Løsning i NRK for LO Stat

11 timer på overtid kom LO Stat og Spekter til enighet i NRK-meklingen.

Lise Olsen,  forhandlingsleder og nestleder i LO Stat
Lise Olsen, forhandlingsleder og nestleder i LO Stat

- Vi har fått gjennomslag for våre hovedkrav på blant annet ulempetillegg, samt et godt lønnsoppgjør totalt sett, sier Lise Olsen, forhandlingsleder og nestleder i LO Stat.

LO Stat har meklet på vegne av Norsk Tjenestemannslag (NTL) og Musikernes Fellesorganisasjon (MFO).

Norsk Journalistlag (NJ) hadde andre hovedkrav, og brøt meklingen. 1700 journalister i NRK er nå i streik.

Lise Olsen,  forhandlingsleder og nestleder i LO Stat
Lise Olsen, forhandlingsleder og nestleder i LO Stat
Forhandlingslederne under åpningen av meklingen i NRK.