Lucinda Rileys De syv søstre blir tv-serie

Forfatter Lucinda Riley har inngått stor kontrakt med et av Hollywoods største produksjonsselskap om tv-serie basert på romansyklusen "De syv søstre".

Lucinda Riley har inngått en stor tv-serie-avtale. Her er hun foran Edvard Griegs hjem Troldhaugen. Foto: Astrid Waller

Irske Lucinda Riley har solgt mer enn 8 millioner bøker over hele verden og er oversatt til 39 språk. Hun er svært populær blant norske lesere og per dags dato har hun solgt over 600.000 bøker her til lands. Den andre boken i serien De syv søstre heter Stormens søster. Der er handlingen lagt til Norge, og Edvard Grieg har en viktig rolle i en intens kjærlighetsaffære med en av søstrenes formødre.

Håper på ny, stor filmproduksjon i Norge
-Raffaella de Laurentiis, datteren til den legendariske filmskaperen Dine de Laurentiis, er sjefen for Raffaella Productions som har kjøpt film-rettighetene til De syv søstre. Selskapet har produsert flere store film-suksesser med eksotiske innspillingssteder. Handlingen i bok nummer 2 i romansyklusen foregår i Bergen og Oslo/Kristiania, så nå kan vi jo håpe at det blir en ny, stor filmproduksjon i Norge, sier Knut Gørvell i Cappelen Damm.

Lucinda Riley selv tror hun har funnet akkurat det riktige filmteamet: «Det fantastiske teamet deres i Los Angeles elsket mine søstre og deres historier, og jeg stoler fullt og fast på at de vil klare å oversette dem til skjermen.»
Raffaella Productions holder akkurat nå på med å ferdiggjøre Tommy Wirkolas nye film What Happened to Monday? Det er en science fiction-action thriller med Noomi Rapace, Glenn Close, Willem Dafoe og Robert Wagner i de største rollene.

Les mer på Forlagsliv: https://www.forlagsliv.no/knutepunktet/2016/06/29/lucinda-rileys-de-syv-sostre-blir-tv-serie/