Norsk Jernbaneforbund

Løsning i Vy

Vy og konduktørene er enige. Etter ett år med forhandlinger kom løsningen i mekling.
Jane Brekkhus Sætre, forbundsleder i Norsk Jernbaneforbund (NJF)

- Vi har mot alle odds fått på plass en avtale om opplæring og bemanning i Vy. For oss er dette et viktig gjennomslag, sier Jane Brekkhus Sætre, forbundsleder i Norsk Jernbaneforbund (NJF).

NJF og Vy er enige om at det skal jobbes fram et felles regelverk for jernbanen i Norge gjennom Jernbanevirksomhetenes Sikkerhetsforening (JVSF).

- Vi er enige om veien videre, for å etablere et felles regelverk for alle selskaper på norsk jernbane. Dette er viktig for ansatte, selskapet og ikke minst tryggheten til de togreisende i årene som kommer, sier Jane Brekkhus Sætre.

NJF har forhandlingsrett i kommende lønnsoppgjør, og dermed muligheten til å påvirke konduktørenes arbeidssituasjon også i årene som kommer.

Jane Brekkhus Sætre, 908 78 583
Forbundsleder i Norsk Jernbaneforbund.

Øystein Gudbrands, 900 99 695
LO Stats forhandlingsleder

Kristian Brustad, 466 61 639
Kommunikasjonsansvarlig

Jane Brekkhus Sætre, forbundsleder i Norsk Jernbaneforbund (NJF)

Om Norsk Jernbaneforbund

Norsk Jernbaneforbund
Møllergata 10

23 06 83 53http://www.njf.no

Følg pressemeldinger fra Norsk Jernbaneforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Jernbaneforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Jernbaneforbund

Full stans i kollektivtrafikken 10. oktober - regjeringen vil flytte råderetten over jernbanen til EU7.10.2019 13:39:03 CEST | Pressemelding

Norsk Lokomotivmannsforbund og Norsk Jernbaneforbund krever at Stortinget har råderett over jernbanen for kommende generasjoner. Derfor går vi til politisk streik over hele landet 10. oktober mellom klokka 12.00 og 14.00. Fellesforbundet og Fagforbundet deltar i streiken. Tog, busser, trikk og t-bane vil stoppe, og det holdes demonstrasjoner i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger, samt mindre markeringer over store deler av landet.