Løsning ved Bodø lufthavn

Sommerferien er berget for reisende til og fra Bodø lufthavn. Natt til lørdag ble Spekter og LO Stat enige. Dermed blir det ingen streik på flyplassen.
FORNØYDE: LO Stats forhandlingsleder Øystein Gudbrands (t.v.) og NTLs delegasjonsleder Tor Erik Granum koster på seg et smil. Meklingen endte i løsning.

LO Stat og Spekter har meklet på vegne av Norsk Tjenestemannslag (NTL) og Falck Brann og Redningstjeneste.

- Vi er fornøyd med resultatet, og at vi kom i mål uten streik, sier Øystein Gudbrands, LO Stats forhandlingsleder.

NTL er fornøyd med at de 19 ansatte får et godt lønnsoppgjør.

- Dette har vært en lang og krevende mekling. Jeg er glad vi kom i mål, sier Fredrik Oftebro, nestleder i NTL.

Kontaktpersoner:
Øystein Gudbrands, forhandlingsleder LO Stat: 900 99 695
Tor Erik Granum, delegasjonsleder NTL: 402 31 282
John Leirvaag, forbundsleder NTL: 916 63 257
Fredrik Oftebro, nestleder NTL: 911 32 117
Kristian Brustad, kommunikasjonsrådgiver LO Stat: 466 61 639

UNNGIKK STREIK: NTLs nestleder Fredrik Oftebro er glad for løsning for de 19 ansatte i Bodø.

LO Stat jobber for et seriøst, trygt og godt arbeidsliv for alle. LO Stat er en samlende kraft i staten og Spekter, med 19 LO-forbund og 100.000 medlemmer i ryggen. LO Stat viktigste oppgave er å forhandle lønn og rettigheter på vegne av forbundenes medlemmer i staten og Spekter. Vedtektene sier at LO Stats skal «virke for medlemmenes faglige, sosiale og økonomiske fellesinteresser». LO Stat skal dermed forsvare forbund og medlemmers interesser og rettigheter på alle plan.

Følg pressemeldinger fra LO Stat

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra LO Stat på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra LO Stat