Lufthansa Group

Lufthansa med ny direkterute til Tromsø

28.4.2016 10:00 | Lufthansa Group

Lufthansa opplever økt etterspørsel etter nordlige destinasjoner og lanserer fra høsten 2016 direkterute fra Frankfurt til Tromsø. Med oppstart 26. november vil ruten opereres ukentlig på lørdager.

Lufthansa knytter med dette det nordlige Skandinavia tettere til det europeiske markedet som turistdestinasjon. I tillegg til Tromsø blir en ny rute til Ivalo i Finland også lansert i desember. Sammen med direkteruten fra München til Kittilä blir Frankfurt-Ivalo Lufthansas andre direkterute til nord-Finland.

For kunder i nord-Skandinavia blir det enklere å nå Europa og tilknyttede destinasjoner i resten av verden.

«Lufthansa er det eneste vest-Europeiske selskapet som opererer tre destinasjoner i det nordlige Skandinavia. Vi ønsker å gi reisende fra Tromsø og Ivalo den komfort et kvalitetsselskap kan gi, med direkteavganger til våre hovedknutepunkt i Frankfurt og München. For de mange Europeerne som ønsker å oppleve vintersport i en eksotisk setting, kan vi nå tilby flere valgmuligheter. Disse nye rutene vil være svært gode nyheter for alpinanlegg og andre turistdestinasjoner i nord», sier Gabriel Leupold, områdedirektør for nordiske og baltiske land, Lufthansa Group.

Tromsø-ruten vil bli operert lørdager, med en Airbus A319 med 138 seter, i perioden 26. november 2016 til 25. mars 2017. LH870 vil ha avgang Frankfurt om morgenen og ankomst Tromsø kl. 13.15. Retur kl. 14.10 med ankomst Frankfurt 17.35. Avgang- og ankomsttider korresponderer med hele Lufthansas nettverk.

Prisen vil ligge på 2 518 NOK tur/retur Tromsø.

Christine Steinsholt, Burson-Marsteller Norge
christine.steinsholt@bm.com