Loveless slipper "Bad4U" med svenske Awa!

Stockholm-baserte Awa vant den svenske versjonen av X-Factor da hun var kun 15 år gammel. Hun fullførte skolen, slapp to singler (den siste kalt "Obvious"), og fikk raskt oppmerksomhet utenlands. Og det var nettopp denne sangen som fikk Loveless til å ta kontakt med Awa.

Hør "Bad4U" Her!

Loveless sier: "Vi elsker sangen hennes ‘Obvious’ og stemmen hennes, så vi kontaktet henne mens vi var i Stockholm. Hun hadde en god kjemi med [låtskriver] Leslie Tay, og ‘Bad4U’ ble resultatet av dette samarbeidet."

Britiske The Guardian beskrev musikken hennes som "… med en infiltrerende produksjon, sjelfull vokal og en melankolsk undertone blander hun nymotens dance med 90-talls house og knytter det sammen til en sterk popsang." Awa selv forteller: "Det var kjempegøy å jobbe med Loveless og Leslie Tay så jeg er veldig glad for at verden snart får høre restultatet."

Etter flere år som fremtredende personer i hver sin ende av den norske musikkscenen, etablerte Eirik Tillerli og Filip Kollsete Loveless i slutten av 2013. Med R&B og britisk klubbmusikk tett til hjertet, ønsker de å skape den sjelfulle klubbmusikken de selv elsker.

De har fått en del oppmerksomhet fra nasjonal og internasjonal presse selv om de kun har én offisiell EP til sitt navn, med jevn rotasjon på lokal radio, BBC 1Xtra "Record of the Week", i tillegg til anerkjennelse fra kjente internasjonale blogger som Earmilk, Complex UK, Hypetrak, DiscoBelle og Selected. Loveless har spilt på noen av Norges største festivaler, gjort flere opptredener utenlands, og drifter en av hovedstadens mest populære klubbkonsepter - rett og slett kalt "Klubb Loveless" - en gang i måneden.

"Bad4U" er ute på alle plattformer fredag 15. september.

Foto: Jonathan Vivaas Kise
Foto: Jonathan Vivaas Kise

Bob Dylan - Trouble No More - The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981 to Be Released by Columbia Records/Legacy Recordings on Friday, November 3rd.20.9.2017 16:22Pressemelding

Columbia Records and Legacy Recordings, the catalog division of Sony Music Entertainment, will release Bob Dylan - Trouble No More - The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981 on Friday, November 3rd. The latest chapter in Columbia/Legacy's highly acclaimed Bob Dylan Bootleg Series showcases the music Dylan wrote and performed during one of the most surprising, controversial and inspired periods of his career.