Lucky Luke litt utenom det vanlige!

I «Mannen som skjøt Lucky Luke» er Lucky plassert i et mørkere og mer realistisk univers enn han og Jolly Jumper vanligvis traver rundt i.

Det er mildt sagt dårlig stemning i gullgraverbyen Froggy Town etter at diligencen nylig ble ranet for innbyggernes gull, og ingen vet hvem som sto bak. Beskyldningene hagler, fiendskap bygger seg opp, en evneveik sheriff kan ingenting gjøre og, kanskje verst av alt – byen er nærmest tom for tobakk!

Handlingen er åpenbart lagt til tiden før Lucky Luke byttet ut rullingssneipene sine med strå, så dette er et annet og parallelt drama: Alt som kan gå galt med de spredte forekomstene av tobakk, gjør nettopp det. Noe som naturlig nok bringer den ellers så stødige revolverhelten ut av fatning. Dette er særdeles ubeleilig når den uavvendelige konfrontasjonen rykker nærmere …!

For Matthieu Bonhomme (f. 1973) gikk en gammel drøm i oppfyllelse da han fikk tegne denne hyllesten til sin «barndomsvenn og reisekamerat» og dennes skaper, Morris (Maurice de Bevere, 1923–2001).

For mer informasjon og/eller pressemateriell ta kontakt med:

Hege Høiby
Mob. 97512401