Loveless slipper "Bad4U" med svenske Awa!

Stockholm-baserte Awa vant den svenske versjonen av X-Factor da hun var kun 15 år gammel. Hun fullførte skolen, slapp to singler (den siste kalt "Obvious"), og fikk raskt oppmerksomhet utenlands. Og det var nettopp denne sangen som fikk Loveless til å ta kontakt med Awa.

Hør "Bad4U" Her!

Loveless sier: "Vi elsker sangen hennes ‘Obvious’ og stemmen hennes, så vi kontaktet henne mens vi var i Stockholm. Hun hadde en god kjemi med [låtskriver] Leslie Tay, og ‘Bad4U’ ble resultatet av dette samarbeidet."

Britiske The Guardian beskrev musikken hennes som "… med en infiltrerende produksjon, sjelfull vokal og en melankolsk undertone blander hun nymotens dance med 90-talls house og knytter det sammen til en sterk popsang." Awa selv forteller: "Det var kjempegøy å jobbe med Loveless og Leslie Tay så jeg er veldig glad for at verden snart får høre restultatet."

Etter flere år som fremtredende personer i hver sin ende av den norske musikkscenen, etablerte Eirik Tillerli og Filip Kollsete Loveless i slutten av 2013. Med R&B og britisk klubbmusikk tett til hjertet, ønsker de å skape den sjelfulle klubbmusikken de selv elsker.

De har fått en del oppmerksomhet fra nasjonal og internasjonal presse selv om de kun har én offisiell EP til sitt navn, med jevn rotasjon på lokal radio, BBC 1Xtra "Record of the Week", i tillegg til anerkjennelse fra kjente internasjonale blogger som Earmilk, Complex UK, Hypetrak, DiscoBelle og Selected. Loveless har spilt på noen av Norges største festivaler, gjort flere opptredener utenlands, og drifter en av hovedstadens mest populære klubbkonsepter - rett og slett kalt "Klubb Loveless" - en gang i måneden.

"Bad4U" er ute på alle plattformer fredag 15. september.

Foto: Jonathan Vivaas Kise
Foto: Jonathan Vivaas Kise

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.

Bob Dylan - More Blood, More Tracks - The Bootleg Series Vol. 14 to be released by Columbia Records/Legacy Recordings Friday, November 220.9.2018 16:05Pressemelding

Eagerly anticipated new chapter in acclaimed Dylan Bootleg Series unveils previously unreleased studio performances from 1974's mythic "Blood On The Tracks" sessions. Single Disc / 2LP edition showcases revelatory alternate NYC versions of all 10 songs from the original album + unreleased take of "Up to Me". 6CD Limited Edition Deluxe Set presents the complete New York City recording sessions + the five existing Minneapolis/Sound 80 recordings in chronological order.