Lucinda Riley med ny roman full av intriger, drama og romantikk

19.9.2016 13:47 | Cappelen Damm AS

Lucinda Riley ligger hele året på bestselgerlistene. Hittil har den britiske underholdningsforfatteren solgt til sammen en halv million bøker i Norge. Helenas hemmelighet er en samtidsroman og inneholder alle de gode og kjente Riley-ingrediensene.

Helenas hemmelighet.

Om boken:
Det har gått tjuefire år siden Helena tilbrakte noen magiske uker på Kypros, der hun forelsket seg for første gang. Etter å ha arvet det forfalne huset Pandora av gudfaren, vender hun nå tilbake for å tilbringe sommeren der sammen med familien sin.

Men Helena vet at det sjarmerende stedet skjuler et nett av hemmeligheter som verken ektemannen William eller sønnen Alex vet om. Tretten år gamle Alex slites mellom ønsket om å beskytte moren sin og å bli en del av voksenverdenen. Samtidig er han desperat etter å få vite sannheten om den virkelige faren sin.

Når Helena ved en tilfeldighet treffer på ungdomskjæresten sin, settes en kjede av hendelser i gang som gjør at fortidens hendelser truer med å ødelegge idyllen. Både Helena og Alex vet at livet aldri vil bli det samme igjen hvis Pandoras hemmeligheter blir avslørt.

Om forfatteren:
Lucinda Riley er født i Irland, og skrev sin første roman da hun var 24 år gammel. Orkideens hemmelighet ble valgt ut i den britiske bokklubben Richard & Judy, og ble en internasjonal bestselger. Siden er bøkene hennes solgt i over en halv million eksemplarer i Norge, og sju millioner eksemplarer over hele verden. De er oversatt til 30 språk. Lucinda Riley bor delvis i Norfolk i England og delvis i Sør-Frankrike sammen med ektemann og fire barn.

Oversatt av Benedicta Windt-Val.

Besøk hjemmesiden hennes: www.lucindariley.com

Hennes nyeste bestselgere: De syv søstre, Stormens søster og Engletreet.

Helenas hemmelighet.
Fotograf: Boris Breuer