com.sg eller

lena@flerveis.no