PepsiCo

LOVE IT LIVE IT med Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos, Carli Lloyd & Dele #LoveitLiveit

Del

Verdensstjernene spiller gatefotball i ny, global TV-reklame. Ikoniske bilder og lokal kunst forteller en personlig historie om verdens beste spillere, inkludert Pepsi MAX-ambassadør Leo Messi.

OSLO, 6. MARS, 2018 – #LOVEITLIVEIT – Gjennom historien har Pepsi® skapt glede for nye generasjoner gjennom underholdende reklamer, og gjort merkevaren til et ikon i populærkulturen.  

Verdens mest populære sport har flere fans enn noengang. I dag lanserer Pepsi sin verdensomspennende 2018 «LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL. »-kampanje. Fra delbart innhold med berømte spillere til overraskende fotball-høydepunkter og opplevelser, det blir garantert mye å glede seg til fra Pepsi MAX i tiden framover.

 «De ulike elementene i kampanjen gir norske fotballfans en mulighet til å bli kjent med flere sider av noen av verdens beste spillere,» sier Diep Nguyen, Nordic Marketing & Innovation Manager Colas. 

«LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL. »-kampanjen i 2018 knytter kunst sammen med idrett – både på og utenfor banen – med en unik, høyst delbar og positiv formidling av sporten, samt med en lagoppstilling av verdensstjerner.

  • Fem ganger Årets Spiller og fire ganger UEFA Champions League vinner, Leo Messi
  • Den verdenskjente brasilianske forsvarspilleren og vinner av UEFA Champions League både i 2016 og 2017, Marcelo
  • Tre ganger UEFA Champions League vinner og midtbanespiller for Tyskland, Toni Kroos
  • To ganger Årets Spiller og stjernespiller på USAs landslag, Carli Lloyd
  • To ganger Årets unge Spiller, og på Englands landslag, Dele Alli 

I kampanjen vil Pepsi MAX ha et gjennomgående visuelt og kunstnerisk uttrykk på emballasjen med spillerne (begrenset opplag), i levende bilder og animasjoner, på digitale flater, i tillegg til oppsiktsvekkende utendørsreklame og en tv-reklame som det knytter seg store forventninger til. Denne vil gå ut i 60 ulike markeder verden rundt.

Cinematic TV-reklame

Parallelt med Pepsi MAX offisielle samarbeid med UEFA Champions League kringkastes reklamefilmen «Love It. Live It.» I filmen møtes fem av verdens beste spillere på gata, til en fartsfylt og intens fotballfest med fansen – ballene er for øvrig fylt med blå maling.  Pepsi MAX´ stjernespekkede lag – Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos, Carli Lloyd og Dele Alli gir en oppvisning i ballkunst og smidige unnvikelsesmanøvre, mens de dribler seg gjennom folkemassene. Flere og flere tilskuere slipper seg løs og blir med i fotballkampen eller heier på spillerne.

Vegger, vinduer og tilskuere blir dekket av maling, og når spillet tar en overraskende vending er det samtidig en invitasjon til alle om å delta. Pepsi MAX gir igjen fansen en ny måte å oppleve spillet de elsker. “Light it Up (feat. Nyla & Fuse ODG) (Remix)” med Major Lazer står for musikken til filmen. 

Fotballkunst

Fra den ustoppelige Messi til Marcelos innsatsfylte og energiske spillestil, så har hver utøver en unik egenskap som Pepsi MAX levendegjør gjennom en serie portrettbilder i svart-hvitt, fanget gjennom linsen til den anerkjente fotografen Danny Clinch.

Bildene til Clinch fanger opp personligheten, ånden og energien hos hver enkelt av spillerne på Pepsi MAX-laget – og blir også lerret for høyst personlige versjoner utført av kunstnere fra de ulike spillernes hjemland. Diego Jimenez (aka DIYE) (Argentina), Bicicleta Sem Freio (Brasil), Dennis Schuster (aka DXTR) (Tyskland), Kim Sielbeck (USA) og Iain Macarthur (Storbritannia) har laget sine egne kunstneriske tolkninger av de personlige historiene til hver av spillerne.  

  • Messi x Danny Clinch x DIYE: DIYE tok utgangspunkt i løven som metafor til Messis tilstedeværelse både på og utenfor banen: Som eksplosiv playmaker og den ubestridte og myteomspunnede kongen.
  • Marcelo x Danny Clinch x Bicicleta: Energien og gjennomslagskraften i kunsten fra den kunstneriske duoen kommuniserer historielementer som er sentrale i Marcelos liv, hans interesser, hjemby, og ufravikelige dedikasjon til fotballen.
  • Kroos x Danny Clinch x DXTR: En leken strek portretterer Kroos som “maestroen” – lederen på banen med det presise spillet som orkestrerer det mesterlige spillet med finesse.
  • Lloyd x Danny Clinch x Kim Sielbeck: Lloyd er offensiv og pågående, og samtidig en spiller med stor grad av ydmykhet. En dualitet som går igjen både på og utenfor banen. Dette illustreres av Sielbeck gjennom en blanding av statiske og organiske elementer som skaper et komplekst landskap av følelser og dybde, med en sterk og ekte vilje til å lykkes.
  • Dele x Danny Clinch x Iain: Deles engasjement for mote, form og mønstre skaper en bevegelse der alt flyter mot Dele, og formidler den uforutsigbare, men likevel mesterlige og dristige personligheten og spillestilen.

Gjennom året kommer Pepsi MAX til å distribuere mer innhold og opplevelser for fansen, deriblant:

  • Personlige samtaler med spillerne
  • Innhold fra det ledende nettstedet for fotballfans, COPA90
  • UEFA Champions League Final tilgang og underholdning

Du kan bli med videre online med Pepsi MAX og #LOVEITLIVEIT.

- ### –

 

Nøkkelord

Kontakter

mats.ektvedt@corpcom.no
(+47 414 23 328)

Om PepsiCo

PepsiCo-produkter nytes en milliard ganger om dagen i flere enn 200 land og regioner verden rundt. PepsiCo hadde i 2016 en omsetning på USD 63 milliarder, i hovedsak fra salg av merkevarer innen snacks og drikkevare som Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana. Produktporteføljen til PepsiCo inneholder en rekke mat- og drikkevarer, inkludert 22 ulike merkevarer, som årlig hver for seg genererer en omsetning på mer enn USD 1 milliard.

I kjernen av PepsiCo er Performance with Purpose – vi er overbevist om at suksessen til vår virksomhet er helt avhengig av en bærekraftig verden rundt oss. Vi tror en kontinuerlig forbedring av produktene vi selger, ansvarlig drift for å bevare miljøet, og det å skape et positivt engasjement i våre markeder er det som gjør PepsiCo i stand til å drive en fremgangsrik global virksomhet som skaper langsiktige verdier for samfunnet og våre aksjonærer. For mer informasjon, se www.pepsico.com

 

Følg saker fra PepsiCo

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra PepsiCo på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra PepsiCo

Dew Tour Am Search 2017 inviterer norske skatere21.6.2017 15:54Pressemelding

Etter tre år med suksess i Amsterdam, så er det en glede for Mountain Dew® å kunne fortelle at Europas mest omtalte skateboard-konkurranse for amatører – Dew Tour Am Series – kommer til Barcelona den 23. september. DEW pro skateboarder Sean Malto, medvirkende i Mountain Dews 2017 Fade Away-reklamefilm "Fade Away" i år, inviterer amatør--skatere fra verden rundt, i alle lokale skatemiljøer, til å delta i Dew Tour Am Series i Barcelona.