Live-stream fra MGP-lansering til innebygging

Kl. 12.30 i dag lanseres årets Melodi Grand Prix-artister. NRK tilbyr lokal- og regionalmedier å bygge inn sendingen i sin dekning.
Programledene Kåre Magnus Bergh og Heidi Ruud Ellingsen leder også rpessekonferansen. Foto: Julia Marie Naglestad / NRK

Pressekonferansen der årets 10 MGP-artister presenters streames på NRK.no og sendes direkte på NRK2 fra kl. 12.00.

Lokal- og regionalmedier som ønsker å bygge inn (embedde) sendingen må gjerne gjøre det.

Krediter NRK og bruk følgende kode:

<div class="nrk-video" data-nrk-id="67db78ea-df06-427a-a149-f5c8c49584ca" data-nrk-aspect="16:9"></div><script src="https://static.nrk.no/ludo/latest/video-embed.js"></script>

Tidsplan:

Etter nyhetene på NRK2 kl. 12 starter NRK Nyheter en før-sending med et panel som diskuterer MGP og Eurovision Song Contest.

Kl. 12.30 starter selve pressekonferansen der Heidi Ruud Ellingsen og Kåre Magnus Bergh presenterer artistene etter tur. Alle ti artister er presentert innen kl.13. Da vil NRK Nyheter fortsette sendingen med enkeltintervjuer samtidig som annen presse gjør intervjuer fra salen.

Også låtene slippes i dag

Alle låtene slippes på diverse strømmetjenester kl. 14.00.