Listet som et av verdens 100 mest bærekraftige selskaper

Internasjonal anerkjennelse for Konica Minolta under World Economic Forum i Davos.

Konica Minolta (Konica Minolta Inc.) er listet i "2019 Global 100" over de 100 mest bærekraftige selskaper i verden. Dette ble offentliggjort i forbindelse med den årlige konferansen World Economic Forum (WEF), som finner sted i Davos fra 22. til 25. januar. Dette er andre gang Konica Minolta inkluderes i den prestisjetunge Global 100-listen. Første gang var i 2011.

Konica Minolta Inc.er valgt blant 7,536 store selskaper over hele verden basert på en evaluering av faktorer som miljø, samfunn og styring samt muligheten til å fremme mangfold og innovasjon.

Konica Minolta har som mål å være en ansvarlig, global samfunnsaktør som bringer bærekraftige innovasjoner til verden i tråd med internasjonal klimapolitikk. Selskapet er opptatt av å hjelpe sine kunder med å sette så få klimaavtrykk som mulig, og utfordrer dermed seg selv kontinuerlig med ambisiøse mål om å ta miljøansvar. For å nå disse målene har Konica Minolta identifisert følgende seks områder som skal prioriteres:

- Miljø
- Innovasjon
- Kundetilfredshet og produktsikkerhet
- Ansvarlig forsyningskjede
- Menneskelig kapital
- Mangfold

Konica Minolta håper å bidra til utviklingen av næringslivet og samfunnet som helhet, i tillegg til å nå FNs mål for bærekraftig utvikling innen 2030.

Ønsker du en mer bærekraftig bedrift? Her er våre tips!

Konica Minolta Business Solutions Norway as er en del av et globalt IT- selskap som tilbyr bedrifter strukturerte  og GDPR-kompatible arkiv- og dokumentsystemer, som forenkler, effektiviserer og gir bedrifter full oversikt i hverdagen. Selskapet satser i år på IT-plattformer som  binder sammen maskinvare, programvare og tjenester sømløst og intuitivt slik at dette kan tilpasses individuelt i omfang og dybde til infrastruktur og krav til ethvert selskap.

Det internasjonale konsernet er kanskje først og fremst kjent for å være en ledende leverandør av printere  med implementerte og solide sikkerhetsfunksjoner til bedrifter, i tillegg til digitalttrykkmaskiner til grafisk bransje.

I januar 2009 formulerte selskapet Konica Minoltas Eco Vision 2050, som en langsiktig plan mot en bærekraftig fremtid. Visjonen er basert på konsernets ledelsesfilosofi og forpliktelse til å bidra i arbeidet mot et mer bærekraftig samfunn. Målet er å redusere CO2-utslippene med 80 % innen 2050.